Pro instalaci Facebook Pixelu si stáhněte plugin Insert Header and Footers (naleznete jej na této adrese: https://cs.wordpress.org/plugins/insert-headers-and-footers/), přes Nastavení jděte do zmíněného nástroje, vložte vygenerovaný Facebook Pixel a uložte změny.
Pokud chcete sdílet publika, navštivte stránku www.facebook.com/ads/manager/audiences a zvolte Share v drop-down menu. Po kliknutí vám vyběhne pop-up okno, do kterého zadáte ID inzertního účtu, se kterým chcete sdílet publikum.
Custom conversion souvisí s Facebook Pixel, ale není to to samé. Custom conversion (CC) umožňuje marketingovým pracovníkům měřit a optimalizovat kampaně na konverze, aniž by museli přidávat cokoliv do facebookového Pixelu, který je již nasazen na webových stránkách.
Při tvorbě custom conversion postupujte následujícím způsobem – Custom Conversions in Event Manager -> Create Custom Conversion -> zvolte zdroj dat -> zvolte Custom Event nebo všechny URL návštěvy jako event.
Pro vyhodnocení dopadu reklam je vhodné použít funkci Test and Learn. Jen je nutné mít dostatečně velké rozpočty, abyste například mohli zjistit Brand Lift.
Pokud chcete vytvořit Custom Audience, jděte do Ads Manageru -> Audience -> Create Audience -> Custom Audience -> Customer list -> Add from your list.
Landing page view dosáhnete ve chvíli, kdy uživatelé navštíví specifickou URL adresu (landing page) po kliknutí na reklamu. Rozdíl mezi link click a landing page view je v tom, že u landing page view se reklama doručuje lidem, kteří na ni pravděpodobněji kliknou.
Konverzní okno u Facebooku je složeno ze dvou částí. Pokud kliknete na reklamu, je konverzní okno 28 dní. Pokud se uživateli zobrazí reklama a neklikne na ni, je konverzní okno 1 den.
Pro zlepšení reklam na Facebooku doporučujeme neustále testovat specifičnost (cílové skupiny, USP); implementovat video reklamu; využívat retargeting; definovat osoby, které nechcete oslovit; používat carousel.
Facebook zaznamenává uživatele, kteří klikli, viděli reklamu nebo spustili event na vašich webových stránkách. Pomocí Facebook attribution mohou použít korelaci mezi konverzí a datem zobrazení reklamy (dáno atribučním oknem).
Vyberte katalog, který chcete propojit s obchodem na Facebooku, klikněte na Diagnostics a poté na More Ways to Use Your Catalog.Následně vyberte možnost Facebook Page Shop a klikněte na Connect Page.
Produktový katalog vám umožní nahrát produkty, které chcete propagovat. Pomocí něj budete schopni tvořit personalisovaný remarketing na základě produktů, které návštěvníky zaujmou.
Tvorbu produktového katalogu začněte v Catalog Manageru. Zvolte e-commerce catalog, který chcete vytvořit. Poté klikněte na Product Data Sources a zvolte produkt, který chcete nahrát, případně URL feedu. Na konec připojte Facebook Pixel.
Facebook Pixel nelze smazat.
Při tvorbě Facebook Pixelu je k dispozici možnost poslat e-mail webmasterovi s potřebnými informacemi, jak jej nasadit. Alternativním řešením je použít Google Tag Manager.
Pro kontrolu Facebook Pixelu stačí jít v Ads manageru do sekce Pixel, kde uvidíte, zda je nástoj funkční – měla by u něj být zelená tečka. Další alternativnou je Chrome plugin jménem Facebook Pixel Helper (ke stažení na tomto odkazu: https://chrome.google.com/webstore/detail/facebook-pixel-helper/fdgfkebogiimcoedlicjlajpkdmockpc).
Ano, je. Jen je nutné upozornit návštěvníky webu, že jsou sbírány jejich cookies a pixel pro reklamní účely.
Facebook Pixel je do jisté míry analytický nástroj, který vám umožní měřit efektivnost vašich reklam. Kromě toho vám umožní tvořit publika na základě vytvořených událostí či návštěvníků webu. Jednoduše řečeno je to ideální nástroj pro optimalizaci, měření a sestavování okruhů uživatelů.
Pro tvorbu Facebook Pixelu běžte do Bussiness Manageru, klikněte na Správce událostí (Events Manager) vlevo nahoře a klikněte na zelené políčko Vytvořit Pixel, které najdete uprostřed stránky. Pojmenujte ho, přečtěte si obchodní podmínky, klikněte na Další a nastavte Pixel dle instrukcí.
Facebook Pixel umožňuje získávat informace o tom, jak uživatelé interagují s webovými stránkami po shlédnutí facebookové reklamy. Zároveň můžete sledovat uživatele napříč zařízeními. Díky tomu budete schopni například zjistit, zda uživatelé dělají konverze zejména na desktopu.
