Menu

Naše marketingová stáž v agentuře eVisions. Očekávání vs. realita

Autor Michaela Rusová Michaela Rusová

Každý někdy začínal. Pokud jste začátečníkem v oblasti online marketingu a zajímá vás, jak taková stáž v naší agentuře eVisions probíhá, přečtěte si článek od našich stážistek.

Proč jít na stáž do eVisions? 

  1. Jako student máte zmáknutou teorii, ale jako stážista dostanete příležitost si vyzkoušet opravdovou práci pro klienty. 
  2. Získáte kontakty, které vám už nikdo nevezme. 
  3. Po dobu stáže můžete zdarma navštěvovat všechna interní školení a máte přístup do Digisemestru. 
  4. Od prvního dne jste součástí projektů, na kterých se v týmu momentálně pracuje. 
  5. Odnesete si jedinečnou zkušenost, se kterou se budete moct pochlubit ve svém CV. 
  6. Poznáte na vlastní kůži, jak vypadá každodenní agenturní život. 
  7. Budete mít přístup k naší firemní knihovničce (a že tam těch knih není málo!). 
  8. Pokud nás zaujmete, nabídneme vám pracovní místo. 
  9. Poznáte skvělé nové lidi. 
  10. Zlepšíte své skills ve stolním fotbálku. 

Ještě před začátkem 

Ještě než se rozepíšeme o tom, jak taková stáž v online marketingové agentuře vypadá a co obnáší, zmíníme, jak se na takovou stáž dostat. Začněme tedy od úplného začátku. Máte hned několik možností: 

1) Ať už v marketingu začínáte od nuly, nebo jste junior, vyplatí se být součástí facebookových skupin, které nabízejí mnoho pracovních příležitostí v oblasti marketingu. Poté stačí facebookové skupiny bedlivě sledovat a čekat, než se objeví ta pravá nabídka. Mezi takové skupiny patří například: 

  • #HolkyzMarketingu (pouze pro dámy)
  • Staráme se o marketing (a sociálno) 
  • Marketeri, copywriteri, SEO optimalizátori 😉
  • Reklamní klub

Obsáhlejší a detailnější přehled facebookových marketingových skupin nabízí tento článek.

2) Druhou variantou, jak získat stáž, je, že do vybrané agentury sami napíšete. Takhle to udělala naše stážistka Pavli, která nastoupila do agentury ke konci března: 

„Ještě v minulém roce jsem si dělala přehled mezi marketingovými agenturami a narazila jsem na podcast, ve kterém hostovala Di. Mluvila o svých zkušenostech a práci marketérky. Její nasazení mě velmi inspirovalo a motivovalo, a tak jsem se rozhodla napsat jí přes LinkedIn. Shodou okolností jsem v té době absolvovala webinář s Petrou Nulíčkovou, která doporučovala i takovou cestu oslovení, a tak mi to dodalo odvahu. Napsala jsem jí krátkou zprávu, ve které jsem se stručně představila a vysvětlila svůj zájem. Následně jsem jí po reakci poslala své CV a motivační dopis, absolvovala pohovor, vyřešila úlohy a ono to vyšlo!“

3) Navštivte portály, jako jsou například Jobs.cz, StartupJobs.cz, welcometothejungle.com/cs, cocuma.cz

4) Trochu jiná zkušenost. Na závěr je také dobré zmínit zkušenost naší německé stážistky Marii, jejíž cesta k nám byla trochu odlišná: 

„Na eVisions jsem narazila při procházení stáží, které nabízela má univerzita v Německu. Když jsem byla po online pohovoru přijata, museli jsme vymyslet, jak to vyřešit vzhledem ke covidové situaci. Do eVisions jsem byla přijata zrovna v tom horším období koronavirové pandemie. Jelikož byli všichni v eVisions přívětiví a podporovali mě, mohla jsem navzdory koronaviru konečně dorazit do Prahy,“ popisuje Maria. 

Při hledání stáže je také důležité podívat se na webové stránky a sociální sítě dané agentury. To proto, abyste o dané agentuře zjistili co nejvíce informací. Na tyto informace se vás mohou zeptat při pohovoru a zároveň vám tyto informace mohou sloužit ke zjištění, zda je vám agentura sympatická. 

Ve chvíli, kdy se vám poštěstí a agentura na vaši žádost odpoví kladně, obdržíte vstupní úkol, na jehož vypracování máte přibližně týden času. Do vypracování úkolu vložte veškeré úsilí, jelikož úroveň odevzdané práce se následně odrazí v tom, zda bude následovat pozvání na osobní pohovor. 

Hurá na pohovor! 

Po úspěšném vypracování vstupního úkolu vás agentura pozve na osobní pohovor. V tomto momentě nepanikařte, ale pokud možno zůstaňte v klidu. Pečlivě se připravte, zjistěte si, kdo povede pohovor a jaké další osoby se u něj mohou objevit. O daných osobách si zjistěte co nejvíce informací, které lze následně využít mezi řečí. HR osobu jistě velmi potěší váš osobní zájem a pečlivost. Připravte se na všelijaké otázky z oblasti marketingu, a to jak z osobního života, tak profesního. 

Já jsem u svého pohovoru měla například naši tehdy ještě HR manažerku Verču a manažerku našeho social media oddělení Di. Pohovor se nesl v milém duchu, snažila jsem se ukázat svůj osobní a upřímný zájem a nadšení, a to jak o agenturu samotnou, tak o práci v marketingu. V momentě, kdy jsme se všechny tři smály, se mi hned ulevilo a pohovor byl ještě příjemnější. Verča mi pokládala otázky ohledně mých zkušeností z předchozích pozic a Di si mě pořádně vyzkoušela ze znalosti marketingových knih nebo například oblíbených značek a jejich způsobu komunikace na trhu. 

