Copywriting
Přesvědčte návštěvníky svých stránek, že chtějí nakoupit právě u vás. Online copywriting představuje jeden z nejdůležitějších pilířů vašeho webu. Napíšeme vám poutavé texty, které prodají vaše zboží a služby. Naši profesionální copywriteři se vyznají v celé řadě oborů a vašemu webu připraví texty na míru. Ve spolupráci s námi se vám podaří potkat a zaujmout své budoucí zákazníky a odlišit se od konkurence.
Zkušený copywriter ví, že lidé texty na internetu nečtou, ale jen skenují očima a hledají pro ně důležité informace. Pokud během pár sekund nenajdou to, co hledají, z webu odejdou a už se pravděpodobně nikdy nevrátí. Proto při psaní článků na web dodržuje jasnou strukturu, díky které se zákazník na stránkách rychle zorientuje a najde to, co potřebuje. Texty musí být unikátní, aby vás první pohled odlišily od konkurence a zákazníky zaujaly. Kromě zákazníků si takových textů všimnou i vyhledávače, začnou považovat váš web v daném oboru za důležitý a přínosný a posílat vám na něj zákazníky. I to website copywriting umí.
Co vám web copywriting přinese?
- více zákazníků na webu
- váš web se vyšvihne na lepší pozice ve vyhledávání
- zlepšíte povědomí o své značce a vybudujete si u zákazníků důvěru
Kompletně vám otextujeme web i svět mimo něj
- připravíme atraktivní homepage
- odlišíme vás texty kategorií a produktů od konkurence
- napíšeme vám nákupního rádce
- založíme blog včetně publikačního plánu
- zaměříme se také na neprodejní stránky vašeho webu, jako je chybová stránka 404 nebo představení vaší firmy
- připravíme PR články, tiskové zprávy, propagační texty, e-mailingové kampaně (newslettery), brožury a jiné
- a neuniknou nám ani na meta popisky a titulky
Kromě zákazníků si těchto textů všimnou i vyhledávače, začnou považovat váš web v daném oboru za důležitý a přínosný a pošlou vám na něj nové zákazníky. Tomuto oboru se říká SEO copywriting.
Co je SEO copywriting?
Při psaní textů online je důležité myslet nejen na čtenáře, ale do určité míry i na vyhledávače. Kvalitní obsah vám bude k ničemu, pokud se k němu uživatel nedostane. Díky SEO copywritingu budou texty na webu pro vyhledávač atraktivnější. Pro vaše stránky to znamená jen jednu věc – lepší pozice ve vyhledávání. Dokážeme reklamní texty vyladit na hledané fráze a klíčová slova, takže je vyhledávač umí relevantněji přiřadit k tomu, co uživatel hledá.
Jaký to má vliv na váš obchod? Obrovský. Dobré pozice ve vyhledávání jsou alfou a omegou úspěchu v online prostředí. Přední pozice vám přinesou více zákazníků a větší návštěvnost, což se přímo úměrně promítne do vyššího počtu konverzí. Jednou větou – SEO copywriting má přímý vliv na vaše zisky. Plnit dnes web texty nevyladěnými z hlediska SEO, je zahazování potenciálu, který se v nich skrývá.
SEO copywriting samozřejmě neznamená samoúčelné psaní textů pro vyhledávače. Každý dobrý copywriter ví, že text musí být čitelný, srozumitelný, přínosný, a především psaný pro lidi. Psaní SEO článků je o dodržování určitých pravidel, aby text podporoval SEO cíle. Kromě technických záležitostí je to i o schopnosti vytvářet kvalitní obsah, který lidé chtějí sdílet, nebo odkazovat na něj.
Co vám SEO copywriting od nás přinese?
- Lepší pozice ve výsledcích vyhledávání, a tak i více potenciálních zákazníků na webu.
- Zvýšení povědomí o vaší značce.
- Budování důvěry u zákazníků a image silného a etablovaného brandu.
Copywriter
V čem je rozdíl mezi copywriterem a dobrým copywriterem? Jaké by měly být vlastnosti dobrého copywritera? Je jich mnoho. Z těch osobnostních to jsou:
- empatie
- všeobecný přehled
- komunikativnost
- schopnost přemýšlet v souvislostech
Díky těmto vlastnostem bude copywriter umět zareagovat na jakýkoliv požadavek. Vžije se do cílové skupiny, sežene si nebo zjistí důležité informace a ty si potřebným způsobem pospojuje tak, aby text působil přirozeně a autenticky. Může pracovat v agentuře nebo na volné noze, kdy si své klienty spravuje sám a prodává články na weby.
