eVisions.cz

Jak získat na TikToku followery a vše, co o tomto fenoménu potřebujete znát

1) Definujte si svou cílovou skupinu

Ne nadarmo se říká, že se nelze zavděčit všem. Správně zvolená cílová skupina je naprostý základ úspěchu v jakékoliv oblasti, TikTok nevyjímaje. Zamyslete se nad tím, pro koho je váš obsah určený, co chcete svým divákům předat a proč by měli sledovat právě vás. Čím užší a specifičtější vaše zaměření bude, tím pravděpodobněji se váš obsah objeví na FYP neboli For You Page, tedy na místě, kam se chce dostat každý tvůrce. Zároveň tím zvýšíte šance, že publikum bude s vaším obsahem skutečně interagovat, a zlepší tak váš engagement.


Pokud si nejste svou cílovou skupinou jisti, nebojte se využít své účty na ostatních sociálních sítích a zeptejte se svých sledujících na to, z jakého důvodu vás sledují, jaký typ obsahu je u vás baví a co na vaší tvorbě oceňují nejvíce.

2) Najděte si něco, co vás dělá originálními

V současné době je na TikToku přes 1 miliardu uživatelů. Pokud si chcete na této platformě budovat svou komunitu, je potřeba se od ostatních tvůrců odlišit. Buďte originální, tvořte obsah, který si s vámi vaši sledující spojí, a především buďte sami sebou. Právě autenticita a prostor pro ztotožnění jsou s TikTokem nejvíce spojovány a věřte, že to lidé ocení (Haenlein, M. a kol., 2020).

3) Využívejte chytře relevantní hashtagy

Používání hashtagů je nezbytné na většině sociálních sítí a ani u TikToku tomu není jinak. Díky nim mohou uživatelé snadněji dohledat konkrétní obsah a zároveň objevit nové tvůrce. Z tohoto důvodu je nutné volit relevantní hashtagy pro daný obsah. Důležité je nezapomínat ani na ty virální, jako je #fyp, #foryou nebo #viral, které mohou taktéž zvýšit váš dosah. 

TIP: Pokud si nevíte rady s výběrem vhodných hashtagů, můžete pro začátek využít generátor hashtagů, který za vás vybere ty správné.


Ukázky profilů využívajících relevantní #

4) Postujte pravidelně a ve správný čas

Pravidelné (ideálně každodenní) přidávání videí rozhodně nepovažujte za spamování, naopak. Konzistentnost a vytrvalost jsou při tvorbě obsahu a nabírání sledujících klíčové. Nenechte se odradit ani v případě, že ne všechna vaše videa budou mít vysokou sledovanost, jelikož TikTok algoritmus je občas těžké „porazit“. Co se týče vhodné doby postování, na to je jednoduchá rada. Postujte tehdy, když jsou vaši sledující online. To zjistíte pomocí TikTok analytiky přímo v aplikaci, která vám ukáže přesné časové rozmezí, v němž jsou vaši sledující nejaktivnější. V tomto čase mají vaše příspěvky vysokou šanci oslovit nové publikum, a zvýšit tak návštěvnost vašeho profilu. 

5) Sledujte aktuální trendy 

TikTok je plný trendů, které se neustále mění. Pokud chcete na této platformě jednoduše získat nové sledující, pak by tyto úspěšné formáty rozhodně neměly chybět ve vašem obsahu. Jestliže si kladete otázku, o jaká videa se konkrétně jedná, doporučujeme pravidelně sledovat For You Page a čerpat odtamtud inspiraci. Nutno zmínit, že se vždy nemusí jednat pouze o challenge, ale také o trendy písničky, hashtagy, nebo dokonce efekty. Převezměte tedy fungující formát, dodejte mu trochu originality a hlavně ho upravte tak, aby seděl vaší cílové skupině.

6) Analyzujte svůj obsah 

Statistiky mohou na první pohled vypadat nudně a nepotřebně, ale ve skutečnosti je to naopak. Ať už je vaše strategie pro získání sledujících na TikToku jakákoliv, je nezbytné ji pravidelně analyzovat. Jen díky tomu budete vědět, zda je vaše zvolená strategie nastavena správně, nebo je potřeba něco změnit. Zaměřte se na videa, která mají největší počet zhlédnutí, protože to je na TikToku to nejdůležitější, a vycházejte z toho, které hashtagy jste použili, v jaký čas jste video sdíleli, ale i z toho, zda jste zpracovali aktuální trend nebo využili populární song. Tohle všechno má vliv na váš úspěch.


TIP č. 1: Pro přístup k TikTok analýzám si musíte nastavit firemní profil. Tento krok je zcela zdarma a jen v tomto případě uvidíte svá osobní data.

TIP č. 2: Na profilu @jtbarnett najdete užitečné tipy a rady, jak na TikToku tvořit obsah. 

7) Propagujte svůj účet i na ostatních platformách 

Není asi žádným překvapením, že většina lidí má profil na vícero sociálních sítích (DataReportal, 2021). Využijte toho a sdílejte obsah z TikToku i na dalších platformách, např. na Instagram Reels. Tzv. cross-promotion vám pomůže nejen s nárůstem vaší komunity, ale také s oslovením nových potenciálních sledujících. Videa můžete sdílet s vodoznakem TikToku, čímž dáte ostatním uživatelům vědět, že tvoříte obsah i jinde, nebo ho naopak můžete jednoduše smazat pomocí různých aplikací. Díky tomu bude váš obsah použitelný pro jakoukoliv sociální síť. 

Zdroj: DataReportal

Zajímá vás, jak může vypadat brandový obsah na TikToku? Přečtěte si náš článek, ve kterém jsme sepsali 12 českých značek, které na TikToku válí! 

Pokud přemýšlíte nad rozjetím marketingu na této platformě, ale potřebovali byste poradit s nastavením správné strategie pro vaši značku, napište nám na e-mail info@evisions.cz, rádi vám s tím pomůžeme.