Menu

VašeČočky.cz/321Linsen.de: Jak na zvýšení návštěvnosti blogu o 3 474 %

Autor Martina Habartová Martina Habartová

Chcete vědět, jak se 321linsen.de podařilo dosáhnout zvýšení návštěvnosti blogu o 3 474 % v meziročním srovnání 2017/2018? Dozvíte se to v následujícím článku.

VašeČočky.cz asi není potřeba nikomu v české marketingové kotlině představovat. Není snad konference, na které by o jejich success story něco nezazněla zmínka. Ale o jejich německé mutaci webu 321Linsen.de už tak často řeč nebývá. Přečtěte si, jak se 321linsen.de podařilo dosáhnout zvýšení návštěvnosti blogu o 3 474 % v meziročním srovnání 2017/2018.

Návštěvnost blogu 321linsen.de z organicu v meziročním srovnání 2017/2018

Dejte si práci s budováním autoritativní domény

V době Medic updatů a bojůvek proti fake news je víc než kdykoliv jindy důležité pracovat na důvěryhodnosti domény. Obzvlášť pokud podnikáte v segmentu, na který se ochránci online práva a pořádku zaměřují více než na jiné. Co to konkrétně znamená?

Offpage stránka věci
Získávejte kvalitní odkazy a upřednostňujte kvalitu před kvantitou. V rámci německého trhu jsme nešli pouze cestou placených článků, ale získávali jsme neplacené odkazy z velkých webů jako Wikipedia nebo Wikihow, sponzorovali jsme zvířata v zoologických zahradách, oslovovali školy pro zrakově postižené s nabídkou sponzorství nebo jsme nabízeli cosplayerům barevné čočky zdarma.

321linsen.de sponzorstvi zoo
Pro 321linsen.de jsme adoptovali sněžnou sovu a sibiřského tygra

Onpage stránka věci
VašeČočky.cz se na spolupráci domluvily s optometristou Danielem Szarvasem, který jim pomáhá verifikovat informace v článcích a upevnit jejich pozici na vysoce konkurenčním trhu s kontaktními čočkami a brýlemi. A pokud čerpáte informace do článku z odborných pramenů třetích stran, zmiňte své zdroje a odkažte na ně. Nutno podotknout, že webu 321linsen.de se vyhnul i srpnový tzv. Medic update Googlu, který se zaměřoval právě na YMYL weby.

Odborné zdroje, ze kterých pocházejí informace z článku o nošení kontaktních čoček při diabetu

Sledujte konkurenci a (Google) trendy

Že je obsah králem, se traduje už od roku 1996, a tak poradny, blogy a článkové sekce má prakticky každý e-shop. Jak mezi těmi hromadami obsahu vyniknout.

  • Důkladně si proklepněte weby konkurence a sepište si, co se vám u ní na obsahu líbí, o čem píše a co byste na základě toho mohli vy u sebe zlepšit. Proč vymýšlet znovu kolo, když už ho za vás někdo vymyslel.
priklad obsahu blogu konkurence
Příklad hezky vedeného blogu konkurence
  • Udělejte si revizi analýzy klíčových slov. Pokud jste podnikání nerozbíhali před rokem, máte klíčovky nejspíš staršího data a od té doby už se mohly objevit nové trendy, long taily a vůbec příležitosti, které vám teď nenápadně unikají.
  • Vypátrejte klíčová slova, na která se zobrazují featured snippety a podívejte se na to, jak vypadají. Nedokázali byste napsat lepší texty? Konkrétně 321Linsen.de se se 2 články zobrazují ve 20 featured snippetech.
dva featured snippety 321linsen.de
Dva články z blogu 321linsen.de, které se zobrazují ve featured snippetech
Stoupající návštěvnost jednoho z článků po nasazení na web, celkem se jedná o téměř 7 500 návštěv za půl roku. Vývoj má i nadále stoupající tendenci.
  • Budujte in-depth content a prošpikujte články různými typy obsahu. Pryč jsou doby, kdy na blog stačilo napsat pár odstavců textů, nacpat do něj dostatek klíčových slov a pak už si jenom mnout ruce nad rostoucí křivkou návštěvnosti. Obzvlášť pokud se pohybujete ve vysoce konkurenčním segmentu. Je proto důležité držet krok s dobou a články chystat tak, aby zaujaly ke čtení uživatele a namlsaly o roboty vyhledávačů pátrající po tom nejlepším obsahu na dané téma. Doporučujeme používat seznamy, tabulky, infografiky, videa a další formy atraktivního obsahu.
typy obsahu na blogu 321linsen.de
Příklad různého typu a formátu obsahu v článku na blogu 321linsen.de
  • Nemusíte tvořit kvanta textu, občas stačí vyhrát si se starším obsahem a aktualizovat ho. Proč sepisovat fungl nový článek na novou URL, když už máte starší, prolinkovaný článek na URL, která už nějakou historii má a vyhledávače ji mají zaindexovanou. Podívejte se do své aktualizované verze klíčovky a vytipujte si topic clustery (tzn. oblasti témat, která se vážou k jednomu tématu). Zkontrolujte, jestli jste o něm už psali a jestli obsahuje všechny dohledané fráze.
navstevnost upraveneho clanku
Vliv úpravy článku v červnu na jeho návštěvnost
  • Využijte speciální příležitosti, které zákazníci vyhledávají. U 321linsen.de se v tomto případě osvědčilo vytvořit stránku k Black Friday. Ta se začala umisťovat vysoko ve vyhledávačích, přivedla nezanedbatelné množství návštěv.

