Menu

Novinky z onlajnu #26

Autor Petr Hlaváč Petr Hlaváč

Vítáme vás u 26. dílu našeho seriálu. Mrkneme se na vše, co se šustlo na Facebooku, Pinterestu, Instagramu a co frčí v oblasti PPC.

Prozradíme vám, jak Google s Facebookem zápasí s fake news. Mimo jiné se též dozvíte, že Sklik snížil množství standartních rozměrů bannerů a kolik Čechů už má instagramový profil.

Instagram jede

  • Instagram zažívá nejrychlejší růst v historii
  • za poslední třetinu roku narostl o 100 miliónů uživatelů
  • celkově tak čítá přes 700 miliónů aktivních uživatelů měsíčně
  • v ČR má instagramový profil asi 1,5 miliónů lidí

Že nemáte cílovku na Instagramu? Mezi 1,5 miliony uživateli? Těžko! Pokud ještě stále nemáte profil, máte nejvyšší čas o něm začít přemýšlet.

Chytřejší Pinterest

Není tomu tak dávno, co jsme vás informovali o Pinterest Lens – novince, díky které lze na Pinterestu vyhledávat pomocí obrázků. Co Pinterest vylepšil?

  • umožní rozpoznat nejrůznější objekty přímo v obrázků a sám vás nasměruje na relevantní nástěnky
  • využívá QR kódů, které vás odkážou na nástěnku nebo na samotný e-shop

Kdy bude v ČR? Už brzy, zatím je Pinterest Lens dostupný jen ve Spojených státech.

Seznam Webmaster Tools

  • Seznam.cz již v dubnu spustil své rozhraní pro webmastery
  • je to jen betaverze, další funkce budou přibývat
  • najdete zde informace o procházení webu roboty a indexaci Seznamu

Google URL

  • nová možnost přidávání URL adresy vašeho webu do svého indexu přímo ze stránky výsledků vyhledávání

DDA v Google AdWords

  • jedná se o nový model v rozhraní Google Adwords, pracující se strojovým učením (Data-Driven Attribution)
  • Google odtajnil, že DDA znamenal v jednotlivých kampaních nárůst výkonnosti

Nepodceňujte strojové učení ve vaší kampani, může to být vaše velká výhoda. Využívají vaši PPCčkaři DDA?

Certifikace Mobilní weby od Googlu

  • Google Partners nabízí novou certifikaci „Mobilní weby“
  • práce s reklamou na mobilních webech od základů až po nejpokročilejší nastavení

Bannery v Seznam Skliku

Grafici, pohov! Od 2. 5. 2017 Sklik definitivně zrušil těchto 5 rozměrů bannerů:

468 x 282
600 x 190
250 x 250
336 x 280
320 x 50

eCommerce akademie

  • jedná se o nový vzdělávací projekt APEKu (Asociace pro elektronickou komerci)
  • společně s Googlem a Acomware se tak snaží pomoci expandovat e-shopům na zahraniční trhy

Zpozornět by měli především majitelé e-shopů.

Boj s fake news

  • Facebook v Británii smazal tísícovky falešných profilů kvůli blížícím se volbám
  • snaha o eliminaci fake news se projevila i v tištěných novinách v článcích popisujících, jak poznat falešnou zprávu.

Na téma fake news jsme připravili zajímavý článek, podívejte se na náš blog a dozvíte se více.

Chcete zůstat v obraze? Sledujte nás na Instagramu, Facebooku a také si nenechte ujít novinky na našem blogu.

29.05.2017

Komentáře