eVisions.cz

VašeČočky.cz/321Linsen.de: Jak na zvýšení návštěvnosti blogu o 3 474 %

VašeČočky.cz asi není potřeba nikomu v české marketingové kotlině představovat. Není snad konference, na které by o jejich success story něco nezazněla zmínka. Ale o jejich německé mutaci webu 321Linsen.de už tak často řeč nebývá. Přečtěte si, jak se 321linsen.de podařilo dosáhnout zvýšení návštěvnosti blogu o 3 474 % v meziročním srovnání 2017/2018.

Návštěvnost blogu 321linsen.de z organicu v meziročním srovnání 2017/2018

Dejte si práci s budováním autoritativní domény

V době Medic updatů a bojůvek proti fake news je víc než kdykoliv jindy důležité pracovat na důvěryhodnosti domény. Obzvlášť pokud podnikáte v segmentu, na který se ochránci online práva a pořádku zaměřují více než na jiné. Co to konkrétně znamená?

Offpage stránka věci
Získávejte kvalitní odkazy a upřednostňujte kvalitu před kvantitou. V rámci německého trhu jsme nešli pouze cestou placených článků, ale získávali jsme neplacené odkazy z velkých webů jako Wikipedia nebo Wikihow, sponzorovali jsme zvířata v zoologických zahradách, oslovovali školy pro zrakově postižené s nabídkou sponzorství nebo jsme nabízeli cosplayerům barevné čočky zdarma.

Pro 321linsen.de jsme adoptovali sněžnou sovu a sibiřského tygra

Onpage stránka věci
VašeČočky.cz se na spolupráci domluvily s optometristou Danielem Szarvasem, který jim pomáhá verifikovat informace v článcích a upevnit jejich pozici na vysoce konkurenčním trhu s kontaktními čočkami a brýlemi. A pokud čerpáte informace do článku z odborných pramenů třetích stran, zmiňte své zdroje a odkažte na ně. Nutno podotknout, že webu 321linsen.de se vyhnul i srpnový tzv. Medic update Googlu, který se zaměřoval právě na YMYL weby.

Odborné zdroje, ze kterých pocházejí informace z článku o nošení kontaktních čoček při diabetu

Sledujte konkurenci a (Google) trendy

Že je obsah králem, se traduje už od roku 1996, a tak poradny, blogy a článkové sekce má prakticky každý e-shop. Jak mezi těmi hromadami obsahu vyniknout.

Příklad hezky vedeného blogu konkurence
Dva články z blogu 321linsen.de, které se zobrazují ve featured snippetech
Stoupající návštěvnost jednoho z článků po nasazení na web, celkem se jedná o téměř 7 500 návštěv za půl roku. Vývoj má i nadále stoupající tendenci.
Příklad různého typu a formátu obsahu v článku na blogu 321linsen.de
Vliv úpravy článku v červnu na jeho návštěvnost

Publikujte pravidelně

Známe to všichni. Do přípravných prací na blog se jde s nadšením, ale následnou pravidelnou publikací už je svízel. Pokud chcete na blogu publikovat články častěji a pravidelně, měli byste si vytvořit publikační plán. Jinak na konci roku zjistíte, že je Silvestr za dveřmi a vy jste pod tíhou dalších úkolů a povinnosti odkládali publikaci dalšího článku tak dlouho, že u posledního je v lepším případě červencové datum.

Co by v takovém publikačním plánu na blog nemělo chybět?

Příklad publikačního plánu 32linsen.de

Tip: Než začnete článek psát, mrkněte se do SERPu, jaké výsledky se na daná klíčová slova obsahují a pokuste se odhadnout, co si Google myslí o intentu uživatelů, kteří je hledají. To vám pomůže pochopit, jak máte článek pojmout.

Konzultujte články s native speakerem

Jednou věcí je při provozování webu překlad textů, druhou je jeho lokalizace. V ideálním případě byste měli mít pro každou zemi, pro kterou texty řešíte unikátní obsah zkontrolovaný rodilým mluvčím té které země. Za naši praxi s optimalizací webu v zahraničí už jsme se setkali s bezpočtem případů, kdy klient žil v domnění, jak mu překladatelská agentura/překladatel/známý, který žil dlouho v cizině skvěle přeložili web, ale rodilý mluvčí by se při pohledu na obsah webu zděsil a utekl.

Web dfsports.cz – Uznejte sami, nakoupili byste z něčeho podobně pochybného?

Kromě toho, že vám rodilý mluvčí pomůže se stylistickou a gramatickou správností textu, můžete využít jeho národnosti k tomu, abyste lépe pronikli do myšlení a zvyklostí jiného národa. V jeho zemi totiž řeší lidé také témata vztahující se k vašemu podnikání, na která byste jinak určitě nepřišli.

Příklad z letošního obsahu na webu. Němci milují karnevaly a přípravou kostýmu stráví klidně několik měsíců, aby v něm pak hrdě vyrazili do průvodu městem.

Jděte návštěvnosti naproti

Nebuďte krátkozrací a neupínejte se jenom na data z vyhledávačů a marketingových nástrojů. Myslete především na své zákazníky. Tento bod se daří webu 321linsen.de, respektive e-shopu VašeČočky.cz, plnit na 100 %. Nejenomže průběžně A/B testují a snaží se svým zákazníkům usnadnit průchod webem a přizpůsobit ho co nejvíce lokálním zvyklostem, ale ani u obsahu nezůstávají pozadu. Protože svůj sortiment rozšířili v uplynulém roce také o brýle, rozhodli se využít aplikaci, ve které si můžete brýle vyzkoušet na své tváři, a do budoucna by se rádi zaměřili na user generated content (UGC), který by chtěli zabudovat také do článků na blogu.