eVisions.cz

Jarda Vidim: Jak řídit firmu a její marketing v době (korona) krize

Jakým způsobem byste měli v době krize uvažovat a na co se soustředit?

Marketing v době krize

Chování zákazníku i klientů se během krize otočilo o 360°, klíčové je, abyste ho pochopili a dokázali se mu přizpůsobit. Lidé jsou přirozeně opatrnější, co se týče utrácení, na druhou stranu více času tráví online a důležitost toho být a prodávat online proto vzroste. Lidé si zvyknou nakupovat v online prostředí a začnou mu více věřit. S tím úzce souvisí důležitost online reklamy, která poroste na úkor offline reklamy.

1. Nezbytné úvodní kroky

Věříme, že v této chvíli už jste podnikli nutné kroky, jako jsou například minimalizace finančních ztrát, omezení výdajů, analýza segmentu nebo přenastavení cílů. Po předběžném nastavení krizového plánu, přenastavení cílů, KPI a nejdůležitějších ukazatelů výkonů, už bystě měli vědět, kolik můžete investovat a kam. To vám zásadně pomůže v nastavení nové obchodní a marketingové strategie.

2. Co od vás aktuální situace vyžaduje

Aktuální situace si žádá zásadní změnu myšlení, proklientského chování i nasazení. Nezřídka může krize od firem vyžadovat i změnu a kompletní revizi business modelu. Ze všeho nejdůležitější je však v tuto chvíli naprosté pochopení vašich zákazníků, jejich chování, potřeb a motivací.  Zapomeňte na jakákoliv demografická data, rozdělte si zákazníky dle psychologického hlediska.

3. Tipy, jak se s aktuální situací poprat

4. Zviditelněte se

Využijte všech možných kanálů, jak se zviditelnit. Ať už pomocí obchodních pobídek, sociálních sítí, solidárních kampaní nebo úpravy webových stránek.