Na závěr pohovoru určitě přijde řada i na vaše dotazy. Nezapomeňte si proto otázky předem nachystat, ukážete tím, že jste na vše připraveni. 

Šup do kanceláře

Po úspěšném absolvování pohovoru a následném e-mailu přinášejícím dobrou zprávu následuje už samotná jízda, tedy stáž. První den v agentuře může být maličko fuška. Zvlášť pokud zrovna nemáte pamatováka na jména. Naše manažerka Di se mnou hned ráno obešla celé patro a se všemi mě osobně seznámila. Zkuste si tipnout, kolik jmen jsem si po takovém seznamovacím kolečku zapamatovala. Upřímně, pouze jedno. Naštěstí jsou všichni kolegové milí, s nově příchozími mají strpení a vřele vás mezi sebe přijmou. Nemáte se proto čeho bát. 

Hned na úvod musím podotknout, abyste zapomněli na vodění za ruku. Na stáži v marketingové agentuře se od vás očekává vlastní iniciativa a zápal. Nepočítejte s tím, že skončíte u vaření kávy, pomáhání s administrativou nebo kopírování dokumentů, naopak se dostanete k obrovskému know-how digitálního marketingu. Manažerka Di mě s sebou brala na veškeré meetingy a snažila se mě zapojovat do problematiky hned od začátku mé stáže. Pozvolna mi přidávala úkoly, prostřednictvím nichž jsem mohla ukázat, co umím a co je potřeba ještě zlepšovat. Samozřejmě že se nějaké té administrativě nevyhnete, především té v podobě rešerší a tvorby tabulek, ale i to v budoucnu k něčemu určitě využijete. Tvorbu tabulek mi však zpříjemňoval fakt, že každý den může být v agentuře pestrý a že se rozhodně nejedná o rutinu. 

Hned první týden do agentury přišel profesionální fotograf a probíhalo focení všech nováčků a rozrůstajícího se social media týmu. I to pomohlo prolomit ledy. 

Ještě během prvního týdne svého působení v agentuře jsem se zúčastnila produktového focení pro našeho klienta Bellindu, které mě moc bavilo a při němž jsem se mnohému přiučila. Hned v únoru jsem měla možnost jít s Di na svou úplně první schůzku s klientem. Byla to velká příležitost a schůzka se vedla v příjemném duchu. V dalším týdnu jsme tvořili například celofiremní příspěvek na sv. Valentýna, což byla také legrace. Učit se interní komunikaci, organizovat focení s více lidmi a dotáhnout to do vytyčeného cíle vás také mnoho naučí. To se mi na stáži líbilo, každý týden přinesla novou zkušenost, která by vás předtím ani nenapadla a navíc vás vždy něčím obohatila. 

Stáž je ale zároveň také o překonávání svých hranic, nastavení správného osobního time managementu a upřímném zapálení pro věc. Máte obavy, abyste nezklamali osobu, která vás přijala, a je to vaše první zkušenost v agentuře, která bývá někdy náročná. Umět si nastavit priority vás proto nemine. 

Maria na časy v eVisions vzpomíná takto:

„Hned od začátku byla atmosféra velmi přátelská a uvolněná, a proto jsem si s kolegy užila i hezké chvíle po práci i mimo kancelář. Práce v eVisions mě hodně naučila o SEO, ale zároveň jsem si díky ní i jakožto zahraniční stážistka zlepšila svou angličtinu. Nejraději vzpomínám na teambuildingy a chvíle po práci.“ Maria je nyní již zpátky v Německu, ale na stáž vzpomíná v hezkém a nadále zůstává naší externí zaměstnankyní. 

První klienti a další krůčky 

Těsně před koncem své působnosti v agentuře na pozici stážistky jsem dostala nabídku pokračovat v agentuře jakožto juniorka. Má odpověď? Jasné ano. S touto nabídkou už přišla možnost mít své vlastní klienty, což byla velká výzva. Já ji ale ráda přijala a dostala jsem na starost hned tři klienty. Následovaly další klientské schůzky a další příležitosti ke sbírání zkušeností. Dostala jsem se více do kontaktu s ostatními odděleními, jako například s oddělením SEO a copywritingu. Agentura mi také dala příležitost začít se rozvíjet ve focení, které mě vždy lákalo. Se svými kolegy ze social media týmu jsem tak měla možnost fotit například v čokoládovně. 

Jiný den jsme se s kolegyněmi z týmu rozhodly nafotit a podpořit náš národní hokejový tým, užily jsme si při tom po Praze spoustu legrace. Social media specialista tudíž nesedí jen u počítače, ale musí být otevřený i vtipným věcem. 

Už specialistkou 

Nyní je tomu 9 měsíců, co pracuji v eVisions jako social media specialistka a PR konzultantka. Za tu dobu jsem měla možnost si vyzkoušet nespočet věcí, které mě obohatily, za což jsem agentuře eVisions velmi vděčná. Naučila jsem se v nesnázích obracet na kolegy a nebát se překážek, uznat chybu a být otevřená velkým věcem či komplikacím. Marketingová agentura eVisions mi zároveň přinesla skvělou partu. A i když nejste zrovna kávový fanoušek, raději se jím naučte být. Na kávu se tady totiž chodí klidně dvakrát až třikrát denně. 

Pokud o stáži uvažujete, nebojte se nám napsat! Všechny nové tváře s radostí přivítáme.

08.09.2021

Komentáře