eVisions.cz

Novinky z onlajnu #22

 

SOCIAL

V kampaních se držte dat. U zadavatelů reklamy se budeme stále častěji setkávat s tím, že své kampaně nejdříve otestují na sociálních sítích a teprve poté s nimi půjdou do ostatních kanálů. Tento přístup bude gradovat, protože sociální sítě nabízejí široké možnosti sběru a měření dat.

PPC

Trendem číslo jedna jsou real-time updates (do své reklamy můžete zahrnout data, časy, dostupnost produktu, kdy končí výprodej atd.). Druhým trendem budou extended text adds (nyní budou v textové reklamě 2 nadpisy). Extended text adds začínají od 31. 1. 2017 a staré klasické textové reklamy už nepůjdou tvořit.

SEO

Novinkou u Googlu bude mobile index. Google nově hodnotí weby podle stavu jejich mobilní verze. Jestli stále tuto verzi nemáte, začněte to urychleně řešit, abyste nezaznamenali citelné ztráty ve svých vyhledávacích pozicích. Zvažte nasazení AMP. Letos bude pro SEO specialisty výzvou tzv. SEO na nulté pozici, tj. jak přesvědčit Google, aby web nabízel jako přímou odpověď na dotaz.

Více o předpovědi na rok 2017 najdete u nás na blogu.

E-COMMERCE

Do České republiky přichází Amazon. S velkou pravděpodobností zašlape všechny menší e-shopy do země. Velké e-shopy jsou na příchod Amazonu připravené, pravděpodobně dojde k úpravám cen určitého typu zboží, ale že by Amazon převálcoval české e-shopy, nečekáme.

EET

Povinnost elektronické evidence tržeb vstoupí v platnost od 1. 3 .2017 pro všechny e-shopy, které nabízejí možnost platby kartou. GoPay nabídla integraci platební brány zdarma. Začněte řešit registraci už teď. Tato povinnost ovšem neplatí pro zahraniční e-shopy. Amazon tak bude mít další konkurenční výhodu.

Hýčkejte svého zákazníka

V tomto roce nezapomínejte na komunikaci se zákazníkem a budování důvěry. Snažte se obchodní podmínky udělat co nejjednodušší. Pokud máte možnost využít benefity, jakými jsou výdejny radosti, showroomy nebo odložené platby – jděte do toho.

Aby vám v roce 2017 nic neuniklo, podívejte se na náš marketingový kalendář.