Facebookový Pixel najdete v Bussiness Manageru, kliknete na Správce událostí (Events Manager) vlevo nahoře a vytvořte si Pixel. Následně zkopírujete ID (kód, který uvidíte ihned po vytvoření Pixelu). Pokud máte přístup k webu, snadno si tam sami nahrajete zkopírované ID. Jestliže vám ale nejde kód nahrát nebo nemáte přístup k webu, zkontaktujte vývojáře. Zašlete mu kód Facebook Pixelua on ho jednoduše přidá na … Číst celé
Tvorba Facebookového Pixelu je zdarma. Nejde o placenou reklamu, ale o propojení a měření konverzí vašeho webu či webů. To vám také pomůže sestavovat okruhy uživatelů webu pro vaše reklamní kampaně na Facebooku. Pixel vám umožňuje nejen cílení na relevantní publikum, ale také efektivní vyhodnocování.
Do září roku 2020 platilo pravidlo, že Facebook informoval o vysokém množství textu v kreativě. Omezoval tak aukci i doručování reklamám, jejichž plocha byla z více než 20% překrytá textem. Tato podmínka byla však zrušena a inzerenti se proto pravidlem 20% již nemusí omezovat . Nicméně i nadále Facebook doporučuje, aby kreativa reklam neobsahovala příliš … Číst celé
Facebook Pixel je javascriptový kód, který se dává na všechny stránky webu. Pomocí něj budete schopni měřit a remarketingovat uživatele, kteří navštívili web. Jednoduše řečeno, je to ideální nástroj pro optimalizaci a měření okruhu uživatelů pro sestavování reklamních kampaní. Kdokoliv přijde na váš web a provede nějakou akci, Facebook Pixel se ihned spustí a tuto akci vyreportuje. Sami … Číst celé
Pravidlo 20 % znamená, že pokud vaše kreativa má více jak 20 % textu, může dojít ke snížení dosahu příspěvku. Proto doporučujeme mít na kreativách méně než 20 % textu.
Reklamy na Instagramu a Facebooku nesmí propagovat tabákové produkty či příbuzné produkty.
Obsah na osobním profilu propagovat nemůžete. Pokud chcete propagovat obsah, musíte mít firemní profil.
Záleží, jestli volíte automatické, nebo ručně zadávané platby. V rámci automatických plateb můžete platit buď kreditní nebo debetní kartou, ale můžete využít také PayPal či online bankovnictví. Jestliže volíte ručně zadávané platby, nejdříve si na účet přidáte peníze. Z toho se vám budou odečítat poplatky, maximálně však jednou denně. V tomto druhém případě nemáte nijak … Číst celé
Platební údaje můžete zadat v Payment Settings v Ads Manageru. V sekci Payment Method kliknete na Add Payment Method, poté zvolíte vámi preferovaný způsob platby.
Můžete. Kromě debetních a kreditních karet můžete využít i PayPal. Na výběr máte automatické, nebo ručně zadávané platby. U ručně zadávaných plateb si nejdříve musíte přidat peníze na svůj účet.
Nadále budete mít možnost používat Business Manager, jen nebudete mít možnost tvořit kampaně, ad sety či samotné reklamy. Kromě toho nebudete mít možnost například tvořit publika. Je ale také možnost, že vaše platba za reklamu selže. V takových případech kontaktujte poskytovatele plateb a požádejte o pomoc. Nebo přejděte do nastavení plateb a na účet si přidejte nový … Číst celé
Pokud chcete propagovat lokální prodejnu, je vhodné využít optimalizaci kampaní na Reach. Poté vyberete facebookovou stránku, kterou chcete propagovat, zvolíte cílovou skupinu, rozpočet a vytvoříte kreativu.
V rámci Facebook Ads nemáte možnost tvorby reklamního příspěvku zdarma. Alternativou pro vás je ale využívání veškerých nástrojů, které Facebook nabízí pro budování komunity. Jedná se například o samotnou facebookovou stránku či skupinu. Pokud si chcete něco z toho založit, klikněte vpravo nahoře na políčko Vytvořit a vyberte z nabídky. Abyste ale mohli obojí založit, musíte mít nejprve založený … Číst celé
Omezte cílovou skupinu pomocí možností cílení, pište jedinečné reklamní popisky pro cílové zákazníky a mějte na paměti, že by copy příspěvku mělo korespondovat s jeho kreativitou. Zaměřte se na jedno Call to Action. Reklamu udělejte krátkou a hodnotnou pro cílovou skupinu. Pamatujte také na to, že byste měli reklamu pravidelně aktualizovat a vracet se k … Číst celé
Výhoda facebookové reklamy spočívá v možnosti cílení. V rámci Facebooku neukazujete reklamu obecně všem. Ti, které to nezajímá, vám na ní stejně nekliknou. Naopak cílíte na současné zákazníky, leady nebo můžete remarketingovat lidi, kteří váš brand již znají. Díky těmto možnostem zacílení bude vaše reklama kvalitnější, resp. relevantnější.
