Menu

Co nám dal kurz PPC reklama: Strategické řízení digitálních kampaní od Digisemestru?

Autor Monika Boumová Monika Boumová

Online marketing se vyvíjí superrychlým tempem a PPC kampaně nejsou výjimkou. Celý náš tým se snaží s tímto rychlým tempem držet krok. Samozřejmostí jsou skvělá měsíční shrnutí Hanky Kobzové, čerpat můžete také z facebookových skupin zaměřených na PPC, nebo Youtube. Proč ale platit za nějaký kurz, když kolem sebe máte neomezené zdroje informací zdarma?

Třeba proto, že v kurzu PPC reklama od Digisemestru je všechno perfektně shrnuté a jako celek to dává smysl. Ušetříte si spoustu hodin bloumání po internetu a dohledávání jednotlivých informací. O tom se přesvědčil každý člen našeho týmu, který tento kurz absolvoval. I když máme každý naklikáno jiný počet PPC hodin, díky srozumitelnému přednesu, příkladům a doplnění o srozumitelnou teorii si každý na své úrovni vezme to, co ho posune zase o level výš.

Stejně jako u seberozvojových kurzů i v tomto případě platí, že na každou informaci, kterou přijmete za svou, musíte být připraveni. Proto můžeme s klidným svědomím kurz doporučit i PPC seniorům. Markéta Kabátová a Petr Bureš z uLabu vědí, o čem mluví, a mohou i PPC seniora vyhodit ze zajetých PPC kolejí a posunout ho o kus dál.

A co nám tedy kurz dal?

Ne každý má dobrý marketingový základ. Ne každý má u kampaně vždy přesně zadaný cíl. Nebo se někdy řídí jen PNO. Případně bezmyšlenkovitě zkopíruje z účtů strukturu kampaně, u níž to fungovalo, a pak se diví, že u jiné to nefunguje. Poznali jste se? Nevíte, jaká kampaň má největší potenciál a jakou má smysl dále rozvíjet?

V prvních kapitolách se lektorky věnují důležitosti stanovení cílů a vytvoření strategie, a to opravdu dopodrobna, skvěle propojují teoretické principy s praktickými příklady a vysvětlují to tak dobře, že se chytne i začátečník.

Druhá kapitola by pak měla být povinná pro každého, kdo se chce o online marketing byť jen otřít. Kdyby si ji pustili všichni, bylo by méně zbytečného obsahu a méně utracených peněz za špatně nastavené kampaně.

Třetí a čtvrtá lekce vás přinutí podívat se na své kampaně podrobněji. Jo jo, bude to trochu bolet. Na to, abyste ve svých kampaních napříč reklamními systémy našli ten nejvýkonnější kanál a určili nevyužitý potenciál, bude potřeba trochu víc analyzovat, přemýšlet a vyhodnocovat.

V dalších lekcích je podrobně rozebráno CTR, konverzní poměr a důležitost skóre kvality, které PPCčkařům mnohdy není jasné, protože co systém, to jiný způsob hodnocení. Rozdíly v hodnocení této metriky v Googlu, Skliku a Facebooku jsou velké. Markéta vše popisuje pěkně přehledně.

Každé ze zmíněných metrik je v kurzu věnována patřičná péče, od teoretického shrnutí přes konkrétní příklady až po doporučení.

Všechna doporučení jsou prokládána příklady z praxe a několikrát zopakována. Věřte, že hned druhý den budete mít nutkavou potřebu to všechno vyzkoušet i ve svých kampaních.

V závěrečných dvou kapitolách najdete více než tři hodiny informací o vyhodnocování kampaní ve vyhledávání, shoppingu a displayi. Tyto lekce vyžadují podívat se na kampaně opravdu důkladně. Velký důraz je kladen na význam DSA kampaní, které často bývají jen okrajovým doplňkem v účtech a kterým není věnována taková péče, jakou by si zasloužily.

Lektoři zde kladou důraz na hodnocení marketingových aktivit jako celku. Důležitost ověřování je tam zdůrazněna tolikrát, že se nad tím začne zamýšlet i PPCčkař, který byl do té doby zarytým odpůrcem jakéhokoliv kvantitativního výzkumu.

Často se PPCčkaři zaměřují hlavně na výkonnostní kampaně. Je to logické, klient často tlačí na výkon a výsledky chce za své nemalé peníze vidět okamžitě. Výkonnostní kampaně tuto sílu ve většině případů mají. Z dlouhodobého hlediska to ale není dobrá strategie, a pokud máte klienta, který odmítá investovat do budování brandu, díky Martinu Zdražilovi získáte dostatek pádných argumentů, jak ho přimět k činu. Věřte, že díky jeho lekci s příklady z praxe propadnete kouzlu displayových brandových kampaní i vy.

U každé lekce najdete i to-do list s vypíchnutými hlavními body z lekce a odpověďmi na otázky, které pokládali předchozí účastníci kurzu. A samozřejmě si můžete udělat test k ověření svých znalostí.

Na absolvování kurzu nás v týmu nalákal i fakt, že se v něm o své know-how dělí jedna z našich nejznámějších PPC agentur – uLab. Petr Bureš také přichází se zajímavým postřehem, kterého by se měl držet každý PPCčkař: začněte nejprve u své práce PPC specialisty a teprve pak hledejte chyby na webu klienta. 😊

Prostě – i kdybyste si v každé lekci našli jen jednu jedinou věc, kterou ještě neděláte, posune vás to zase o level dál. A co je víc?

10.05.2022

Komentáře