eVisions.cz

České fotbalové kluby na sociálních sítích v roce 2017

České fotbalové týmy na sociálních sítích

Z loňského srovnání vzešla jako bezkonkurenční vítěz pražská Sparta. Od té doby se však ve fotbalovém světě událo nemálo překotných událostí. Plzeňská Viktoria vyhrála mistrovský titul, do pražské Slavie vstoupil silný čínský investor a dva tradiční kluby (olomoucká Sigma a ostravský Baník) sestoupily do druhé ligy. Jejich místa zaujali hradečtí Votroci a borci z Karviné. Jak se tyto změny promítly do letošního žebříčku?

Na prvních třech pozicích zůstávají Sparta,Viktorka a sešívaná Slávia. Loni se na čtvrté pozici vyhříval Baník, ten ale z letošního žebříčku díky sestupu do 2. ligy vypadl, z čehož těží všechny zbylé týmy. Skokanem roku se stali klokani z Ďolíčku. Bohemians poskočili z loňské 8. pozice na 4., což je obrovské překvapení. Titul největšího propadáku letos získávají Teplice, které si oproti loňské 5. pozici pohoršily. 

Celkové pořadí českých klubů na sociálních sítích

Pořadí oblíbenosti klubů ePojisteni.cz ligy na Facebooku, Instagramu a Twitteru vypadá následovně:

Klub Facebook – Pořadí Instagram – Pořadí Twitter – Pořadí Průměrné pořadí
AC Sparta Praha 1 1 1 1,00
FC Viktoria Plzeň 2 2 2 2,00
SK Slavia Praha 3 3 3 3,00
Bohemians Praha 1905 8 5 5 6,00
FC Zbrojovka Brno 6 6 6 6,00
FC Slovan Liberec 5 4 10 6,33
FK Teplice 9 9 7 8,33
FK Dukla Praha 10 12 4 8,67
FC Slovácko 4 8 15 9,00
FK Jablonec 11 7 9 9,00
FK Mladá Boleslav 12 10 8 10,00
FC Hradec Králové 7 14 13 11,33
FC Vysočina Jihlava 13 11 12 12,00
FK Příbram 16 15 11 14,00
FC Fastav Zlín 15 13 14 14,00
MFK Karviná 14 16 16 15,33

Facebooku kraluje Slovácko

Na Facebooku jednoznačně válí Sparta, která za uplynulý rok získala obrovský nárůst nových příznivců (25 388). Komu na druhé straně začíná docházet dech je Plzeň, kterou příští rok pravděpodobně vystřídá sešívaná Slavia. Nejvíc nás ovšem překvapily pozice za velkou trojkou. Čtvrté místo už druhým rokem okupuje malý tým z Uherského Hradiště 1. FC Slovácko s téměř 22 tisíci fanoušky. A to je slušný úspěch. Radost z akvizice nových facebookových duší mohou mít za loňský rok správci FB účtů Bohemians (+3900 fanoušků) a FC Zbrojovka Brno (+3300 fanoušků). Jen tak dál.

Instagram zažívá boom

České kluby už pochopily, že bez Instagramu to nejde, a proto z něj ždímají maximum. Díkysdílení zajímavého obsahu ze zákulisí, vzrostl za rok 2016 počet většiny klubů na dvojnásobek. A to už je slušný úspěch. Prohlédnout si můžete fotky přímo ze zápasů, nakouknete na tréninky nebo soustředění.

Zajímavosti na Twitteru

Twitter už dávno není místem, kde se schází jen pár podivínů. V Česku ho využívá víc než 300 000 lidí a fotbalové kluby nezahálí. Jen za rok 2016 přibylo Spartě 3000, Viktorce 1300 a Slavii 2000 followerů. Nejúspěšnější kluby zásobí své fanoušky několika tweety denně. Nejčastěji se jedná o krátká videa, rozhovory nebo vyjádření hráčů.

Sparta v Evropské lize

Sparta po roce s přehledem uhájila pozice na všech frontách. Na Facebooku, Instagramu i Twitteru poráží českou konkurenci na hlavu a je zdejším neoddiskutovatelným a nekorunovaným králem. Jak je na tom ale v Evropském kontextu? Z následujícího srovnání vyplývá, že tam už to taková hitparáda není:

Zahraničí Facebook Instagram Twitter
FC Basilej 2 007 000 126 000 97 800
Staua Bukurešť 1 914 000 61 000 18 100
FK Šachtar Doněck 1 497 000 83 300 31 600
Legia Varšava 962 000 98 700 180 000
Dinamo Zahřeb 541 000 58 600 43 900
FC Redbull Salzburg 354 000 25 100 26 900
Wisla Krakov 289 000 19 700 16 800
Hajduk Split 286 000 42 400 70 300
AC Sparta Praha 264 545 41 600 20 000
Ferencvárosi Budapest 232 000 28 800 3 330
SK Rapid Vídeň 213 000 36 700 17 400
FC Kodaň 209 000 59 600 36 500
Austria Vídeň  137 000 14 500 13 400
Ludogorets Razgrad 93 000 3 800 6 900
FC Dynamo Kyjev 68 000 48 100 16 800
Levski Sofia 52 000 3 600 4 200
FK Bate Borisov 38 000 7 700 13 300

 

Pro co nejvyšší míru objektivity jsme do srovnání vybírali pouze týmy z fotbalově srovnatelných zemí. Na paměti je však mít i fakt, že počty fanoušků můžou výrazně ovlivňovat počet obyvatel států, ve kterých jednotlivé kluby působí.

Co můžeme čekat v roce 2017?

Jak dopadne srovnání českých týmů příští rok? Bude Sparta nadále tak dominantní? Předhoní Slavia Plzeň? Udrží Slovácko čtvrtou pozici na Facebooku? A jak se do pořadí zapojí nově postoupivší týmy?
Odpovědi na tyto otázky a další zajímavosti z ePojisteni.cz ligy vám za rok určitě opět přineseme.

Poznámka: letošní infografiku popularity fotbalových týmů na sociálních sítích jsme zpracovávali pro našeho klienta, hlavního sponzora nejvyšší fotbalové ligy ePojisteni.cz.