Menu

Jak efektivně využívat Instagram Stories?

Autor Tereza Malečová Tereza Malečová

Stories na Instagramu jsou skvělým nástrojem, jak přitáhnout větší pozornost k vašemu produktu nebo službě. Využijte stories naplno pomocí Tereziných tipů a propagujte se efektivně.

Od roku 2017, kdy přidal Instagram novou funkci tzv. stories, se konzumace obsahu na této platformě výrazně proměnila a tento formát se stal důležitým byznysovým nástrojem firem. Přibližně ⅓ nejsledovanějších příběhů pochází z dílny největších značek. Jak můžete efektivně využít příběhy k propagaci své značky i vy?

Rychlá komunikace s 500 000 uživateli

Hlavní výhodou stories je to, že poskytují rychlý způsob komunikace mezi značkou a jejím zákazníkem. Mohlo by se zdát, že není důležité věnovat pozornost obsahu s takto krátkou životností (IG stories jsou zobrazitelná pouze po dobu 24 hodin), ale opak je pravdou. Instagramová stories denně sleduje přes půl milionu uživatelů a jsou tak něčím, co by žádná firma neměla přehlížet. Jejich krátká životnost přitahuje o to větší pozornost. Čím kvalitnější obsah budete vytvářet, tím více pozornosti se vám dostane. 

Instagram nenazval tuto funkci „příběhy“ jen tak náhodou – stejně jako každá zajímavá knížka by i vaše komunikace skrze stories měla mít začátek, střed a konec. Mezi jednotlivými posty byste měli držet jasnou obsahovou linku. I v případě, že postujete náhodné střípky ze svého pracovního dne, by spolu posty měly souviset. Sdílení vašeho příběhu zvyšuje povědomí o značce a buduje vaši fanouškovskou základnu. Jak na to?

1) Buďte originální

Dejte si s vašimi stories opravdu záležet a vymyslete něco, čím se od ostatních odlišíte. Lidé by si vaši značku měli zapamatovat. Při běžném sledování Instagramu nemusí mít většina sledujících zapnutý zvuk. Co by je mělo donutit zapnout si ho právě u vašeho příběhu?

Značka Aktin ve svých příbězích skvěle využívá hned několik instagramových funkcí.

2) Využijte User Generated Content (UGC)

Každého fanouška sociálních sítí potěší, když se uvidí v příběhu své oblíbené značky. Využívejte tedy contentu, který vám oni sami posílají. Repostnutím jejich příspěvku nebo fotky nejen polichotíte jejich egu, ale zároveň získáte snadno a zadarmo materiál na své sociální sítě.

Naše kampaň pro Courtyard by Mariott s názvem Kouzlo Česka vyzývala sledující ke sdílení svých oblíbených míst v Česku. Příspěvky od fanoušků jsme poté sdíleli na profilu našeho klienta.

3) Ukazujte svou backstage

Perfektní fotky si nechávejte do feedu, ale v příbězích se nebojte být autentičtí. Každého fanouška zajímá, co se děje tzv. behind the scenes. Dejte jim pocit, že jsou součástí vaší značky. Ukažte jim, jak se váš produkt vyrábí, a lidi, kteří za ním stojí. Hodně fanoušků ocení, když budou mít možnost dozvědět se například o původu materiálu či složení vašeho produktu. Dokumentujte také zábavné situace, které provází každodenní chod vaší firmy.

Naše agentura eVisions se na konci ledna přestěhovala do Karlína a celý proces stěhování jsme nezapomněli dokumentovat ani ve stories.

4) Nebuďte pasivní

Stories vám rychle a velmi snadno umožní získat feedback na své produkty či služby. Zapojte své fanoušky pomocí anket a ptejte se jich na jejich názor. Když jim budete správně naslouchat, lidé vám sami poví, co od vašeho brandu chtějí! Nebojte se je také vyzvat, aby vám psali do directu.

Značka Nemléko komunikuje pomocí příběhů velmi často nové produkty a sdílí zde recepty od svých fanoušků.

5) Odkazujte na web a své produkty

Motivujte zákazníky k nákupu produktů pomocí odkazů na váš web nebo blog. Firemní účty s více než 10 tisíci sledujícími k tomu mohou využít IG funkci zvanou swipe-up, která vaše fanoušky odkáže přímo na web.

6) Zakomponujte do příběhů limitované kódy a speciální akce

Jelikož jde o formát s krátkou životností, je ideální pro časově limitované akce. Jedním z dobrých způsobů, jak upoutat pozornost fanoušků a vyvolat interakci s příspěvkem, je odkázat ve stories na příspěvěk, jehož součástí je kupón se slevou.

7) Tvořte pravidelné série

Zaveďte například pravidelné čtvrteční stories, ve kterých budete zveřejňovat něco z každodenního života nebo tipy pro své sledující. Lidé tak budou vědět, na co se mohou každý týden těšit, a váš profil budou sledovat pravidelně.

8) Využívejte všechny funkce, které IG stories nabízí

Boomerang

Tato funkce umožňuje přehrávání rychlého shluku obrázků či videí vpřed a vzad v krátké smyčce. Hodí se využít k vytvoření vtipného příspěvku nebo jako promo pro nový produkt. A jelikož studie Facebooku ukázala, že 1 z 3 uživatelů Instagramu se více zajímá o značku, jejíž produkt již dříve viděl ve stories, měli byste si s propagací svého produktu opravdu vyhrát.

Hands-free režim

Funkce, kterou najdete mezi možnostmi nahrávání. Můžete natáčet, aniž byste museli museli držet tlačítko. Díky tomu se můžete se soustředit na záznam toho, co děláte.

Live sharing

Možnost živého přenosu je skvělá k tomu, abyste okamžitě viděli reakci svých zákazníků. Pokud uvádíte nový produkt nebo chcete znát názor na konkrétní věc, nebojte se uskutečnit live Q&A.

See post

Jakmile přidáte novou fotografii, můžete na ni odkázat pomocí tlačítka pod ní a sdílet její odkaz přímo do stories. Tuto funkci využijte k tomu, abyste si na svůj feed přitáhli větší traffic.

Story Highlights

Jestli byste něco neměli vynechávat, tak je to právě tato funkce. Proč? Highlighty vám rozšiřují bio a dávají vám tak další prostor předat toho o své značce co nejvíc. Zároveň vám umožní uchovat váš nejlepší content. Můžete si s nimi vyhrát dle vaší libosti – ukažte příběh vaší značky, jaké produkty nebo služby nabízíte, představte v nich svůj tým.

Funkce odpočtu

Pomocí této funkce můžete upozornit na nový produkt, nový článek nebo na poslední šanci využít slevový kupon. Kliknutím na šipku v rohu nálepky si navíc sledující mohou nastavit moment upozornění.

9) Inspirujte se

Nebojte se hledat inspiraci pro svůj content do stories na profilech jiných uživatelů.

Chcete se s námi poradit o svém obsahu na sociálních sítích? Věnujeme se marketingu na sociálních sítích a můžeme jej dělat i pro vás.

LÍBIL SE TI ČLÁNEK? POŠLI HO DÁL, PROTOŽE SHARING IS CARING!

18.03.2020

Komentáře