eVisions.cz

Novinky z onlajnu #42: Ideální FB příspěvek, cílená PPC reklama v TV a Instagram Creators Account

1.   Novinky z oblasti sociálních médií

Instagram Creators Account – speciální účet pro influencery

Instagram vytváří nový typ účtu, tzv. Creators Account, navržený speciálně pro influencery a další online tvůrce. Účet přinese mnoho nových nástrojů vyvinutých speciálně pro potřeby osobností s velkou sledovaností, například vylepšené přehledy nebo speciální štítky, které umožní selektovat různé typy followerů.

Sdílejte Stories jen s blízkými přáteli

Nově můžete vaše IG Stories sdílet pouze s uzavřeným okruhem přátel. Stačí vytvořit speciální skupinu pod názvem Blízcí přátelé a zařadit do ní uživatele, se kterými chcete příběhy sdílet. Funkci najdete v pravém horním rohu vašeho instagramového profilu. Stačí ji otevřít a zobrazit si návrhy přátel, se kterými jste nejvíce v kontaktu. Nebo si vytvořit svou vlastní skupinu lidí a s tou své Stories sdílet.

Analýza: Jak vypadá ideální FB příspěvek?

Společnost BuzzSumo zanalyzovala přes 700 milionů příspěvků sdílených na FB stránkách v roce 2018, aby zjistila optimální délku, typ, čas sdílení příspěvku a další faktory, které mohou pomoci zvýšit výkon sdíleného obsahu na Facebooku.

Jaké nejzásadnější poznatky analýza přinesla?

Reklamy na WhatsAppu

Facebook uvedl, že reklamy na WhatsAppu by se měly začít objevovat již v tomto roce. Jedná se o naprosto logický krok, jelikož uživatelé tráví na mobilu čím dál více času a s reklamou v aplikaci Messenger má Facebook výborné zkušenosti.

2.   Novinky z oblasti SEO

Už máte responzivní web?

Pokud stále nemáte responzivní web, tak nejspíše přicházíte o návštěvnost a zároveň o tržby. Podíl mobilní návštěvnosti se za rok 2018 opět zvýšil, navíc primární index Googlu již přednostně prochází mobilní verzi webu.

Přechod na HTTPS

Společnost Google poměrně tlačila na přechod z protokolu http na https, který je pro uživatele, respektive jeho data, bezpečnější. Tímto krokem tedy nepomůžete ani tak konverzím a výsledkům vyhledávání, jako spíš svým zákazníkům a jejich bezpečí.

Rychlost webu jako hodnotící faktor

Minulý červen potvrdil, že rychlost načítání webu se počítá mezi signály hodnocení webu. Ideální doba načtení stránek je podle Googlu 2 až 3 sekundy. Trvá načtení vašeho webu mnohem déle? Pak si tento krok zapište do svého to-do listu.

Obsah je král, ale čtenář je víc

V rámci obsahu bychom se měli zamýšlet hlavně nad záměrem uživatele. Co hledá? Co je cílem jeho návštěvy? A pak mu zodpovědět jeho otázky. Zejména pak u stránek typu Your Money or Your Life (YMYL), tedy stránek, které se týkají:

V případě stránek tohoto typu se zamyslete, jak jim dodat více odbornosti a důvěryhodnosti a zda na nich čtenáři opravdu najdou přidanou hodnotu.

3.   Novinky z Německého onlajnu

Švýcarsko se loučí s Amazonem

Amazon nově nebude dodávat produkty do Švýcarska (netýká se digitální nabídky jako třeba audioknih). Důvodem je nové nařízení švýcarské vlády, v rámci něhož jsou zahraniční zásilkové firmy nuceny platit ve Švýcarsku daň z přidané hodnoty, pokud je jejich roční obrat vyšší než 100 000 franků. 

Facebook Watch v Německu neuspěl

YouTube tvoří v Německu více jak polovinu všech shlédnutých videí. Naopak Facebook zabírá jen necelých 7 %, což jen dokazuje, že tato platforma v Německu opravdu nefrčí. Přesto však FB do programu Facebook Watch velmi investoval a stejně tak Mark Zuckerberg měl v Německu s firmou vysoké ambice. Německým uživatelům u Facebook Watch chybí ve srovnání s YouTube přidaná hodnota.

Němečtí zákazníci posílají zpět každou 8. objednávku

V Německu lidé posílají zpět prodejci v průměru každou osmou objednávku. Míra vratkovosti se tedy v průměru od roku 2016 zvýšila z 10 % na 12,5 %. Studie společnosti Bitkom taktéž ukázala, že ženy vrací více než muži a mladší zákazníci více než starší zákazníci.

4.   Novinky z oblasti PPC

Plaťte až po uskutečnění konverze

Nové nastavení kampaní vám umožní platit až za uskutečněné konverze, nikoli za prokliky. Abyste mohli tuto novinku využít, je potřeba použít u kampaně strategii nabídek cílovou CPA a mít na svém účtu alespoň 100 konverzí za posledních 30 dní. Většina z nich by měla být uskutečněna do 7 dnů od interakce s reklamou.

Cílená reklama v TV

Od konce roku 2018 můžeme v rámci YouTube nově cílit kampaně i na televizních obrazovkách. Zacílit reklamu přes internet tak, že se objeví v televizi? Tady už se jedná o poměrně velký krok vpřed.

Heuréka – pozor na slova, která se opakují v recenzích

Heuréka v rámci svých recenzí nyní analyzuje nejčastěji používaná slova od vašich zákazníků a poté je zobrazuje u detailu obchodu jako nejčastější pozitiva a negativa. Tato funkce nejde vypnout a zobrazí se u vašeho obchodu automaticky, pokud budete mít za poslední půl rok alespoň 30 ověřených textových recenzí.