eVisions.cz

Zboží.cz: Nasaďte si nový XML feed a nový konverzní kód

V březnu jsme vyzpovídali Zboží.cz abychom zjistili, jaké novinky na tento rok připravují. A jak slíbili, tak splnili. Minulý týden oficiálně spustili dlouho očekávaný nový formát XML feedu a následně pokročilé měření konverzí.

Nový formát XML feedu Zboží.cz

Nový formát XML reportu vašeho zboží z e-shopu do Zboží.cz přinese především přesnější a trvalejší párování (díky možnosti uvedení identifikátoru k produktu). Dále jednodušší tvorbu produktových variant, podrobnější informace o skladové dostupnosti a schopnost zpracování všech typů EAN kódů.

O novém formátu XML feedu Zboží.cz informovalo již minulý rok, k oficiálnímu uvedení ale nedošlo, protože zpracování nových XML reportů potřebovalo ještě testovat a navíc se blížila vánoční sezóna. Oficiální uvedení nového a otestovaného formátu XML feedu tedy proběhlo až nyní v letošním dubnu.

Oproti předchozí verzi byl změněn význam těchto XML tagů:

A byly přidány nové XML tagy:

Současný formát XML feedu stále funguje a Zboží.cz jej bude prý určitě podporovat ještě do léta (přesné datum konce podpory starého formátu XML feedu zatím nesdělili). My ovšem doporučujeme přejít na nový formát XML feedu co nejdříve. Přechodem totiž získáte výhodu oproti pomalejší konkurenci a díky dostatečnému časovému předstihu (kdy budete mít čas na tvorbu, ladění, testování apod.) budete dobře připraveni na vánoční sezónu.

Aktualizace red. 8.6.:

Zboží.cz přestává podporovat starý XML feed od 1.8.2016 a kompletně přechází na svůj nový XML! Ověřte si validitu vašeho XML feedu na Zboží.cz – validace feedu.

Jak na nový XML feed pro Zboží.cz? Podívejte se do nápovědy Seznamu:
http://napoveda.seznam.cz/cz/zbozi/specifikace-xml-pro-obchody/specifikace-xml-feedu/

Konverzní kód pro lepší vyhodnocení dat ze Zboží.cz

Zboží.cz vyvinulo nový konverzní kód, díky kterému můžete lépe vyhodnocovat data ze Zboží.cz. O tomto pokročilého měření konverzí na Zboží.cz informoval minulý týden Tomáš Kapler na blogu Seznamu.

Zboží.cz tímto krokem umazává odstup od svého konkurenta Heuréky, který tato podrobná data o konverzích nabízí již delší dobu. Implementace pokročilého konverzního kódu od Zboží.cz ovšem není (oproti Heuréce) povinná, nýbrž jen doporučená.

Proč byste měli nasadit pokročilé měření konverzí ze Zboží.cz:

A jak na implementaci konverzního kódu?

Jak na nový konverzní kód pro lepší vyhodnocení dat ze Zboží.cz? Podívejte se do nápovědy Seznamu:
http://napoveda.seznam.cz/cz/zbozi/napoveda-pro-internetove-obchody/mereni-konverzi-internetoveho-obchodu-na-zbozicz/