UX audit

Unikají vám zákazníci mezi prsty, opouštějí web a nedokončují nákupy? Pak potřebujete UX audit – přehledný seznam změn ke zvýšení byznysové účinnosti vašeho webu. Auditem zjistíte, na jaké problémy lidé narážejí a jak je odstranit.

Chci důkladný UX audit
eVisions

Jak jsme s ČSOB Pojišťovnou zvýšili návštěvnost blogu o 620 % díky featured snippets

Jak jsme díky SEO a copywritingu zvýšili návštěvnost webu ČEZ o 130 %

ČEZ

103% nárůst průchodnosti formuláře díky postupným UX iteracím

Softli.cz

Výsledek kontinuální spolupráce: Zvýšení konverzního poměru webu o 22 % (YoY)

Pragueranger.cz

Výsledek kontinuální spolupráce: Zvýšení konverzního poměru webu o 30 % (YoY)

Eldr.cz

Co vám UX audit přinese?

Zvýšíte konverzní poměr webu

Více odeslaných objednávek/formulářů díky správně rozmístěným prvkům na webu, práci na UX copy, práci na rychlosti načítání nebo odstraňování nepotřebného.

Zvýšíte průměrnou hodnotu objednávky

Upselly, crosselly, psychologické principy. S tím vším můžete pracovat a testovat, co právě vašemu webu funguje nejlépe a vede k zvýšení průměrné hodnoty objednávky či většímu počtu prodaných kusů.

Konvertujete obsahovou sekci

Umíte konvertovat svou obsahovou sekci? Nebo lidé jen přijdou, přečtou si text, splní svůj primární cíl a odcházejí? Tuto návštěvnost dokážeme zachytit, angažovat a v nejlepším případě i konvertovat.

Zvýšíte důvěryhodnost webu

A zlepšíte vztah zákazníka ke značce

  • Vymazlené UX společně s vyřešeným SEO vám zajistí, že vás zákazníci nejen najdou, na vašich stránkách i zůstanou
  • Vyhněte se negativním recenzím, které se šíří rychleji než ty pozitivní

Snížíte negativní zkušenosti s webem

A vyhnete se frustraci uživatelů

  • Zmatek při navigaci a nepřehledná struktura obsahu vyvolává u zákazníka pocit, že vaše značka není profesionální.
  • Zjistíte, kde přesně uživatelé narážejí na problémy – díky tomu můžete celý zážitek vyladit k dokonalosti

Zvýšíte zapojení uživatelů

Více zobrazených stránek, interakcí, vyšší scroll rate. To vše má vliv na vytvoření hlubšího vztahu k značce a lepší zapamatování si značky. Nehledě na to, že angažovaný uživatel je také signálem pro Google, že web nabízí dostatečnou kvalitu a hloubku informací, což může ovlivnit ranking v organicu.

Jak při UX auditu postupujeme

01Úvodní workshop s klientem

Cíl: Pochopení služby, byznysového kontextu, cílů, priorit a sladění spolupráce → nastavení očekávání od UX auditu.

Timing: 1. týden spolupráce

02Discovery fáze

Cíl: Široké porozumění uživatelům (co a proč uživatelé na webu dělají)

Aktivity: Analýza současného stavu přes nástroje GA4, Clarity + chatbot data, data z call centra. Provedeme testovací objednávky. Zjistíme benchmark - inspirační analýzou řešení konkurence. Nasadíme průzkum - například forma průzkumu on-the-web.

Timing: 2. týden spolupráce

Ukázka on-the-web průzkumu:

03Define fáze

Cíl: Jasná formulace dat, popis míst frikce a návrh optimalizačních kroků

Aktivity: Ukončení sběru dat, popis dat a určení problematických míst, návrhy pro optimalizaci bodů frikce doplněné o screenshoty správného řešení

Timing: 3. týden spolupráce

Ukázka behaviorálních dat:

04Finalizace a prezentace

Cíl: Prioritizace úprav dle dopadu na konverze nebo jiný cíl klienta.

Aktivity: Rozdělení úprav dle priorit a také dle dalších akčních kroků (upravit rovnou - bez potřeby A/B testování, vyžaduje další A/B testování...). Prezentace klíčových závěrů a diskuze nad dalšími kroky (zvládnete sami, potřebujete vypracovat plán A/B testů a exekuovat testování...)

Timing: 4. týden spolupráce

Ukázka výstupu:

Jak nad tím přemýšlíme

Synergie SEO a UX

Na data se díváme jinak. O uživatelích se dozvídáme z jejich vyhledávacích vzorů, umíme vyexploitovat SEO data a optimalizovat web nejen pro uživatele, ale i pro vyhledávače.

Hluboké porozumění uživatelů

Náš tým profíků se zaměřuje na pochopení potřeb a chování vašich zákazníků, víme, že první interakce vede k dlouhodobé loajalitě.

