Menu

České fotbalové kluby na sociálních sítích v roce 2017

Autor Jaroslav Vidim Jaroslav Vidim

Po roce jsme se rozhodli opět prozkoumat oblíbenost fotbalových týmů české nejvyšší soutěže na sociálních sítích. Má na Facebooku, Instagramu a Twitteru nejvíce fanoušků Sparta, Slavia, Plzeň nebo někdo jiný?

Z loňského srovnání vzešla jako bezkonkurenční vítěz pražská Sparta. Od té doby se však ve fotbalovém světě událo nemálo překotných událostí. Plzeňská Viktoria vyhrála mistrovský titul, do pražské Slavie vstoupil silný čínský investor a dva tradiční kluby (olomoucká Sigma a ostravský Baník) sestoupily do druhé ligy. Jejich místa zaujali hradečtí Votroci a borci z Karviné. Jak se tyto změny promítly do letošního žebříčku?

České fotbalové týmy na sociálních sítích 2017

Na prvních třech pozicích zůstávají Sparta,Viktorka a sešívaná Slávia. Loni se na čtvrté pozici vyhříval Baník, ten ale z letošního žebříčku díky sestupu do 2. ligy vypadl, z čehož těží všechny zbylé týmy. Skokanem roku se stali klokani z Ďolíčku. Bohemians poskočili z loňské 8. pozice na 4., což je obrovské překvapení. Titul největšího propadáku letos získávají Teplice, které si oproti loňské 5. pozici pohoršily. 

Celkové pořadí českých klubů na sociálních sítích

Pořadí oblíbenosti klubů ePojisteni.cz ligy na Facebooku, Instagramu a Twitteru vypadá následovně:

KlubFacebook – PořadíInstagram – PořadíTwitter – PořadíPrůměrné pořadí
AC Sparta Praha1111,00
FC Viktoria Plzeň2222,00
SK Slavia Praha3333,00
Bohemians Praha 19058556,00
FC Zbrojovka Brno6666,00
FC Slovan Liberec54106,33
FK Teplice9978,33
FK Dukla Praha101248,67
FC Slovácko48159,00
FK Jablonec11799,00
FK Mladá Boleslav1210810,00
FC Hradec Králové7141311,33
FC Vysočina Jihlava13111212,00
FK Příbram16151114,00
FC Fastav Zlín15131414,00
MFK Karviná14161615,33

Facebooku kraluje Slovácko

Na Facebooku jednoznačně válí Sparta, která za uplynulý rok získala obrovský nárůst nových příznivců (25 388). Komu na druhé straně začíná docházet dech je Plzeň, kterou příští rok pravděpodobně vystřídá sešívaná Slavia. Nejvíc nás ovšem překvapily pozice za velkou trojkou. Čtvrté místo už druhým rokem okupuje malý tým z Uherského Hradiště 1. FC Slovácko s téměř 22 tisíci fanoušky. A to je slušný úspěch. Radost z akvizice nových facebookových duší mohou mít za loňský rok správci FB účtů Bohemians (+3900 fanoušků) a FC Zbrojovka Brno (+3300 fanoušků). Jen tak dál.

Instagram zažívá boom

České kluby už pochopily, že bez Instagramu to nejde, a proto z něj ždímají maximum. Díkysdílení zajímavého obsahu ze zákulisí, vzrostl za rok 2016 počet většiny klubů na dvojnásobek. A to už je slušný úspěch. Prohlédnout si můžete fotky přímo ze zápasů, nakouknete na tréninky nebo soustředění.

Zajímavosti na Twitteru

Twitter už dávno není místem, kde se schází jen pár podivínů. V Česku ho využívá víc než 300 000 lidí a fotbalové kluby nezahálí. Jen za rok 2016 přibylo Spartě 3000, Viktorce 1300 a Slavii 2000 followerů. Nejúspěšnější kluby zásobí své fanoušky několika tweety denně. Nejčastěji se jedná o krátká videa, rozhovory nebo vyjádření hráčů.

Sparta v Evropské lize

Sparta po roce s přehledem uhájila pozice na všech frontách. Na Facebooku, Instagramu i Twitteru poráží českou konkurenci na hlavu a je zdejším neoddiskutovatelným a nekorunovaným králem. Jak je na tom ale v Evropském kontextu? Z následujícího srovnání vyplývá, že tam už to taková hitparáda není:

ZahraničíFacebookInstagramTwitter
FC Basilej2 007 000126 00097 800
Staua Bukurešť1 914 00061 00018 100
FK Šachtar Doněck1 497 00083 30031 600
Legia Varšava962 00098 700180 000
Dinamo Zahřeb541 00058 60043 900
FC Redbull Salzburg354 00025 10026 900
Wisla Krakov289 00019 70016 800
Hajduk Split286 00042 40070 300
AC Sparta Praha264 54541 60020 000
Ferencvárosi Budapest232 00028 8003 330
SK Rapid Vídeň213 00036 70017 400
FC Kodaň209 00059 60036 500
Austria Vídeň 137 00014 50013 400
Ludogorets Razgrad93 0003 8006 900
FC Dynamo Kyjev68 00048 10016 800
Levski Sofia52 0003 6004 200
FK Bate Borisov38 0007 70013 300

 

Pro co nejvyšší míru objektivity jsme do srovnání vybírali pouze týmy z fotbalově srovnatelných zemí. Na paměti je však mít i fakt, že počty fanoušků můžou výrazně ovlivňovat počet obyvatel států, ve kterých jednotlivé kluby působí.

Co můžeme čekat v roce 2017?

Jak dopadne srovnání českých týmů příští rok? Bude Sparta nadále tak dominantní? Předhoní Slavia Plzeň? Udrží Slovácko čtvrtou pozici na Facebooku? A jak se do pořadí zapojí nově postoupivší týmy?
Odpovědi na tyto otázky a další zajímavosti z ePojisteni.cz ligy vám za rok určitě opět přineseme.

Poznámka: letošní infografiku popularity fotbalových týmů na sociálních sítích jsme zpracovávali pro našeho klienta, hlavního sponzora nejvyšší fotbalové ligy ePojisteni.cz.

21.03.2017

Komentáře