Nastavte si cíle pro facebookovou reklamu, běžte do Facebook Ads Manageru (www.business.facebook.com), zvolte účel marketingové kampaně, definujte cílovou skupinu, rozpočet a umístění reklamy, vytvořte reklamu a spusťte ji. Pamatujte ale, že kampaně pro reklamu v nastavení Bussiness Manageru Facebooku se pravidelně mění a vyvíjí. Aktuální nastavení může za rok vypadat úplně jinak. Proto je potřeba, abyste se na reklamu … Číst celé
Na tuhle otázku neexistuje žádná obecná odpověď. Je to hodně individuální záležitost. Po zapnutí reklamy nikdy nevíte, jak se bude chovat, nebo spíše jak přesně na ní budou uživatelé reagovat. Pár dní po spuštění teprve Facebook zjišťuje, jak na ní lidé odpovídají. Každý typ reklamy pro konkrétní účel je proto jiný a unikátní. Pokud se … Číst celé
Ano, má. Facebook můžete kontaktovat přes telefonní číslo, web, e-mail nebo chat. Pro kontaktování přes email využijte adresu disable@facebook.com. Vždy záleží, jaký je váš důvod pro kontaktování Facebooku. Nejlepší je, když využijete centrum nápovědy, kde najdete způsob zkontaktování pro konkrétní účel. Ať už řešíte problém s Facebookem, zneužitím profilu nebo porušením autorských práv, obraťte se na https://www.facebook.com/help.
Tuhle otázku nejde generalizovat a nemůžeme vám přesně radit, jaký budget byste měli do reklamy investovat. To záleží na klientovi, ale obvykle doporučujeme investovat do facebookové reklamy aspoň 10 000 Kč měsíčně. Je důležité si uvědomit, že s vyšším rozpočtem je možné více testovat, tím pádem zvyšovat výsledky, které si stanovíte. Hlavně na reklamu nespěchejte … Číst celé
Potřebujete s něčím poradit? Pro kontaktování zákaznické podpory navštivte web www.facebook.com/support nebo jděte do Nastavení(Settings) v pravém horním rohu. Po rozkliknutí hledejte položku v levé liště dole s názvem Zprávy podpory (Support inbox) označené piktogramem záchranného kruhu. Další možností je, že kliknete na otazník vpravém horním rohu. Tam máte možnost rychlé pomoci nebo centra nápovědy.
Většina reklam je obvykle schválena do jednoho pracovního dne (24 hodin). Občas je ale možné, že schvalovací proces trvá déle. Je to z toho důvodu, že Facebook kontroluje, zda reklama neporušuje Pravidla Facebook reklamy. Po vytvoření nebo úpravě reklamy ihned dochází k procesu schvalování. Kontroluje se celý obsah, i včetně klíčových slov, nadpisu nebo obrázků … Číst celé
Jedná se o dostupnou, i když placenou, online reklamu na sociální síti, která vám pomůže se zviditelnit. Facebooková reklama velmi dobře cílí na osoby na základě lokality, demografických údajů a informací na profilu. Po vytvoření reklamy se nastaví rozpočet a bid(příhoz) pro každou interakci či pro 1 000 zobrazení.
Pokud se vám nedoručují reklamy na Facebooku, podívejte se na Relevance Score (nově se jedná o následující 3 metriky – Quality Ranking, Engagement rate ranking a Conversion rate ranking). Nízké hodnoty mohou zapříčinit nedoručování reklam nebo případné zvyšování ceny za výsledek. Změny docílíte úpravou cílové skupiny, která bude relevantnější nebo také změnou kreativy.
