eVisions.cz

Proč Google ruší pravý sloupec v Adwords a co to znamená pro SEO?

Pravý sloupec nyní bude sloužit jenom pro Shopping Ads. Jak tato změna zamíchá s CTR první stránky vyhledávání a jak ovlivní organické výsledky?

3 důvody, které mluví pro zrušení inzerátů v pravém sloupci

 

Zrušení pravého sloupce bylo vlastně jenom otázkou času. Jejich proklikovost byla nízká, SERP byl přesycený inzeráty a mobilní výsledky pravý sloupec rovněž neobsahovaly. Čtvrtou pozici testoval Google poměrně dlouho, ale až teď ji nasadil do ostrého provozu. Podle zahraničních testů se zobrazuje již téměř na 20 % výsledků.

 

Organické výsledky vs. 4. inzerát

 

Pro organické výsledky vyhledávání představuje zásadnější změnu zobrazování čtvrtého inzerátu. První organický výsledek bude tím pádem až na 5. pozici, v některých případech až na 6. (v případě knowledge graphu) nebo až 8. (v případě výpisů z Google Maps) pozici. Nad ohyb obrazovky se ve většině případů dostanou pouze jeden nebo dva organické výsledky.

Jak mohou vypadat výsledky vyhledávání?

 

4 inzeráty a Shopping Ads

4 inzeráty a Shopping Ads

A jak to dopadne s CTR?

Při pohledu do inovovaného SERPu se každý slušný SEO konzultant zděsí a začne si rvát vlasy na hlavě. Je to ale opravdu tak strašné?

Pokud děláte svou práci SEO konzultanta dobře, pak při optimalizaci cílíte na celou řadu klíčových slov. AdWords inzeráty se až na 50 % klíčových slov nezobrazují nebo se generují pouze 1-2 inzeráty. Proto vám stále zůstane k dispozici hromada možností, jak získat relevantní organickou návštěvnost. Naopak ve zrušení pravého sloupce vidím další příležitosti pro SEO. Z vyhledávání zmizelo 6 inzerátů, cena na prokliky se dostává do silně nerentabilní situace a vzniká další prostor pro SEO.

2 tipy závěrem

A co nás čeká v budoucnosti? Přibude 5. nebo 6. placený inzerát nad organické výsledky? Bude první stránka postavená jenom z inzerátů? A jak zareaguje Seznam? Půjde ve šlépějích svého konkurenta? Sám jsem zvědavý na další vývoj, nestavím se nicméně k změnám negativně, protože každá z nich přináší nové příležitosti a výzvy. A na ty se vždy těším!