Kontinuální UX optimalizace a A/B testování

Vytěžte maximum z každé návštěvy. Kontinuální optimalizace se zaměřuje na neustálé zlepšování uživatelské zkušenosti. Ke každému klientovi přistupujeme strategicky a doporučujeme personalizovaný optimalizační a testovací plán.

Chci z webu vytěžit maximum
eVisions

Jak jsme s ČSOB Pojišťovnou zvýšili návštěvnost blogu o 620 % díky featured snippets

Jak jsme díky SEO a copywritingu zvýšili návštěvnost webu ČEZ o 130 %

ČEZ

103% nárůst průchodnosti formuláře díky postupným UX iteracím

Softli.cz

Výsledek kontinuální spolupráce: Zvýšení konverzního poměru webu o 22 % (YoY)

Pragueranger.cz

Výsledek kontinuální spolupráce: Zvýšení konverzního poměru webu o 30 % (YoY)

Eldr.cz

Co vám optimalizace a testing přinese?

Zvýšíte konverzní poměr webu

Více odeslaných objednávek/formulářů díky správně rozmístěným prvkům na webu, práci na UX copy, práci na rychlosti načítání nebo odstraňování nepotřebného.

Zvýšíte průměrnou hodnotu objednávky

Upselly, crosselly, psychologické principy. S tím vším můžete pracovat a testovat, co právě vašemu webu funguje nejlépe a vede k zvýšení průměrné hodnoty objednávky či většímu počtu prodaných kusů.

Zvýšíte zapojení uživatelů

Více zobrazených stránek, interakcí, vyšší scroll rate. To vše má vliv na vytvoření hlubšího vztahu k značce a lepší zapamatování si značky. Nehledě na to, že angažovaný uživatel je také signálem pro Google, že web nabízí dostatečnou kvalitu a hloubku informací, což může ovlivnit ranking v organicu.

Konvertujete obsahovou sekci

Umíte konvertovat svou obsahovou sekci? Nebo lidé jen přijdou, přečtou si text, splní svůj primární cíl a odcházejí? Tuto návštěvnost dokážeme zachytit, angažovat a v nejlepším případě i konvertovat.

Snížíte negativní zkušenosti s webem

A vyhnete se frustraci uživatelů

  • Zmatek při navigaci a nepřehledná struktura obsahu vyvolává u zákazníka pocit, že vaše značka není profesionální.
  • Zjistíte, kde přesně uživatelé narážejí na problémy – díky tomu můžete celý zážitek vyladit k dokonalosti

Zvýšíte důvěryhodnost webu

A zlepšíte vztah zákazníka ke značce

  • Vymazlené UX společně s vyřešeným SEO vám zajistí, že vás zákazníci nejen najdou, na vašich stránkách i zůstanou
  • Vyhněte se negativním recenzím, které se šíří rychleji než ty pozitivní

Jak při optimalizaci postupujeme?

01Analýza současného stavu

Cíl: Orientujeme v stávajícím stavu webu. Rozumíme problematice businessu.

Aktivity:

  • Úvodní workshop a nastavení očekávání
  • Sdílení přístupů a nasazení nástrojů, které doporučíme
  • Pohled na uživatelská data v nástrojích
  • Testovací objednávky/ odeslání formulářů
  • Benchmarking - inspirace řešením konkurence
  • Kvantitativní nebo kvalitativní průzkum

02Návrh úprav a tvorba hypotéz

Cíl: Jasná formulace optimalizačních kroků a hypotéz pro další testování.

Aktivity:

  • Příprava optimalizačního plánu s nápady na optimalizaci a testování
  • Formulace testovacích hypotéz
  • Prioritizace návrhů podle největšího dopadu na konverze
  • Tvorba roadmapy pro testování

Ukázka optimalizační tabulky (záměrně v nízké kvalitě):

03Prototypování a testování

Cíl: Potvrzení nebo vyvrácení hypotéz. Zjištění, které úpravy se vyplatí implementovat.

Aktivity:

  • Tvorba testovacích variant ve vizuálním editoru nebo přímo na webu
  • Správné nastavení trvání testu, významnosti, dotčených stránek či cílení
  • Spuštění testu a sledování výkonu variant
  • Zastavení testu po dosažení statistické významnosti

04Vyhodnocení testů a implementace

Cíl: Vše hladce implementovat na live verzi webu.

Aktivity:

  • Určení vítězné varianty
  • Nasazení vítězné varianty live

05Kontrola, sledování dat, iterace

Cíl: Správné vyhodnocení finálního dopadu změny.