V mobilní aplikaci (zařízení iOS a Android) můžete dát svým přátelům vědět, kde se zrovna nacházíte. Funkce se jmenuje Přátelé v okolí a po jejím zapnutí se automaticky začne zaznamenávat historie polohy.Abyste mohli funkci zapnout, musíte mít nejdříve povolenou historii polohy či umístění ve vašem telefonu. Následně v aplikaci Facebook klikněte na menu (ikona tří linek vpravo nahoře). Zde … Číst celé
Líbí se vám facebooková stránka a chcete o ní dát vědět přátelům? Sdílejte ji na svou zeď, stránku nebo do soukromé zprávy.V liště pod úvodní fotografií stránky vyberte tlačítko Sdílet. Nahoře klikněte na rozbalovací nabídku a zvolte, kde chcete danou stránku sdílet (třeba na svojí Timeline nebo na stránce, kterou spravujete). K příspěvku můžete připojit i … Číst celé
Díky seznamům si můžete své přátele na Facebooku uspořádat do samostatných skupin. Poté můžete nastavit zobrazení příspěvků jen pro určité seznamy přátel. Do seznamů můžete své známé přidávat i odebírat kdykoli, upozornění uživatelům nepřijde.Přidání přítele do seznamu Blízcí přátelé:Přejděte do profilu přítele kliknutím na jeho jméno. Najeďte myší na tlačítko Přátelé na spodní hraně úvodní fotografie. Zvolte … Číst celé
Statistiky uvádějí, že váš obsah na Facebooku vidí pouhých 6 % fanoušků. Proč? – Protože roste počet stránek s každodenním obsahem,– protože lajk má menší váhu než například sdílení (a Facebook raději fanouškům ukáže příspěvky s mnoha sdíleními a komentáři),– protože cílem Facebooku je zobrazovat více příspěvků od přátel a méně komerčních sdělení– a protože se stále zlepšuje měření dosahu (a vy tak čím … Číst celé
Jste-li správcem facebookové skupiny a potřebujete někoho odebrat nebo trvale blokovat, postupujte podle našeho návodu. Jestliže někoho odeberete, musí se do skupiny v případě zájmu znovu přihlásit. Zablokovaní členové skupinu oproti tomu nemohou zobrazit ve vyhledávání a nevidí ani nic z jejího obsahu. Zpět do skupiny se dostanou, pouze pokud je správce odblokuje.V kanálu vybraných … Číst celé
Jestliže jste správcem facebookové skupiny, můžete ji archivovat nebo naopak celou odstranit. Archivace skupiny znamená, že se ve výsledcích vyhledávání nikomu nezobrazí a nemohou se do ní přidávat noví členové (více se dočtete v odpovědi na otázku Co je to archivace facebookové skupiny?). Pokud skupinu odstraníte, nelze ji vrátit zpět.Odstranění facebookové skupinyV kanálu vybraných příspěvků klikněte … Číst celé
Pokud jste správcem facebookové skupiny, můžete ji archivovat. Archivace skupiny znamená, že se ve výsledcích vyhledávání nikomu nezobrazí a nemohou se do ní přidávat noví členové ani příspěvky. Archivaci můžete kdykoliv zrušit a skupinu tak obnovit.Archivace facebookové skupinyV kanálu vybraných příspěvků klikněte vlevo na Skupiny a vyberte skupinu, kterou chcete archivovat. Pod úvodní fotografií klikněte na Další. Vyberte … Číst celé
Záznamy aktivit obsahují všechny vaše příspěvky a aktivity na Facebooku. Najdete tu i fotografie a další informace.Zobrazte si svůj profil kliknutím na jméno nebo profilový obrázek vpravo nahoře na Facebooku. V pravém dolním rohu své úvodní fotky klikněte na Záznamy o aktivitách. Zde najdete:– vaše příspěvky, včetně příspěvků, které jste skryli ze své timeline,– fotky a … Číst celé
Jestliže jste někomu omylem poslali zprávu, obrázek, video apod., máte možnost vše ještě zachránit. Do 10 minut od odeslání můžete svou zprávu smazat a neuvidíte ji ani vy, ani příjemce. Podržte dlouze prst na zprávě, kterou chcete odebrat. Objeví se spodní šedý pruh, vyberte tlačítko Odebrat vpravo. Následně zvolte, zda chcete zprávu odebrat jen pro sebe, nebo pro všechny … Číst celé
Bohužel to nijak nepoznáte, váš přítel pro vás bude zkrátka pořád offline nebo úplně zmizí z chatu. Při nastavení offline stavu aktivity nebo blokaci můžete zkusit příteli napsat a čekat na případnou odpověď. Jestliže nemůžete najít ani facebookový profil přítele, nejspíše si vás zablokoval na Facebooku i Messengeru. O blokaci na Facebooku jsme již psali v … Číst celé
Pokud nechcete, aby se zobrazoval váš stav aktivity (zelený bod u profilového obrázku) a byli jste tak pro některé nebo všechny uživatele stále ve stavu offline, využijte náš návod v odpovědi na otázku Jak změním nebo vypnu zobrazení své aktivity na Facebooku a Messengeru?