Kromě toho by se copywriter měl neustále rozvíjet. Copywriting totiž není služba fungující sama o sobě. Každý správný copywriter by měl umět v psaných textech uplatňovat SEO pravidla a vědět kam a kdy jeho text poputuje (proto by se měl podílet také na linkbuildingu, nebo o něm být alespoň informován), neustále myslet na čtenáře a bezchybně ovládat gramatiku a stylistiku.
V eVisions si zakládáme na tom, že naši copywriteři mají přehled také o jiných oblastech online marketingu. Aktivně se účastní předních konferencí ve svém oboru, setkávají se na pravidelných copymeetinzích, a v tom, co dělají, patří mezi absolutní špičku. Jsou v neustálé interakci s ostatními kolegy, aby psali takové texty, které zaujmou nejen čtenáře, ale všimnou si jich i vyhledávače.
Mezi pracovní náplň copywriterů u nás patří například:
- psaní různých typů textů pro klienty z rozmanitých odvětví
- podílení se na projektech z oblastí SEO, PPC, e-mailingu nebo sociálních médií
- příprava analýz, publikačních plánů a obsahových strategií
Jak postupujeme při psaní zadaných textů?
Každá zakázka na copywriting má svá specifika, ke každému projektu tak přistupujeme individuálně. Někdy se jedná o textaci webu, jindy o PR články a jindy o popisky kategorií na e-shopu. Proto nelze jednoznačně popsat model, podle kterého by se copywriter při vypracování vašich požadavků řídil. Jednoduše proto, protože každý projekt si žádá jiné řešení, ke kterému se nejlépe dospěje individuálním kontaktem s klientem, nikoli paušalizováním.
Určitá linie ale celým procesem vede. A psaní zdaleka není tím hlavním a jediným, co copywriter realizuje na cestě k funkčnímu textu. Realizace zakázky na copywriting sestává z těchto hlavních iterací:
- konzultace zadání s klientem či nadřízeným
- důsledná rešerše tématu
- zvolení ideálního funkčního pojetí tématu a vytvoření kostry obsahu
- samotné sepsání textu
- revize a korektury
Copywriter v průběhu tvorby zároveň nepracuje izolovaně. Postup konzultuje se specialisty z dalších týmů, kteří se zabývají SEO, PPC, UX… a text tak zasazuje do kontextu.
Kolik copywriting stojí?
Každá poptávka na copywriting přichází s jinými podmínkami a vyžaduje si tak individuální posouzení. Vzhledem k rozsahu copywriterovy práce, která zdaleka neobsahuje jen psaní a korektury, není vhodné naceňovat normostrany, copywriting není strojová práce. Reklamní texty na zakázku tak nedokážeme ocenit jen jedinou částkou pro všechny.
Pro nacenění copywritingu používáme hodinovou sazbu (Hourly Fee), díky které můžeme požadavky nejlépe odhadnout a zpracovat a zajistit při tvorbě také maximální flexibilitu.
Proč byste měli chtít copywriting od nás?
- Protože se jím zabýváme už řadu let.
- Protože jsme zároveň nezakrněli na jednom pracovním modelu: rozvíjíme se v oboru, testujeme a kriticky se zajímáme o nové způsoby.
- Protože máme zkušenost s tvorbou většiny typů textů, které dnešní internet nabízí.
- Protože máme v týmu jazykové specialisty.
- Protože naši copywriteři disponují i analytickým myšlením a své texty dovedou podložit také konkrétními čísly.
- Protože víme, že copywriting není a nemůže být oddělenou disciplínou a chápeme jej v širším kontextu.
Naši spokojení klienti
Náš tým copywriterů
-
Jak se dělá linkbuilding v Německu
26.01.2017Máte pocit, že pověstná německá přesnost a rychlost platí i…
-
Chytré nástroje, které využije každý markeťák
26.07.2016Připravili jsme pro vás výběr nástrojů a aplikací, které vám…
-
5 poznatků, které jsme si odnesli z Copycampu
09.06.2016Nebyli jste na letošním Copycampu? Tak to jste zaváhali. Včera…
-
5 úhlavních nepřátel každého copywritera a jak na ně
12.05.2016Copywriter je hrdina. Každý den neohroženě pozvedá Pravidla českého pravopisu,…
-
7 zásad neodolatelného nadpisu
26.04.2016Nadpis rozhodne o tom, jestli si v internetové džungli přecpané…
-
Cestu ke copywritingu lemuje 213 stran
02.11.2015Koncem září 2015 vyšla copytýmu z H1.cz příručka, která si…
-
Podzimní CopyCamp jsme si užili ve školních lavicích
02.10.2015Podzimní CopyCamp se nesl v duchu hesla „Zpátky do školy“,…
-
Ohlédnutí za Content First 2015 – 2.díl
01.07.2015Aneb co se dělo po obědě.
-
Ohlédnutí za Content First 2015 – 1. díl
25.06.2015Uplynul týden od konání 2. ročníku konference obsahového marketingu Content…