eVisions.cz

Divoká debata SEO konzultantů. A jak byste odpověděli vy?

Hledáme stránky s vyšperkovaným SEO

Scházíme se v naší zasedačce, abychom se společně pobavili nad otázkami z oblasti SEO, a tak na konzultanty hned střílím svůj první dotaz: „Které české weby/e-shopy, s výjimkou těch největších, mají podle vašeho názoru skvěle zvládnuté právě SEO?“

Slovo si hned v úvodu bere Petr (➡ Petr Hlaváč) a bez váhání hlásí, že podle něj je to vyhledávač nábytku Favi. Podle něj má skvěle zvládnuté parametry, filtraci, indexaci a obzvlášť si pochvaluje přehlednou navigaci.

Zdroj: Favi.cz

Ostatní nadšeně souhlasí a Michal (➡ Michal Čížek) do diskuze přidává další tip – Czech Computer. Podle Michala se tenhle web může pochlubit výborným stránkováním i filtrací. Skvěle to funguje na Googlu i na Seznamu. A přihazuje ještě dalšího kandidáta – Knihy Dobrovský, u kterých vyzvedává hlavně perfektní UX.

Weby, o kterých před třemi lety nikdo nevěděl

Hned v další otázce se ptám ostatních na weby, které v organickém vyhledávání poráží velké hráče. A hned narážíme na první problém. Kdo jsou ti velcí hráči? Ale všichni se shodnou, že se jedná o giganty jako je Mall, Alza nebo Heureka. Tentokrát si slovo bere Martina (➡ Martina Habartová) a dává do pléna svůj tip na webové stránky Spokojený pes.

Michal k tomu přidává ještě značky Zoot nebo Bonami a dodává, že ještě tři roky zpátky o nich nikdo nevěděl a teď se drží na špičce. K diskuzi se připojuje Luky (➡ Lukáš Palkovič). Podle něj v organickém vyhledávání poráží velké hráče i Srovnejto, které se zaměřuje na oblast pojišťovnictví. Boduje hlavně relevantními vstupními stránkami, které mu pomáhají k velké návštěvnosti webu.

Zdroj: Srovnejto.cz

Zajímavé case study, které stojí za bližší prozkoumání

Odbíhám od tématu webových stránek a ptám se konzultantů na zajímavé case study, které v poslední době četli, ať už se jedná o české nebo zahraniční autory. Případovky, které konzultanti vybrali, určitě stojí za zhlédnutí.

Slovo si bere Vojta (➡ Vojtěch Satrapa) a nadšeně vypráví o case study od Bryana Deana, kterou našel na YouTube. Dean vytvořil pro YouTube klíčovku, podle které pak optimalizoval videa, jejich titulky, popisky a další. Počet zhlédnutí jednotlivých videí díky tomu rapidně stoupl. V paměti mu tato studie zůstala hlavně proto, že v Česku se o optimalizaci pro YouTube tolik nemluví.

Zdroj: YouTube/Backlinko

Láďu (➡ Ladislav Kos) zase zaujala „živá“ studie od Linkiho o linkbuildingu, která týden po týdnu ukazuje, jak funguje celý proces linkbuildingu v konkrétních krocích. Zajímavé na této studii jsou především netradiční kroky, kterými se mohou ostatní inspirovat.

Výbornou case study uvádí i Michal. Tentokrát se týká featured snippetů a je od Ahrefs. Všichni se shodují na tom, že Ahrefs disponuje vynikajícím obsahem a případovými studiemi. Má velkou výhodu v obrovském množství dat, které má k dispozici. Doporučujeme, abyste se na případové studie od Ahrefs podívali blíž.

Pohled do budoucnosti roku 2050 plný spekulací

V zásobě mám i trochu odlehčenou otázku: „Jak bude podle vás jako konzultantů vypadat vyhledávání v roce 2050?“ Jdeme si trochu zavěštit z křišťálové koule a vytvořit pár teorií. Následujících několik minut mi tak trochu připomíná knižní bestseller od Elsberga – Zero.

Zdroj: Bigstock

Vojta si myslí, že už nebude možné se organicky dostat na vyšší pozice ve vyhledávání. Google si totiž bude řešit všechno automaticky a prostor pro reklamu bude ještě větší. Petr s ním naprosto souhlasí a dodává, že všechno budeme hledat hlasovou formou nebo třeba mrknutím oka. Výsledky vyhledávání už v budoucnosti nejspíš ve vizuální podobně ani nebudou.

Google navíc bude čím dál víc vstupovat mezi uživatele a konečný web. Určitě bude existovat něco jako Google Pay, Google letenky, vlastně všechno od Google. Možná se ještě víc rozevřou nůžky mezi nákupními výsledky a klasickými informacemi a díky tomu, že Google bude fungovat jako zprostředkovatel všeho, na konkrétní web lidé ani nebudou muset jít.

Michal přispívá s trochu kontroverznější teorií a to takovou, že Google tady možná naopak vůbec nebude. Místo něj se na trh dostanou jiné formy vyhledávačů, které možná bude regulovat přímo stát. Naráží tím na cenzurovanou formu vyhledávání, která je teď například v Číně. Nikdy nevíme, jak se za dalších 30 let změní politická situace nejenom u nás, ale především ve světě, a koneckonců ani co zvládne umělá inteligence.

Majitel Seznamu v nelehké situaci

Máme před sebou poslední otázku, která se týká českého konkurenta Googlu. Jeho podíl na českém trhu dlouhodobě klesá a mě by zajímalo, co by naši SEO konzultanti dělali, kdyby byli v pozici majitele Seznamu? Všichni se shodují na tom, že Seznam dlouhodobě není schopný společnosti nabídnout to, co Google, a že ho používá spíš starší generace. Je ale pravdou, že už teď soustřeďuje svou pozornost na jiné způsoby, jak vydělat peníze, a daří se mu to.

Láďa by rozhodně upustil od snahy srovnávat se s Googlem a zaměřil by svou pozornost na specializovaný obsah. Vojta poukazuje na to, že Google je například hlavním vyhledávačem pro Apple a kdyby měl Seznam podobné dohody, mohlo by mu to do budoucna pomoci. Michal by doporučil víc šlápnout do vlastních služeb, které mu v budoucnu zabezpečí novou monetizaci. Všichni ale rozhodně věří tomu, že Seznam zůstane i nadále českou internetovou jedničkou.

A jak byste na podobné otázky odpověděli vy? Podělte se s námi o váš názor a vaše nápady v komentářích pod článkem nebo na našich sociálních sítích na Facebooku, Twitteru nebo Instagramu.