Aktivity:

  • Nasazení měření
  • Sledování a reportování performancu změny
  • Případné další iterace

Jak nad tím přemýšlíme

Synergie SEO a UX

Na data se díváme jinak. O uživatelích se dozvídáme z jejich vyhledávacích vzorů, umíme vyexploitovat SEO data a optimalizovat web nejen pro uživatele, ale i pro vyhledávače.

Hluboké porozumění uživatelů

Náš tým profíků se zaměřuje na pochopení potřeb a chování vašich zákazníků, víme, že první interakce vede k dlouhodobé loajalitě.

Komplexní přístup

Naše analýzy zahrnují jak technickou stránku, tak design, obsah i chování uživatelů. Pomůžeme vám zlepšit uživatelský zážitek a posílit zákaznickou spokojenost v každé fázi nákupní cesty.

Praktická řešení

Naše flow je efektivní. Nepředáme vám jen diagnózu, ale rovnou navrhneme konkrétní a efektivní řešení.

Dlouhodobá spolupráce

Nejsme jen dodavatelé služeb, ale partneři pro dlouhodobě úspěšný byznys.

Proč se svěřit do rukou právě nám?

103% nárůst průchodnosti formuláře díky postupným UX iteracím

Navýšení průchodnosti formuláře o

103 %

Aktuální konverzní míra formuláře

≈ 7 %

Softli je klient, který se zabývá výrobním informačním systémem pro B2B výrobní firmy. Klíčové pro něj je sbírat co nejvíce kvalitních leadů. Když jsme převzali web, jedinou konverzní akcí bylo sjednání schůzky, která byla téměř vůbec využívána. Vytvořili jsme formuláře pro získání dema či vyzkoušení systému ve vlastní výrobě na omezenou dobu. Tyto formuláře jsme časem vylepšovali a stále vylepšujeme.

Softli.cz

Výsledek kontinuální spolupráce: Zvýšení konverzního poměru webu o 22 % (YoY)

Konverzní poměr meziročně

↑ 22 %

Přidání do košíku vzrostli meziročně o

≈ 30 %

Pragueranger.cz provozuje sportovní střelnici v Česku a okolních zemích. Na webu kontinuálně pracujeme na zlepšování UX copy, rozmístění prvků v rámci architektury webu a využíváme různé psychologické principy pro zvýšení průměrné hodnoty objednávky.

Pragueranger.cz

Výsledek kontinuální spolupráce: Zvýšení konverzního poměru webu o 30 % (YoY)

Konverzní poměr meziročně

⬆ 30 %

Zlepšení SEO pozice homepage díky UX změnám

⬆ 8 pozic

Elektro Drapač je přední výrobce světelné reklamy pro B2B segment. S klientem jsme spolupracovali na úpravě megamenu a rozmístění konverzních prvků na webu. Aktuálně pracujeme na optimalizaci produktové prezentace. Zaměřujeme se také na umisťování klíčových slov na stránky pro SEO, přičemž dbáme na to, aby stránky nebyly přehlceny textem.

Eldr.cz

První krok je na vás

Nezávazná poptávka

Formulář byl úspěšně odeslán

Ozveme se vám nejpozději do 24 hodin.

Proč my?

Individuální přístup – Každý projekt řešíme na míru podle potřeb klienta. Přehledné výstupy – Žádný chaos v číslech. Jasná doporučení. Desítky auditů za námi – Víme, kde hledat slabá místa. Silné know-how – Opíráme se o data, výzkumy a ověřené metody.

Důvěřují nám i tyto značky:

Casestudy

Casestudy

Casestudy

Casestudy

Casestudy

FAQ

Jak funguje A/B testování?

Zobrazit odpověď

A/B testování porovnává dvě a více variant webových stránek, aby zjistil, která verze přináší lepší výsledky (např. vyšší konverze).

Jak dlouho trvá, než uvidím výsledky z A/B testování?

Zobrazit odpověď

Výsledky A/B testování obvykle závisí na velikosti vzorku a počtu návštěvníků. Průměrně trvá několik dní až týdnů, než se test stane statisticky významným a poskytne dostatečné údaje pro rozhodování.

Jak měříme úspěšnost optimalizace?

Zobrazit odpověď

Úspěch optimalizace měříme pomocí metrik, jako jsou konverzní poměry, průměrná hodnota objednávky, počet nakoupených položek, míra opuštění, průchodnost košíkem...

Dělíme se o know-how