UX audit
Unikají vám zákazníci mezi prsty, opouštějí web a nedokončují nákupy? Pak potřebujete UX audit – přehledný seznam změn ke zvýšení byznysové účinnosti vašeho webu. Auditem zjistíte, na jaké problémy lidé narážejí a jak je odstranit.
Co vám UX audit přinese?
Jak při UX auditu postupujeme
01Úvodní workshop s klientem
Cíl: Pochopení služby, byznysového kontextu, cílů, priorit a sladění spolupráce → nastavení očekávání od UX auditu.
Timing: 1. týden spolupráce
02Discovery fáze
Cíl: Široké porozumění uživatelům (co a proč uživatelé na webu dělají)
Aktivity: Analýza současného stavu přes nástroje GA4, Clarity + chatbot data, data z call centra. Provedeme testovací objednávky. Zjistíme benchmark - inspirační analýzou řešení konkurence. Nasadíme průzkum - například forma průzkumu on-the-web.
Timing: 2. týden spolupráce
Ukázka on-the-web průzkumu:

03Define fáze
Cíl: Jasná formulace dat, popis míst frikce a návrh optimalizačních kroků
Aktivity: Ukončení sběru dat, popis dat a určení problematických míst, návrhy pro optimalizaci bodů frikce doplněné o screenshoty správného řešení
Timing: 3. týden spolupráce
Ukázka behaviorálních dat:

04Finalizace a prezentace
Cíl: Prioritizace úprav dle dopadu na konverze nebo jiný cíl klienta.
Aktivity: Rozdělení úprav dle priorit a také dle dalších akčních kroků (upravit rovnou - bez potřeby A/B testování, vyžaduje další A/B testování...). Prezentace klíčových závěrů a diskuze nad dalšími kroky (zvládnete sami, potřebujete vypracovat plán A/B testů a exekuovat testování...)
Timing: 4. týden spolupráce
Ukázka výstupu:

Jak nad tím přemýšlíme
Synergie SEO a UX
Na data se díváme jinak. O uživatelích se dozvídáme z jejich vyhledávacích vzorů, umíme vyexploitovat SEO data a optimalizovat web nejen pro uživatele, ale i pro vyhledávače.
Hluboké porozumění uživatelů
Náš tým profíků se zaměřuje na pochopení potřeb a chování vašich zákazníků, víme, že první interakce vede k dlouhodobé loajalitě.
Komplexní přístup
Naše analýzy zahrnují jak technickou stránku, tak design, obsah i chování uživatelů. Pomůžeme vám zlepšit uživatelský zážitek a posílit zákaznickou spokojenost v každé fázi nákupní cesty.
Praktická řešení
Naše flow je efektivní. Nepředáme vám jen diagnózu, ale rovnou navrhneme konkrétní a efektivní řešení.
Dlouhodobá spolupráce
Nejsme jen dodavatelé služeb, ale partneři pro dlouhodobě úspěšný byznys.
Proč se svěřit do rukou právě nám?
První krok je na vás
Proč my?
- Individuální přístup – Každý projekt řešíme na míru podle potřeb klienta.
- Přehledné výstupy – Žádný chaos v číslech. Jasná doporučení.
- Desítky auditů za námi – Víme, kde hledat slabá místa.
- Silné know-how – Opíráme se o data, výzkumy a ověřené metody.
Důvěřují nám i tyto značky:
FAQ
Jak dlouho trvá provedení UX auditu?
Délka auditu závisí na velikosti a složitosti vašeho webu. Obvykle audit dodáme do 4 až 6 týdnů, ale přesný časový rámec vám stanovíme v nabídce dle vašich potřeb.
Jaké kapitoly obsahuje UX audit?
UX audit obsahuje kapitoly dle priorit klienta, které si vyjasníme v úvodu spolupráce. Pokud klient sám nepřijde s prioritami, obsah auditu určíme dle našeho uvážení po pohledu na data.
Příklad obsahu auditu:
- použitelnost na mobilních zařízeních - responzivita a přístupnost
- optimalizace formulářů
- analýza košíku a objednávkového procesu
- tlačítka a jejich okolní obsah
- rychlost načítání a Web Vitals (faktory pro hodnocení stránek z pohledu SEO)
- navigační prvky (mega menu, footer, drobečková navigace)
- interní vyhledávání
- social proofs (sociální důkazy) a reference
- analýza homepage ...
Co je výstupem auditu?
Dokument a prezentace v PDF:
- Jasná prioritizace všech úkolů v úvodu dokumentu
- Návrh úprav v přehledném tabulkovém rozložení napříč dokumentem
- Komentářem, co na aktuálním řešení není v pořádku a proč
- Screenshot problému (v heatmapě, v datech z Google Analytics, ve videích chování uživatelů…)
- Popis řešení problému + případně screenshot řešení
- Priorita
- Označení potřeby zapojení vývoje
- Označení potřeby testování