Komplexní přístup

Naše analýzy zahrnují jak technickou stránku, tak design, obsah i chování uživatelů. Pomůžeme vám zlepšit uživatelský zážitek a posílit zákaznickou spokojenost v každé fázi nákupní cesty.

Praktická řešení

Naše flow je efektivní. Nepředáme vám jen diagnózu, ale rovnou navrhneme konkrétní a efektivní řešení.

Dlouhodobá spolupráce

Nejsme jen dodavatelé služeb, ale partneři pro dlouhodobě úspěšný byznys.

Proč se svěřit do rukou právě nám?

103% nárůst průchodnosti formuláře díky postupným UX iteracím

Navýšení průchodnosti formuláře o

103 %

Aktuální konverzní míra formuláře

≈ 7 %

Softli je klient, který se zabývá výrobním informačním systémem pro B2B výrobní firmy. Klíčové pro něj je sbírat co nejvíce kvalitních leadů. Když jsme převzali web, jedinou konverzní akcí bylo sjednání schůzky, která byla téměř vůbec využívána. Vytvořili jsme formuláře pro získání dema či vyzkoušení systému ve vlastní výrobě na omezenou dobu. Tyto formuláře jsme časem vylepšovali a stále vylepšujeme.

Softli.cz

Výsledek kontinuální spolupráce: Zvýšení konverzního poměru webu o 22 % (YoY)

Konverzní poměr meziročně

↑ 22 %

Přidání do košíku vzrostli meziročně o

≈ 30 %

Pragueranger.cz provozuje sportovní střelnici v Česku a okolních zemích. Na webu kontinuálně pracujeme na zlepšování UX copy, rozmístění prvků v rámci architektury webu a využíváme různé psychologické principy pro zvýšení průměrné hodnoty objednávky.

Pragueranger.cz

Výsledek kontinuální spolupráce: Zvýšení konverzního poměru webu o 30 % (YoY)

Konverzní poměr meziročně

⬆ 30 %

Zlepšení SEO pozice homepage díky UX změnám

⬆ 8 pozic

Elektro Drapač je přední výrobce světelné reklamy pro B2B segment. S klientem jsme spolupracovali na úpravě megamenu a rozmístění konverzních prvků na webu. Aktuálně pracujeme na optimalizaci produktové prezentace. Zaměřujeme se také na umisťování klíčových slov na stránky pro SEO, přičemž dbáme na to, aby stránky nebyly přehlceny textem.

Eldr.cz

První krok je na vás

Nezávazná poptávka

Formulář byl úspěšně odeslán

Ozveme se vám nejpozději do 24 hodin.

Proč my?

  • Individuální přístup – Každý projekt řešíme na míru podle potřeb klienta.
  • Přehledné výstupy – Žádný chaos v číslech. Jasná doporučení.
  • Desítky auditů za námi – Víme, kde hledat slabá místa.
  • Silné know-how – Opíráme se o data, výzkumy a ověřené metody.

Důvěřují nám i tyto značky:

Casestudy

Casestudy

Casestudy

Casestudy

Casestudy

FAQ

Jak dlouho trvá provedení UX auditu?

Zobrazit odpověď

Délka auditu závisí na velikosti a složitosti vašeho webu. Obvykle audit dodáme do 4 až 6 týdnů, ale přesný časový rámec vám stanovíme v nabídce dle vašich potřeb.

Jaké kapitoly obsahuje UX audit?

Zobrazit odpověď

UX audit obsahuje kapitoly dle priorit klienta, které si vyjasníme v úvodu spolupráce. Pokud klient sám nepřijde s prioritami, obsah auditu určíme dle našeho uvážení po pohledu na data.

Příklad obsahu auditu:

  • použitelnost na mobilních zařízeních - responzivita a přístupnost
  • optimalizace formulářů
  • analýza košíku a objednávkového procesu
  • tlačítka a jejich okolní obsah
  • rychlost načítání a Web Vitals (faktory pro hodnocení stránek z pohledu SEO)
  • navigační prvky (mega menu, footer, drobečková navigace)
  • interní vyhledávání
  • social proofs (sociální důkazy) a reference
  • analýza homepage ...

Co je výstupem auditu?

Zobrazit odpověď

Dokument a prezentace v PDF:

  • Jasná prioritizace všech úkolů v úvodu dokumentu
  • Návrh úprav v přehledném tabulkovém rozložení napříč dokumentem
  • Komentářem, co na aktuálním řešení není v pořádku a proč
  • Screenshot problému (v heatmapě, v datech z Google Analytics, ve videích chování uživatelů…)
  • Popis řešení problému + případně screenshot řešení
  • Priorita
  • Označení potřeby zapojení vývoje
  • Označení potřeby testování

Dělíme se o know-how