Jestliže chcete nastavit, aby tento člověk neviděl, zda jste momentálně aktivní, vypněte si zobrazování aktivity. V Messengeru můžete nastavit vypnutí zobrazení vaší aktivity pro všechny kontakty – návod najdete tady.Chcete-li vypnout zobrazování vaší aktivity pouze pro konkrétní uživatele, přihlaste se na Facebook na počítači. V liště chatu klikněte na ikonu ozubeného kolečka, vyberte možnost Vypnout/Zapnout aktivní stav a zvolte si mezi … Číst celé
Jestliže nechcete, aby se zobrazoval váš stav aktivity (zelený bod u profilového obrázku) na Facebooku, rozklikněte ikonu tří linek v pravém horním rohu. V kategorii Nastavení a soukromí vyberte Nastavení. V sekci Soukromí najděte poslední tlačítko Aktivní stav. Zde funkci povolte nebo zakažte posunutím bodu.Zobrazování vaší aktivity v Messengeru změníte, pokud kliknete po spuštění aplikace (stránka Chaty) na svůj profilový obrázek vlevo nahoře. Vyberte kategorii Aktivní stav a … Číst celé
U facebookové aplikace Messenger lze ztišit oznámení o příchozí zprávě od kohokoli nebo určitých lidí či skupin. Ztišení lze navolit v různých časových variantách (na zprávy nebudete upozorňováni jednou za 15 min, 1 hodinu, 8 nebo 24 hodin).Chcete-li vypnout veškerá upozornění, klikněte po spuštění Messengeru (stránka Chaty) na svůj profilový obrázek vlevo nahoře. Vyberte kategorii Upozornění a zvuky. Posuňte tlačítko u Zapnuto (u iPhonu … Číst celé
Chcete-li se zbavit nevhodné reklamy v prostředí facebookové aplikace Messenger, postupujte podle našeho návodu.Podržte prst na reklamě, kterou chcete blokovat. V pravé části se ukáže ikona menu (tři linky pod sebou). Nabídku menu rozklikněte a zobrazí se možnosti pro skrytí či nahlášení reklamy a další informace.
Na „tajnou“ můžete změnit svou konverzaci ve facebookové aplikaci Messenger (lze ji však vytvořit jen na mobilním zařízení, ne na počítači). Veškeré zaslané zprávy budou šifrované (neuvidí je ani Facebook) a můžete tu dokonce nastavit, že po nějakém čase zprávy samy zmizí. Reálně se tak vaše komunikace zobrazí pouze na zařízení příjemce a odesílatele a nikde jinde. … Číst celé
Facebook Messenger (běžně se název zkracuje na Messenger) poskytuje prostor pro bezplatné zasílání zpráv mezi přáteli na Facebooku. Abyste jej mohli používat v telefonu, musíte si stáhnout aplikaci (Google Obchod pro Android, App Store pro iPhone) a mít přístup k internetu a registrovaný Facebook účet.Přes Messenger si můžete s přáteli posílat textové zprávy, fotografie, videa, krátké GIFy, odkazy a mnoho dalšího. Vaše … Číst celé
Jestliže jste si účet na Facebooku deaktivovali nebo trvale smazali, kontakty v Messengeru vám zůstanou (přetrvá propojení s původním účtem). Další kontakty pak můžete přidat pomocí telefonního čísla.Pokud facebookový účet vůbec nemáte, a přesto byste chtěli chatovat s přáteli pomocí Messengeru, máme pro vás řešení. Po instalaci aplikace Messenger se do ní přihlaste přes své telefonní číslo a můžete si … Číst celé
Sociální sítě s sebou nesou i velmi problematickou otázku získávání informací o uživatelích a jejich využívání pro vlastní prospěch. Jestliže chcete natrvalo odejít z Facebooku a smazat veškerá svá data, postupujte podle našeho návodu. Před samotným smazáním doporučujeme stáhnout kopii vašich dat. Data získáte po kliknutí na ikonu šipky či tří linek v mobilní aplikaci, zvolte Nastavení, dále Vaše informace na … Číst celé
Chcete-li zmizet ze světa této sociální sítě, následujte náš postup na deaktivaci či smazání celého účtu. Při deaktivaci se můžete v budoucnu vrátit a váš obsah se nesmaže, zatímco při trvalém smazání účtu vám na profilu nic nezbyde. Pokud facebookový účet používáte i k přístupu do jiných aplikací nebo webů, předem si zajistěte jiný způsob … Číst celé
Každý vlastník stránky na Facebooku chce, aby se jeho komunita rozrůstala. Jak ale pozvete uživatele, aby vaši stránku objevili a dali jí svůj lajk?Pozvěte své přátele – po příchodu na vaši stránku najděte v levém sloupci záložku Komunita. Po kliknutí najdete na pravé straně box s vašimi přáteli. Následně je můžete pozvat zprávou, aby začali sledovat vaši … Číst celé
Události na Facebooku poskytují prostor k setkávání vašich fanoušků. Pokud chcete, aby se zpráva o vaší akci dostala mezi širší publikum, využijte propagaci.Vaši akci lze propagovat jako reklamu, pokud byla vytvořena na firemní stránce, kterou spravujete. Na stránce události klikněte na Propagovat událost. Vyberte správné publikum, zvolte částku a dobu trvání propagace. Nakonec vše potvrďte.
