Menu

Novinky z onlajnu #56 – Nový algoritmus Googlu i jak se tvoří sociální sítě v Oktagonu

Autor Simona Samcová Simona Samcová

Těšte se novinky ze světa online marketingu i rozhovor s Matějem Procházkou o tom, jak se dělají sociální sítě pro Oktagon MMA. Dozvíte se také tipy pro tvorbu příspěvků a nahlédnete s námi do zákulisí agentury.

Vítáme vás u červnových Novinek z onlajnu. Dnešní díl bude ve znamení Facebooku, nového algoritmu Googlu i vlivu influencerů v Německu. Matěj Procházka nám v rozhovoru prozradil, jak se dělají sociální sítě pro Oktagon MMA. Na závěr pak zjistíte užitečné tipy pro tvorbu příspěvků i jak to chodí v naší chill out zóně. 

#Novinky ze světa online marketingu

1. Social

Facebook koupil platformu GIPHY

Platforma GIPHY umožňuje uživatelům vyhledávat a sdílet animované obrázky jiným aplikacím. Kromě Facebooku najdete GIPHY na Instagramu, WhatsAppu nebo Messengeru. Tým stojící za touto platformu teď nově bude spadat pod Instagram. Můžeme tak očekávat, že Facebook GIPHY integruje právě sem. Za kalifornský startup Mark Zuckerberg zaplatil kolem 10 miliard korun. 

Facebook spustil Messenger Rooms

Facebook globálně spustil videokonferenční službu Messenger Rooms, která umožňuje videokonference až pro 50 účastníků najednou. Tento nástroj je zdarma a k dispozici i pro ty, kteří nemají na Facebooku založený účet. Chatovací místnost jednoduše založíte v Messengeru nebo nejnovější aplikaci Facebooku a odkaz nasdílíte ostatním účastníkům hovoru. 

Facebook zavádí službu Facebook Shops

Na koronavirovou krizi vedle videokonferencí Facebook navázal také spuštěním služby Facebook Shops. Ta by měla pomoci zejména malým podnikatelům. Umožňuje vytvořit na Facebooku e-shop zdarma, přizpůsobit vzhled obchodu v editoru a nechybí ani zákaznický servis nebo živá videa. E-shopy navíc mohou prodávat a komunikovat se zákazníky nejen na Facebooku, ale také na Instagramu nebo WhatsApp. 

2. Německo

Souhlas návštěvníků s cookie bannery

Provozovatelé webových stránek v Německu by teď měli zpozornět. Spolkový soudní dvůr totiž minulý týden rozhodl, že všichni provozovatelé webových stránek musejí mít aktivní souhlas návštěvníků na cookie bannery. Přednastavené zaškrtnuté políčko už tak nestačí a je potřeba od návštěvníka webu získat aktivní souhlas přes cookie lištu.

V Německu roste vliv influencer marketingu

I v roce 2020 pokračuje růst vlivu influencerů na konzumenty v Německu. Podle nedávné studie si více než pětina Němců koupila produkt jen proto, že to viděla u influencera, v roce 2018 takových nákupů bylo jen 16 %. 

3. SEO

Google aktualizoval svůj algoritmus

Google na začátku května vypustil velkou aktualizaci svého algoritmu May Core Update. S odstupem několika týdnů už můžeme z prvních střípků určit, kde se tento update projevil nejvíce a na co si dát v rámci SEO pozor. Zdá se, že nejdůležitější je tvořit relevantní obsah odpovídající doméně a vystupovat s ním jako autorita v oboru –⁠ hlavně weby s obecným contentem totiž s novou aktualizací viditelně poklesly. 

Google přistupuje nově k nofollow odkazům

Google nofollow odkazy v minulosti sice považoval za bezvýznamné, nyní je ale začal brát v potaz. Je vidět, že některé stránky s nofollow odkazy výrazně posílily oproti těm, které je nemají vůbec. 

#Rozhovor s Matějem Procházkou

Matěj od loňského září dělá sociální sítě pro Oktagon MMA, která patří mezi desítku nejlepších MMA organizací na světě. Prozradil nám, jak podporuje branding Oktagonu, maximalizuje konverze nebo proč je Oktagon i na Tik Toku. Celý rozhovor najdete na našem Youtube. 

#Tipy a triky

3 tipy pro vaše sociální sítě

Matěj se s vámi na závěr podělil ještě o tři tipy na podporu sociálních sítí nejen pro podnikatele. 

1. Při tvorbě obsahu myslete na fanoušky

V contentu na sociálních sítích dejte stranou svoje ego a soustřeďte se na zákazníky. Naslouchejte jim a komunikujte to, co jim dlouhodobě pomůže. To znamená, že místo toho, abyste zveřejňovali příspěvek se slevou nebo cenou produktu, raději zákazníkům ukažte, jak jim pomůžete řešit problém, který reálně mají. 

2. Zaujměte vědecký přístup k tvoření obsahu

Přistupujte k obsahu vědecky. Netvořte content podle nějaké intuice, ale dívejte se na čísla a data. Jen ta vám ukáží, co vaše zákazníky skutečně zajímá. 

3. Nezapomínejte na jednoduchost a kreativitu

Lidé, kteří scrollují feed, jsou roztěkaní a mají kolem sebe spoustu podnětů. Přirozeně tak nečtou delší odstavce ani nevěnují pozornost grafikám. Od první milisekundy, kdy uvidí váš příspěvek, jim tak musí být jasné, co jim chcete sdělit. Obsah proto tvořte jednoduchý a lehce vstřebatelný pro široké publikum. 

# Ze života eVisions

A na závěr dnešního dílu vás provedeme naší chill out zónou, ukážeme vám, jak tady trávíme čas i kdo si možná brousí zuby na manažerská křesla. 

10.06.2020

Komentáře