Menu

eVisions: Novinky z onlajnu #5

Autor Petr Vojtěchovský Petr Vojtěchovský

5. díl novinek z onlajnu na sebe nenechal dlouho čekat. Dozvíte se, jak je to vlastně s Amazonem a jeho vstupem na český trh, jakou službu představil Apple a Twitter, kde vznikla konkurence pro Uber, a přes jakou appku zajistíte svému domácímu mazlíkovi rande na jednu noc.

Tvrdá konkurence Amazonu v Čechách

První téma, o kterém kluci mluvili, je plánovaný vstup Amazonu na český trh.  Zaměstnání by tak mělo dostat více než 2000 Čechů. Největší internetový obchod na světě bude řídit evropský trh z jeho středu, pravděpodobně kvůli ideálnímu místu pro logistiku. Poloha České republiky je v tomto případě klíčová. Jakým způsobem by to zamávalo se stávajícími obchody, jako je Mall.cz nebo Alza? Kluci konstatují, že dost. Mall.cz je dokonce opět na prodej. V současné době dosahuje žalostně malé ziskovosti, a pokud se nenaplní očekávání současných majitelů, dříve či později k prodeji dojde. V případě, že na český trh vstoupí Amazon, bude to pro Mall.cz devastující. Ovšem Luděk by jim kupce v podobě Amazonu přál. Kdo Mall.cz nakonec koupí a za jakou cenu, je stále ve hvězdách. A co Alza? Ta je na tom podstatně lépe. Na rozdíl od Mall.cz nemá tak široký záběr a prodává dražší spotřební zboží. Její silnou pozici vidí kluci v tom, že na českém trhu je jediným dodavatelem výrobků od firmy Asus.

Apple music versus Spotify

Petr se s jiskrou v očích rozpovídal o svém oblíbeném Applu. Nová služba Apple music bude měnit trh. Díky funkci „oblíbená muzika“ vám algoritmus vybere podobné písničky. Luděk z nové aplikace tolik nadšený nebyl. Působila na něj nelogicky a zmateně. Postěžoval si, že playlist nabízí minimum písniček, a jakmile dáte songu like, nejste schopni ho zpětně dohledat. Tohle ve Spotify řešit nemusíte.

Google spustil navigační aplikaci Waze

Waze je navigační služba, která se snaží konkurovat Uberu. A tak se kluci opět dostali ke svému oblíbenému tématu Google. V Izraeli nově funguje zajímavá a populární služba, která stojí na platformě Waze. Jde o sdílení jízdy s řidičem jedoucím vaším směrem, přičemž Waze rozpočítává cenu na jednotlivé pasažéry. Jak je vyřešeno to, že řidiči nemají licenci, protože nejsou taxikáři? Jednoduše. Přes Waze si nevyděláváte, pouze ušetříte na jízdném, které se rozpočítá mezi ostatní.

Twitter rozladil marketéry

Twitter začal poskytovat marketérům, kteří na něm inzerují, více údajů. Rozšíření se týká demografických údajů. Twitter představil nové persony, kde rozdělil uživatele do zvláštních skupin – generace X, generace Y a Baby boom. Petrovi se to moc nezdálo, protože marketéři potřebují přehledné a jasné informace. Líbilo by se mu, kdyby se Twitter v tomto případě učil od Googlu, konkrétně si za vzor vzal Google Analytics. Twitter je poslední dobou hodně produktivní a vydává aktualizace každý měsíc. Podívejte se na předchozí díly „Novinek z onlajnu“, kde o nich kluci mluvili.

Mafra se rozšiřuje

Co je nového kolem gigantické mediální skupiny? Mafra hodně šlape do pedálů. Luďka asi nepozvali na party při příležitosti oslavy své nové služby, ale Petr o ní kupodivu hodně věděl.  Mafra koupila službu na prodej bytů a zároveň spustila videoweb playtvak.cz.  Minulý týden se na E15 objevil článek o tom, že Mafra chce koupit Slevomat. Petr hovoří o Babišovu impériu a Luděk s nadsázkou konstatuje, že si nás jednou Babiš koupí všechny. Proč zrovna Slevomat? Mafra totiž v současné době vlastní srovnávač slev raketa.cz.

Facebook se snaží odstřihnout YouTube

Facebook testuje reklamy ve videích stejně jako to má YouTube. Cílem je, aby lidé místo nahrání videa na YouTube a následné sdílení na Facebook, YouTube rovnou vynechali.  Slušný boj.  Facebook je obrovský, videí se tam protočí hodně a jestli se zadaří, YouTube značně pocítí ztrátu příjmů.

Sidewalk labs nabízí zlepšení života ve městech

Projekt od Googlu se zaměřuje na free wifi ve městech. Momentálně se snaží využívat staré telefonní budky na poskytnutí internetu zdarma obyvatelům měst. Kluci jsou z tohoto nápadu nadšení. Provoz bude financován z reklamy. Kde je potenciál? Google bude ještě lépe vědět, kde zrovna jste a okamžitě na vás zacílí reklamu. Velký bratr? Děsivé, ale pro marketéry ideální. Kluci jsou zvědaví, zda se Sidewalk labs dostane i k nám. Sice jsme jako evropský trh atraktivní, ale je to hudba budoucnosti.

Rande pro psa? Tindog

Jestli znáte Tinder, globální online seznamku, jejíž primárním účelem je seznámení na jeden večer, a máte psa, Tindog si zamilujete.  Funguje totiž dost podobně. Zatím je určena pouze psům, možná se ale dočkáme seznamky pro želvy a jiná zvířátka.

14.07.2015

Komentáře