Vaše příspěvky se nezobrazují všem vašim sledujícím. Chcete-li svou sledovanost vylepšit, využijte naše tipy:– Podporujte komentáře – čím více připomínek, tím více názorů a tím více bude proudit diskuse. Každý komentář způsobí, že se váš příspěvek ukáže dalším lidem.– Sdílejte příspěvek do tematických facebookových skupin, abyste jej rozšířili mezi správné čtenáře.– Ukažte svůj příspěvek z … Číst celé
Aby se z vaší facebookové stránky stalo místo, kam se fanoušci pohrnou, potřebujete zpracovat několik základních myšlenek:– Nabídněte uživatelům něco unikátního, co najdou jen u vás.– Nezapomeňte, že stránka musí být pořád aktualizovaná a svým sledujícím nabízet nová témata či aktuality.– Dejte lidem vědět, že facebooková stránka existuje i na jiných sociálních sítích a kanálech.– Upravte tlačítka na webu, ať … Číst celé
Správcem stránky se stanete, pokud spravujete třeba firemní facebookovou stránku. Udržujete pak stránku aktuální, zveřejňujete příspěvky a případně můžete jmenovat i další členy týmu, kteří vám v práci pomohou. Pokud potřebujete zjistit, kdo je správcem určité stránky na Facebooku, musíte doufat, že má stránka tento údaj v Informacích. Správce stránky ale nemusí být nikde uveden, a proto … Číst celé
Nastavení tmavého režimu je dostupné pro aplikaci Messenger, která k Facebooku neodmyslitelně patří. Komukoliv z vašich kontaktů pošlete ikonu měsíce, aplikaci poté zavřete a opět otevřete. V hlavní nabídce Messengeru poté klikněte na svou profilovou fotografii vlevo nahoře. Následně povolte tmavý režim (první odrážka). Tmavý režim využívá méně energie (displej nemusí svítit tak jasně), nabízí nový estetičtější zážitek při používání aplikace a … Číst celé
Jako Timeline se označuje podoba profilu na Facebooku. Do češtiny se dá výraz přeložit jako „časová osa“. S tímto převratný uspořádáním informací na profilech přišel Facebook v roce 2012 a od té doby má své příznivce i odpůrce. Informace na profilu jsou nyní uspořádány do časové osy, tedy Timeline, ve které se přehledněji vyhledává. Všechny příspěvky … Číst celé
Facebook Business Manager se využívá k souhrnné administraci vašich facebookových stránek. Přehledně v něm vidíte všechny spravované stránky, inzeráty, přehledy, spuštěné reklamy a další informace. Z jediného místa může na vaší stránce pracovat více správců. K jejich přidání nemusíte být ani v přátelích a vaše osobní informace se nemíchají s těmi pracovními. V platformě najdete i … Číst celé
Každý profil, stránka či jiný objekt na Facebooku má své unikátní ID. Facebook ID je číselný identifikátor účtu, podle kterého jej snadno dohledáte. ID mají profily jednotlivých uživatelů, tak firemní profily, stránky, skupiny, místa i další facebookové objekty.
Na Marketplace na Facebooku můžete inzerovat a nakupovat zboží. Jedná se o alternativu internetových bazarů navíc rovnou propojenou s facebookovým účtem. Inzerovat lze nejen oblečení a předměty, ale i pronájem bytu, různé služby apod.Pokud byste si chtěli něco na Marketplace zakoupit, po rozkliknutí zboží vyplňte dotaz a klikněte na Poslat. Tak zahájíte konverzaci s prodejcem. Všechny … Číst celé
Facebook Lite funguje velmi podobně jako normální aplikace Facebook, ale v paměti zabere mnohem méně místa (méně než 1 MB). Nainstalujete ji rychlostí blesku, obsah se vám bude načítat svižněji a při svém brouzdání po Facebooku spotřebujete méně dat. Jedná se o jednodušší verzi pro uživatele, kteří nepotřebují oslnivé efekty a postačí jim pouze funkční prostředí. Odlehčenou … Číst celé
Facebookové události nabízí zajímavý způsob, jak oslovit své přátele nebo fanoušky a pozvat je na společnou akci. Zabere to jen pár kliknutí a rázem mají všichni potenciální účastníci upozornění na vaši pozvánku. V nabídce vlevo ve svém kanálu vybraných příspěvků klikněte na Události (v mobilní aplikaci najdete Události po kliknutí na tři linky v horní liště). Vlevo klikněte na tlačítko + Vytvořit událost (v … Číst celé
Chcete-li změnit z nějakého důvodu název facebookové stránky, musíte být jejím správcem. Vlevo na stránce (pod profilovým obrázkem) klikněte na kategorii Informace. Vedle názvu stránky vyberte Upravit. Zadejte nový název stránky a klikněte na Pokračovat. Zkontrolujte žádost a nakonec vše potvrďte tlačítkem Požádat o změnu.
