Menu

Jak na účinné PPC kampaně? Vyvarujte se nejčastějších chyb

Autor Darja Čigrinová Darja Čigrinová

Ať už jste ve světě PPC nováček, nebo ostřílený matador, nikdy není na škodu si připomenout pár základních, často opakovaných, chyb. Přesvědčte se, jestli se jich nedopouštíte.

Začněme hned tou nejhorší: Nejasná specifikace cíle.

V životě každého specialisty přijde chvíle, kdy mu klient oznámí, že jeho cílem je zvýšení tržeb, počtu leadů a podobně. A tady zastavte. Pokud na tento „something-like-a-goal“ kývnete, uděláte hned na začátku spolupráce pořádnou botu. I kdybyste zvýšili objemy konverzí o 10 či 15 %, může vám klient stále tvrdit, že cíl neplníte, a to jednoduše na základě toho, že jeho představa byla jiná (tedy vyšší).

Možná to bude už trochu klišé, ale pořád platí, že cíle by měly být jednoduše SMART. Pro nás je nejdůležitější písmeno „M“ – MĚŘITELNOST. Bez číslem vyjádřeného cíle ze schůzky za žádnou cenu neodcházejte, jinak pro vás bude vzájemná spolupráce očistec.

Při specifikaci cílů vycházejte z dosavadních výsledků kampaní a nezapomínejte stát nohama na zemi. Ani sebelepší specialista není Copperfield.

Nezapomínejte na timing. Ani Bůh nestvořil svět za jeden den!

Odfláknutá textace

Taky na vás neustále vyskakují reklamy „kvalitního a levného zboží s dopravou zdarma“? Na jednu stranu je skvělé, že nás obklopuje „kvalita a cenová dostupnost“, ale tím už dneska nikoho neohromíte. Hrajte si se slovy, tvořte neotřelá slovní spojení, používejte čísla, prostě buďte nápadití! Jen tak přimějete uživatele, který je v dnešní době zcela zahlcený reklamami, aby klikl právě na tu vaši. Mějte na paměti, že bez návštěvnosti nedojde ani ke konverzi.

1 sestava = 100 klíčových slov

Neházejte všechny zajíce do jednoho pytle, protože to povede jen k chaosu. Jedna sestava by měla obsahovat jedno klíčové slovo (kořen). Pokud se vám to zdá příliš pracné, věřte, že se vám to u optimalizace rychle vrátí.

Jeden inzerát stačí

Pro jednu sestavu vždy vytvořte alespoň dvě až tři varianty inzerátů s různým obsahem, jen tak poznáte, na co uživatelé slyší, a můžete s tím dále pracovat. A jak se říká v online vodách: „Není na světě inzerát ten, který by se líbil uživatelům všem“.

Nevylučování, hlavní jsou imprese

K této chybě snad jen tři slova. Vylučovat, vylučovat, vylučovat.

Naslouchejte zákazníkovi

Je možné, že vaše reklama je podobná té konkurenční. Zkuste přemýšlet jinak, zhodnoťte své výhody, podívejte se na recenze, zkuste zjistit, co se na vašem produktu nebo službě líbí zákazníkům. Snažte se s nimi mluvit jejich jazykem.

Neaktualizované reklamy

To, že v prosinci zjistíte, že vám v účtech běží valentýnská reklama, není chyba z nepozornosti. Pravidelně si kontrolujte, že máte vždy aktivní pouze ty inzeráty, které odpovídají dané sezóně, měsíci, či svátku!

Ignorovaná rozšíření

Máte přidané popisky? A co odkazy na podstránky? Zhodnoťte, jaká další rozšíření můžete využít, abyste pro sebe zabrali co největší reklamní prostor.

Kontrola konkurence

Sledujte, co dělá vaše konkurence, jen tak budete moci časem predikovat jejich cíle a předběhnout je.

Jazyky

Při založení kampaní je obvykle automaticky vybrán jeden jazyk – čeština. Nezapomínejte ale na to, že mnozí uživatelé mají nastavené své prohlížeče na jiný jazyk. Pokud nechcete cílit na „všechny jazyky“, měli byste mít pokrytou alespoň češtinu, angličtinu a slovenštinu. Další jazyky jsou ovšem výhodou.

Na světě je více mobilů než lidí

Všimli jste si, jak se v poslední době změnil přístup k vyhledáváni? Když něco potřebujeme najít, tak neběžíme k počítači, ale pohodlně si to vyťukáme na mobilních zařízeních, které jsou hned po ruce. Proto je důležité nezapomínat nastavovat cílení na zařízení.

Oblast

Provozujete e-shop a cílíte na celý Česko? Máte přehled o tom z jakého regionu vám chodí nejvíc objednávek a jaký se naopak o váš produkt až tak moc nezajimá?  Zkuste si rozdělit celou ČR na jednotlive kraje.

Shrnutí

Shrnuli jsme základní chyby špatně nastavených reklamních kampaní v PPC. Jistě o nich víte, ale řekněme si na rovinu, kolikrát při zpětné kontrole kampaní na ně narazíte? Vždy proto musíte být v pozoru. Nastavte si pravidla, vytvořte si checklisty, a pokud zabráníte výskytům alespoň těchto chyb, máte šanci na dosáhnutí vysokých ukazatelů a snížení nerelevantních prokliků.

19.02.2018

Komentáře