eVisions.cz

Novinky z onlajnu #23

Pojďte se s námi podívat na to, co se událo za poslední 3 týdny v oblasti online marketingu. Novým dílem Novinek z onlajnu vás tentokrát provede Jaroslav Vidim, Luděk Pulicar a Pavel Bělík.

Nejhodnotnější značky světa

Společnost Brand Finance opět vydala žebříček 500 nejhodnotnějších značek světa. Proč to zmiňujeme? Po 5 letech nadvlády Applu obsadil první místo americký Google. V první desítce se umístila pouze jedna neamerická společnost – jihokorejský Samsung. První čínský velikán, China Mobile, je až na 11. místě.

EET

EET se blíží. Pokud ještě váháte, jak se napojit, máte 4 základní možnosti:

Social media

Agentura Mediacom Beyond Advertising zveřejnila infografiku, ve které se zaměřila na počty českých uživatelů na největších sociálních sítích. A jak jsme dopadli?

Z infografiky je například patrné, že průměrným českým uživatelem Facebooku je žena z Prahy ve věku 15 až 25 let. Ženy vévodí všem sociálním sítím kromě LinkedInu, který se stal dominantou mužů.

PPC

Hlavní únorovou novinkou v rámci PPC jsou rozhodně Expanded Text Ads. Už jsme se o nich zmiňovali v minulém videu, ale to bylo v rámci AdWords. Tentokrát nás zaujal Sklik. Právě ten 9. února vydal zprávu o tom, že Expanded Text Ads ve vyhledávání bude podporovat.

Doporučujeme vám, abyste si minimálně do konce března ponechali oba formáty reklam. To znamená i standardní textové. Proč? Protože ty rozšířené nebudou podporovány úplně na 100 %. Mějte v sestavě raději obě varianty, testujte je proti sobě a uvidíte, které mají lepší CTR. Seznam sice ve své zprávě uvádí, že v 85 % případů má lepší CTR rozšířená textová reklama, ale nejlepší bude, když si to pro svůj vlastní e-shop změříte sami.

Marketér roku 2016

Prezidium České marketingové společnosti vyhlásilo další ročník soutěže Marketéra roku. Přihlásit se mohou všichni zájemci, kteří působí v oblasti marketingu v jakékoliv společnosti. Může se jednat o hospodářskou, veřejnou nebo i státní organizaci.

Lokální SEO

V České republice bývá lokální SEO, tedy geografické zacílení, často opomíjenou vertikálou celého SEO oboru. Výsledky vyhledávání, hlavně na Googlu, jsou často závislé na tom, kde se daný uživatel v době hledání nachází. Lokální SEO je důležité hlavně pro podniky, které nabízí určité služby v konkrétní lokalitě. Jedná se především o obchody, restaurace, kadeřnictví, papírnictví a podobně. Nejen nám přijde toto téma poměrně zanedbávané, a proto jsme vydali článek: Lokální SEO: Jak ho dělat správně?. Najdete ho na našem blogu.

„Gúglit”

Další zpráva potěší hlavně milovníky českého jazyka. Po letech tápání a přemýšlení, jaký tvar slovesa pro vyhledávání na Googlu používat, máme konečně jasno. Co že to tedy děláte, když na Googlu vyhledáváte? Gúglíte! Vidíte správně, “ú” je uprostřed slova. Vysvětlení je jednoduché – u přejatých a cizích slov se “ú” uprostřed slova běžně používá.

To je pro dnešek vše. Děkujeme, že jste si na nás udělali čas a nezapomeňte nás sledovat na sociálních sítích:

Těšíme se zase někdy příště.