Menu

Zákulisní informace #1 Rozhovor s patronem německého týmu Milanem Fialou

Autor Iveta Nečesalová Iveta Nečesalová

Pracujete v online marketingu a zajímá vás, jak vypadá pracovní den SEO konzultanta nebo copywritera v agentuře? Zaujala vás práce u nás ve firmě a rádi byste nakoukli pod pokličku? Těšte se na pětidílný seriál, ve kterém postupně vyzpovídám své kolegy. Startujeme rozhovorem s Milanem Fialou – patronem německého týmu.

Milan: „Mám velké ambice. Mojí vizí je kamenná pobočka v Německu.“

Milan je jedním z nejmladších členů našeho týmu. To ale rozhodně neubírá nic na jeho dovednostech a zkušenostech. Se svojí bravurní němčinou, vynikajícími komunikačními schopnostmi a uměním vidět věci v širších souvislostech vede v současnosti německý tým v eVisions, a to velice úspěšně. Milan pravidelně vystupuje na konferencích a marketingových akcích jako SEOrestart 2017, SEOLoger, Ecommerce Summit, Expo, kde posluchačům předává svoje znalosti o německém trhu.

 

Milan je cílevědomý pracant, a tak není divu, že máme na rozhovor jen pár minut, než bude mít schůzku s klientem.

Milane, jak dlouho vedeš německý tým?
Oficiálně od začátku roku 2018, neoficiálně už téměř rok.

Co přesně obnáší tvoje pozice?
Zastřešuju německý tým, snažím se být pro ostatní oporou a sdílet s nimi know-how.

S kým z eVisions úzce spolupracuješ, respektive, kdo je členem německého týmu?
V týmu jsme 4 a každý má na starosti jednu sféru. Thea (pozn. Thea Windisch, rodilá mluvčí) vytváří content a dělá korektury. Martina (pozn. Martina Habartová) má na starosti technickou stránku SEO a Jana (pozn. Jana Schultz) se zabývá linkbuildingem a offpage.

Jak probíhá komunikace s klienty? Cestujete s týmem hodně do zahraničí?
Všichni máme aktivní němčinu a angličtinu. Předpoklad pro tuhle práci je ovládat oba dva jazyky na úrovni alespoň B2. Do Německa jezdíme i osobně, tak jednou až dvakrát za půl roku. Větší část zakázek tvoří klienti z Česka, kteří míří na německý trh. Naší vizí je získat ještě víc německých klientů a být konkurenceschopní německým agenturám. Myslím, že je to reálné.

V čem vidíš hlavní rozdíl v komunikaci s klientem z Německa a z České republiky?
Němec si o všem chce víc povídat a chce jít víc do detailu. Vyžaduje graficky excelentní výstup. Českého klienta jsem schopný přesvědčit daty, ale Němec je chce mít i vizualizované. Ale kvůli globalizaci se rozdíly ve všem ostatním stírají.

Co tě na tvojí práci nejvíc baví?
Úžasné je, že mluvíme třemi jazyky najednou. Není snadné přepínat, ale zvládám to a je to super. Baví mě vytvářet background oddělení, hledat klienty i další kolegy do týmu. Mám velké ambice. Chtěl bych ten tým zvětšit. Mojí vizí je kamenná pobočka v Německu. Neustále hledáme šikovné lidi. Nemusí mluvit česky, vlastně to vůbec nemusí být Čech, ale důležitá je němčina a angličtina. Komunikace probíhá hlavně v němčině, to je dominantní jazyk.

Kde ses naučil tak perfektně německy?
Ve škole mě němčina bavila od základky, půl roku jsem žil v Německu, hodně mi daly i německé zprávy a noviny.

Co bys poradil českým provozovatelům e-shopu, kteří mají ambice vstoupit na německý trh?
Ať se připraví na to, že tento trh je náročný. Hodně e-shopů tam pohořelo. Německý zákazník je ochoten utratit víc peněz než ten český. První dva roky jsou náročné, ale z Německa se pak stane nejlepší trh s největším potenciálem, který potáhne jejich byznys. Důležité je vydržet začátek a pak se situace otočí. Nebojte se ptát odborníků na marketing, právo nebo daně. Němci mají jinou mentalitu. Češi si často myslí, že právní a daňový systém funguje stejně jako v České republice, ale na to zapomeňte. V Německu všechno funguje jinak.

Na září plánuješ MeetUp „Český e-shop vs. Německý zákazník“. Jak se těšíš a proč by se měli lidi na tuhle akci přihlásit?
Já se těším moc. Mám kolem sebe super lidi, kteří do toho jdou po hlavě. Jedná se o exkluzivní událost, během které si všichni nasdílíme know-how. Podnikatelé se například dozví, jak Němci platí za zboží, jak si nechávají posílat dodávky, jakým způsobem funguje právo. Na MeetUpu si nikdo z přítomných nekonkuruje, opadne tak obava o vyzrazení know-how a lidé jsou otevření. České produkty se mohou pochlubit vysokou úrovní, a právě proto mají čeští provozovatelé e-shopu šanci uspět na zahraničním trhu.

Říkal jsi, že německý tým se bude rozšiřovat. Co očekáváš od nových členů svého týmu kromě jazykové vybavenosti?
Hlavně selský rozum, zdravé marketingové přemýšlení a zodpovědnost. Marketing se dá naučit, pokud člověku nevadí se nad problémy zamyslet.

Podívejte se na fotogalerii, kde proniknete do zákulisí Milanova profesního a trochu i osobního života. 🙂

 

 

10.09.2018

Komentáře