Menu

Audit zbožových srovnávačů

V současné době patří zbožové srovnávače mezi nejkonverznější kanály online marketingu, a hrají tak klíčovou roli v rámci celkové strategie firmy. Pokud máte pocit, že by mohl být výkon těchto systémů lepší nebo chcete znát další názor na nastavení, využijte audit zbožových srovnávačů.

Díky auditu zjistíte, zda máte dobře nastavené současné inzerce na zbožových srovnávačích s ohledem na cíle firmy.

Co audit obsahuje?

Kontrola nastavení – zhodnotíme nastavení a úplnost profilu i jeho celkový dojem. Kontrola zahrnuje i prezentaci jednotlivých produktů prostřednictvím fotografií. Podíváme se, zda profil obsahuje veškeré nutné informace, které by mohly mít vliv na konverzní poměr. Součástí auditu je také kontrola technického nastavení – měření konverzí, napojení na Google Analytics.

Audit XML feedu – feed je jeden z nejdůležitějších prvků pro inzerci ve zbožových srovnávačích. Obsahuje kompletní data o produktech. Kontrolu dělíme na dvě části, a sice obsahovou a technickou kontrolu. V rámci kontroly technické části zhodnotíme, zda feed obsahuje všechny potřebné parametry pro daný zbožový srovnávač. V obsahové části se zaměříme na kontrolu parametrů (doprava, cena, rozměr, barva), názvosloví a segmentaci produktů do jednotlivých kategorií.

Spárovanost produktů – každý systém páruje produkty odlišným způsobem. Je tedy potřeba zkontrolovat všechny klíčové parametry, podle kterých systémy párují zboží, zda máme produkty správně spárované a tedy aktivní.

Zařazení do kategorií a filtrů – zkontrolujeme správné zařazení do kategorií a jednotlivých filtrů, jako jsou například barvy, velikosti či podkategorie produktů.

Zhodnocení biddingu – v rámci kontroly biddingu se zaměřujeme na to, zda biddujeme na správné produkty, na jakých pozicích se naše produkty zobrazují a jaká je návratnost systému.

Analýza výkonnosti – zhodnotíme také výkonnost zbožových srovnávačů jako takových a rovněž se zaměříme na to, jakou pozici v konverzní trase nejčastěji zaujímají a s jakými dalšími systémy se nejčastěji kombinují. Zhodnotíme údaje jak v inzertních systémech, tak v Google Analytics.

Využíváte všechny relevantní systémy?

I přes to, že zbožové srovnávače fungují v principu podobně, každý má svá specifika a hodí se pro jiný sortiment produktů. Součástí auditu je také zhodnocení, zda využíváme všechny relevantní srovnávače, případně jestli existuje potenciál, jak inzerci rozšířit.

Asi nejznámějším a nejvyužívanějším srovnávačem je Heureka. Množství inzerentů a stejně tak zákazníků závisí na šíři sortimentu. Na Heurece můžete inzerovat téměř jakýkoliv produkt. Produkty se nahrávají přes XML feed a pravidelně se aktualizují, není tedy potřeba ručně zadávat produkty do nabídky a hlídat jejich zásoby. Produkty je potřeba napárovat do správných kategorii.

 

Pro nabídku produktů můžete využít také zboží.cz, srovnávač patřící pod Seznam.cz. Princip je obdobný jako u jiných srovnávačů, produkty se nahrávají přes XML feed a je potřeba je správně napárovat.

Glami je e-shop, který nabízí zejména produkty z oblasti módy –oblečení, boty, doplňky případně šperky. Funguje i v dalších zemích světa, jako je například Slovensko, Německo, Francie, Španělsko nebo Itálie. V případě Glami není potřeba párovat produkty ke konkrétním produktům, které jsou již v nabídce, ale stačí je zařadit pomocí parametrů ve feedu do správných kategorií a filtrů, které mají zákazníci k dispozici.

Favi a Biano jsou vyhledávače nábytku a dekorací. Stejně jako u Glami zde není potřeba produkty párovat do stávající nabídky, produkty stačí pouze skrze parametry ve feedu napárovat do správných kategorií a pod správné filtry. Ať už nabízíte postele, kancelářský nábytek nebo svítidla, jedná se o vhodný prostor, kde své produkty nabízet.

Co je výstupem auditu?

Výstupem auditu je dokument, který shrne současný stav inzerce na zbožových srovnávačích a jejich nastavení. Současně dokument obsahuje konkrétní návrhy a doporučení pro zlepšení jejich výkonu.

Potřebujete pomoc s dlouhodobou správou zbožových srovnávačů? Podívejte se, jak může spolupráce s námi probíhat.

Naši spokojení klienti (PPC reference)

Náš PPC tým:

    Napište nezávaznou poptávku