Publikujte pravidelně

Známe to všichni. Do přípravných prací na blog se jde s nadšením, ale následnou pravidelnou publikací už je svízel. Pokud chcete na blogu publikovat články častěji a pravidelně, měli byste si vytvořit publikační plán. Jinak na konci roku zjistíte, že je Silvestr za dveřmi a vy jste pod tíhou dalších úkolů a povinnosti odkládali publikaci dalšího článku tak dlouho, že u posledního je v lepším případě červencové datum.

Co by v takovém publikačním plánu na blog nemělo chybět?

  • Kdy se bude článek publikovat? Měsíc, týden, přesné datum… záleží na vás.
  • K jaké oblasti se téma článku vztahuje? Užitečné, obzvlášť máte-li na webu více kategorií.
  • Co by mělo být tématem článku? Ale nemusí se nutně jednat o přesný nadpis.
  • Potřebujeme k článku kontrolu/vyjádření odborníka? Pamatujte na Medic Update.
  • Jaká klíčová slova má článek obsahovat? Řiďte se relevancí a hledaností.
  • Máme už na webu podobné články? Vyhněte se kanibalizaci.
  • Kde se copywriter může při psaní inspirovat? Vyberte si benchmarkový content.
  • Jaké grafické prvky má článek obsahovat? Bude tam i infografika?
priklad publikacniho planu
Příklad publikačního plánu 32linsen.de

Tip: Než začnete článek psát, mrkněte se do SERPu, jaké výsledky se na daná klíčová slova obsahují a pokuste se odhadnout, co si Google myslí o intentu uživatelů, kteří je hledají. To vám pomůže pochopit, jak máte článek pojmout.

Konzultujte články s native speakerem

Jednou věcí je při provozování webu překlad textů, druhou je jeho lokalizace. V ideálním případě byste měli mít pro každou zemi, pro kterou texty řešíte unikátní obsah zkontrolovaný rodilým mluvčím té které země. Za naši praxi s optimalizací webu v zahraničí už jsme se setkali s bezpočtem případů, kdy klient žil v domnění, jak mu překladatelská agentura/překladatel/známý, který žil dlouho v cizině skvěle přeložili web, ale rodilý mluvčí by se při pohledu na obsah webu zděsil a utekl.

priklad e-shopu se spatnymi preklady
Web dfsports.cz – Uznejte sami, nakoupili byste z něčeho podobně pochybného?

Kromě toho, že vám rodilý mluvčí pomůže se stylistickou a gramatickou správností textu, můžete využít jeho národnosti k tomu, abyste lépe pronikli do myšlení a zvyklostí jiného národa. V jeho zemi totiž řeší lidé také témata vztahující se k vašemu podnikání, na která byste jinak určitě nepřišli.

priklad aktualniho clanku
Příklad z letošního obsahu na webu. Němci milují karnevaly a přípravou kostýmu stráví klidně několik měsíců, aby v něm pak hrdě vyrazili do průvodu městem.

Jděte návštěvnosti naproti

Nebuďte krátkozrací a neupínejte se jenom na data z vyhledávačů a marketingových nástrojů. Myslete především na své zákazníky. Tento bod se daří webu 321linsen.de, respektive e-shopu VašeČočky.cz, plnit na 100 %. Nejenomže průběžně A/B testují a snaží se svým zákazníkům usnadnit průchod webem a přizpůsobit ho co nejvíce lokálním zvyklostem, ale ani u obsahu nezůstávají pozadu. Protože svůj sortiment rozšířili v uplynulém roce také o brýle, rozhodli se využít aplikaci, ve které si můžete brýle vyzkoušet na své tváři, a do budoucna by se rádi zaměřili na user generated content (UGC), který by chtěli zabudovat také do článků na blogu.

LÍBIL SE TI ČLÁNEK? POŠLI HO DÁL, PROTOŽE SHARING IS CARING!

05.08.2019

Komentáře