eVisions.cz

5 základních tipů a triků pro PPC kampaně

Níže jsme pro vás sepsali 5 tipů, které využije jak začátečník, tak pokročilý PPCčkař. Nejedná se však o žádná obecná doporučení, ale o konkrétní metody, které nám v práci s PPC kampaněmi dost pomáhají. Pojďme na to.

Tip č. 1 – Stanovte si měřitelné cíle

Stanovte si, jak budete své cíle měřit a vyhodnocovat – pokud to neuděláte, tak dříve či později pravděpodobně dojdete k závěru, že vlastně nevíte, co vám PPC kampaně přináší a že se vám možná vůbec nevyplácí. 

Nevíte jak na to? Tady je menší tahák:

Tip č. 2 – Dejte šanci Skliku

Je pravda, že Google ve vyhledávání Seznam dnes již válcuje a v budoucnu se tento trend zřejmě neobrátí – už jenom kvůli mobilním zařízením, kde je Google naprosto dominantní a kterých přibývá. Seznam jde však chytře cestou obsahu (celá rodina webů Seznam.cz, Novinky.cz, Seznamzpravy.cz apod.) a jeho pozice v obsahové síti je tak velice silná. 

Má-li pro vás smysl remarketing anebo chcete oslovit nové publikum v obsahové síti, pak rozhodně vyzkoušejte Sklik – zřejmě bude mít lepší výsledky než totožná kampaň v Google Ads.

Tip č. 3 – Nebojte se většího množství kampaní

Základní předpoklad úspěšných PPC kampaní je jejich přehlednost – nebojte se tedy většího množství kampaní. Vytvářejte zvlášť kampaně alespoň pro:

Pokud to pro vás dává smysl, klidně kampaně strukturujte ještě více. Garantujeme vám, že čím přehlednější struktura kampaní, tím snáze se vám s nimi bude pracovat (optimalizovat) a tím lepší výsledky vám přinesou.

Tip č. 4. – Vytvářejte kampaně a sestavy vždy jen pro jeden typ shody

Používáte-li manuální CPC nebo eCPC (což byste určitě měli, pokud nejste expert a nemáte pokročilou znalost smart biddingu), zkuste se řídit následujícím pravidlem:

Byznysově důležitá klíčová slova (tedy ta, která vám generují objednávky a poptávky) mějte v přesné shodě. Nová byznysově důležitá klíčová slova hledejte a testujte pomocí modifikované volné shody.

Předpokládejme, že prodáváte auta a nejvíce poptávek vám chodí z klíčových slov „terénní auto“ a „auto s přívěsem“. Struktura vašich kampaní pak bude vypadat následovně:

Tímto způsobem budete první kampaní cílit pouze na klíčová slova, o kterých víte, že vám fungují. Druhá kampaň bude vlastně taková doplňková k té první – pomocí ní totiž začnete odchytávat další vyhledávací dotazy, které se týkají terénních aut a aut s přívěsem. Zároveň se vaše reklamy budou zobrazovat na další výrazy spojené s auty (např. závodní auta) a pokud se nějaká další slova osvědčí, tak je pouze přesunete pod přesnou shodu a z této kampaně je opět vyloučíte.

Tip č. 5 – Mrkněte na Framework See-Think-Do-Care

Při vytváření kampaní zkuste mít na paměti fázi nákupního procesu, ve které se vaši zákazníci aktuálně nachází. Pro znázornění fází nákupního procesu doporučujeme slavný Framework SEE-THINK-DO-CARE od Avinashe Kaushika.

O co se ve zkratce jedná?

Schéma představené výše vám umožní rozdělit vaše zákazníky do 4 fází:

Pomohl vám nějaký tip? Máte v rukávu další, který by tu měl zaznít? Napište nám do komentářů!