Jestliže nechcete povolit komentování vašeho příspěvku ostatními uživateli, máte možnost komentáře vypnout. Pro vypnutí komentářů u příspěvku musíte být buď jeho autorem nebo administrátorem či moderátorem skupiny, ve které se příspěvek nachází. U konkrétního příspěvku klikněte na ikonu tří teček vpravo nahoře. Tím rozbalíte menu, kde zvolte Vypnout komentáře.
Příspěvky můžete naplánovat pouze na stránce, kterou spravujete, na osobním profilu bohužel příspěvky naplánovat nelze. Plánování příspěvků nabízí výbornou možnost, jak si svůj publikační plán rozvrhnout na budoucí období. Na spravované stránce vytvořte příspěvek, rozklikněte ikonu se šipkou vedle možnosti Publikovat a klikněte na Naplánovat. Vyberte datum a čas, kdy chcete příspěvek publikovat a zvolte Naplánovat. Případně můžete využít aplikace Creator Studio, kde … Číst celé
Pokud se vám někdo snažil napadnout váš účet nebo se chcete ochránit před podobným útokem silnějším heslem, postupujte podle našeho návodu. Nejsilnější hesla obsahují malá i velká písmena, číslice, speciální znaky a mezery v celkovém počtu nejméně 16 znaků. V horní liště klikněte na ikonu šipky (či tří linek v mobilní aplikaci) a zvolte Nastavení. Dále zvolte Zabezpečení a přihlašování. V kategorii … Číst celé
Nejdříve musíme upozornit, že závisí hlavně na kvalitním obsahu příspěvku – pak ho můžete publikovat třeba o půlnoci, a přesto se dostane k většímu množství lidí. Jestliže jste si jisti, že kvalitní obsah máte, sdílejte příspěvky mezi 13:00 a 15:00. V tomto čase uživatelé dávají nejvíce lajků. Nejlepším dnem pro sdílení příspěvku je středa, nejaktivnější jsou … Číst celé
Na sociální sítě často vkládáme osobní obsah, který nemusí vidět všichni. Určitě si zkontrolujte, kdo všechno vaše příspěvky vidí a nevkládejte nic, co by vás mohlo nějakým způsobem poškodit. Nastavení soukromí svého profilu najdete po rozkliknutí ikony se šipkou (či třemi linkami v mobilní aplikaci) v horní liště. V menu zvolte Nastavení a následně najděte záložku Soukromí. Zde můžete spravovat, kdo uvidí vaše … Číst celé
Hledáte konkrétní příspěvek a nedaří se vám ho ve změti na vaší zdi najít? Využijte horní vyhledávací pole vedle loga. Pro vyhledání staršího příspěvku vašich přátel nebo sledovaných stránek a skupin zadejte do vyhledávacího pole jméno přítele/stránky/skupiny a klíčové slovo, které se s hledaným příspěvkem pojí. Hledáte-li třeba konkrétní příspěvek ohledně TV reklamy ze skupiny #HolkyzMarketingu, … Číst celé
Po označení přijde dotyčnému upozornění, že jste ho zmínili. Vytvoříte vlastně odkaz, jehož viditelnost záleží na nastavení označovaného – případně může být viditelný i na jeho timeline. Pokud v komentáři nebo příspěvku začnete psát jméno osoby, kterou chcete označit s velkým písmenem, automaticky se vám zobrazí nabídka relevantních profilů. V té daného člověka zvolíte kliknutím. Pro … Číst celé
Jestli si chcete na Facebooku pozměnit jméno (třeba přidat příjmení za svobodna nebo přezdívku), můžete tak učinit jednou za 60 dní. Po otevření Facebooku rozklikněte ikonu šipky (či tří linek v případě přístupu přes mobilní aplikaci) v horní liště. Zvolte Nastavení a soukromí a dále Nastavení. V kategorii Osobní údaje se na prvním místě nachází položka Jméno. Po jeho úpravě vše potvrďte tlačítkem Zkontrolovat změnu a zadejte své … Číst celé
Chcete-li, aby se na vašem profilu zobrazovalo správné datum narození a vaši přátelé vám mohli k narozeninám popřát, postupujte podle našeho návodu. V horní liště rozklikněte ikonu vaší profilové fotky se jménem a vstupte na svůj profil. V liště pod úvodní fotkou zvolte Informace (případně Upravit profil, pokud jste přihlášeni přes mobilní aplikaci). V Kontaktních a základních údajích (v mobilní … Číst celé
Fotoalbum vám nabízí seskupení fotografií s jednotným tématem (dovolená, party…) a následně i jeho prohlížení vašimi přáteli. Facebook také nabízí vytvoření sdíleného alba, kam může přidávat fotky více lidí. Pro vytvoření nového alba otevřete svůj profil. V liště pod úvodní fotografií zvolte možnost Fotky (Photos) a následně Vytvořit album (Create Album). Vyberte z vašeho počítače všechny fotografie, které chcete nahrát … Číst celé
V současné době lze vytvořit facebookovou anketu pouze na stránce, na které jste administrátorem nebo editorem, ve skupině, které jste členem, nebo ve vlastním příběhu. Tvorba ankety na stránce nebo ve skupině V seznamu stránek (Pages) zvolte tu, na které chcete vytvořit anketu. Klikněte na Napsat příspěvek (Write a post) a vyberte ikonu tří teček v pravém rohu okénka pro tvorbu … Číst celé
Do svého chytrého telefonu si aplikaci Facebook můžete bezplatně stáhnout v Obchodě Google (Android) nebo v App Store (iPhone). Klikněte na odkaz a nainstalujte aplikaci do vašeho telefonu. Po instalaci se můžete přihlásit, pokud již máte svůj facebookový účet, případně můžete vytvořit úplně nový. Existuje i možnost přihlášení k vašemu facebookovému účtu bez nutnosti instalace speciální aplikace. Stačí se … Číst celé
Pro nahrání videa v HD (High Definition) kvalitě musíte povolit toto nastavení přímo ve vašem mobilním telefonu v aplikaci Facebook. Návod pro Android V pravém horním rohu rozklikněte ikonu tří linek, vyberte Nastavení a soukromí a dále Nastavení. Zvolte možnost Média a kontakty. Zde povolte bod Nahrávat videa v HD. Návod pro iPhoneV pravém spodním rohu rozklikněte ikonu tří linek pod sebou, vyberte Nastavení a soukromí a dále Nastavení. … Číst celé
Hlavním příjem sociální sítě Facebook plyne z reklamy, kterou zobrazuje svým uživatelům. Již před několika lety se začala společnost zaměřovat zejména na mobilní reklamy. Uživatelé totiž na brouzdání po sociální síti využívají častěji smartphony než stolní počítače. Další příjmy firmě plynou z přidružených aplikací – Instagram, Messenger a WhatsApp.
Zjistit, kdo přesně napadnul váš facebookový profil, bohužel není možné. Pokud máte pocit, že váš účet používá někdo cizí, určitě ihned změňte heslo. Dále doporučujeme posílit bezpečnostní opatření, která Facebook nabízí – například používat dvoufázové ověření, zvolit důvěryhodné účty vašich přátel, kteří vám v případě ztráty přístupu k účtu pomohou účet získat zpět apod. Zabezpečení najdete … Číst celé
Přímo na Facebooku takovou informaci bohužel nenajdete. Na trhu ale existují aplikace, které sledují změny ve vašem seznamu kontaktů a upozorní vás, pokud si váš profil někdo smaže ze svého seznamu přátel. Například ve zdarma dostupné aplikaci Who unfriended me? (Obchod Google, App Store) se stačí jednoduše přihlásit pod svým facebookovým účtem. Od této chvíle bude sledovat veškeré … Číst celé
Po odblokování se člověk nestane automaticky vaším přítelem – v případě, že o přátelství stojíte, musíte ho požádat přes tlačítko Přidat přítele. Své zablokované kontakty či stránky můžete spravovat v záložce Blokování. V horní liště rozklikněte šipku (či tři linkyv případě přístupu přes mobilní aplikaci) a jděte do Nastavení. Následně zvolte kategorii Blokování. Pod záložkou Zablokovat uživatele najdete seznam kontaktů a stránek, které máte zablokované. … Číst celé
Facebook momentálně nenabízí žádnou možnost, jak zjistit, kdo si vás zablokoval. Profil a příspěvky osoby, která si vás zablokovala, se vám zkrátka přestanou zobrazovat. Existuje však jedna možnost, jak se to dozvědět – zkuste otevřít profil dotyčného. Zde se případně zobrazí informace o blokaci. Může se také stát, že se vám uživatele vůbec nepodaří vyhledat. … Číst celé
Na webu najdete více aplikací, které nabízejí možnost zjistit, kdo vás na sociální síti Facebook sleduje. Není ale vždy jasné, na základě jakého algoritmu aplikace výsledky poskytuje, a tak musíme být opatrní s důvěrou. Nejbezpečnějším způsobem, jak zjistit, kdo vás na Facebooku sleduje, je podívat se přímo do zdrojového kódu vašeho profilu.Otevřete si vaši osobní stránku a … Číst celé