eVisions.cz

Jak se nám líbil Shopcamp 2016?

Shopcamp pořádají tvůrci e-shopových řešení ShopSys a Shoptet. Tento rok se jim podařilo pro více jak 600 účastníků zajistit 22 přednášek ve 2 sálech a k tomu navíc 7 workshopů. I přes všudypřítomnou reklamu sponzorů i přednášejících to byla docela povedená akce plná zajímavých informací.

Tomáš Braverman – E-commerce trendy roku 2016

Šéf Heureky, Tomáš Braverman (@tomas_braverman), odšpuntoval Shopcamp čísly a trendy z e-commerce. A protože Heureka hýbe českým e-commerce a má neskutečné množství dat, prezentace byla vskutku zajímavá.

E-commerce čísla:

E-commerce trendy:

Mezi další trendy Tomáš zmínil stále častěji zmiňovanou personalizaci, nastupující prodeje na sociálních sítích a již velmi dobře rozšířený nákup potravin online.

Matez Jindra – 10 tipů, jak může e-shop budovat svou značku

Matez Jindra (@matez_jindra ) z Lovebrandu nám ukázal, že budování značky není nic složitého, stačí se řídit jeho tipy, viz ulovený obrázek níže:

Jako další zajímavé tipy k budování značky, které zmínil:

Zde naleznete kompletní prezentaci z přednášky.

Pavel Ungr – Jak SE Odnaučit spouštět weby bez SEO kontroly

Pavel (@PavelUngr), na jehož prezentaci se sedělo v sále i na schodech, představil základní SEO body, na které je třeba hledět při spouštění webu a které by se měly tesat do kamene.

Kompletní prezentaci od Pavla najdete online zde.

Jan Poštulka – Jste připraveni na expanzi do zahraničí?

Jan Poštulka z Google přednášel o tom, jak se připravit na expanzi do zahraničí. Tento podrobný návod bychom shrnuli do následujících bodů:

Jan Kvasnička – Inovace a novinky na českých i zahraničních e-shopech

Honza (@Jan_Kvasnicka) nacpanému sálu předvedl novinky z e-shopů, u kterých se lze inspirovat. Již tradičně velmi zajímavá prezentace o UX s pěknými příklady by zasloužila možná více než 35 minut (celou ji naleznete na Honzově blogu). Zde jsou body, které nás nejvíce zaujaly:

Vymakané vyhledávání

Zkuste sledovat, jak se u vás zákazníci chovají, jestli vyhledávají opakovaně stejné fráze a zda poté dojdou při konverzi či nikoli. Zjištěná data pak můžete použít k vymakanému vyhledávání. Inspirujte se například na e-shopu Tipa.eu.

Opuštěný košík

Podobně si e-shop Tipa.eu hraje s daty okolo košíku, především hlídá, abyste jej neopustili bez nákupu. Pokud se budete inspirovat, dejte si pozor na boj proti pop-up oknům, který nedávno vyhlásil Google.

Pěkné práce s barvami

Máte-li zboží různých barevných variant, podívejte se na hunterboots.com, jak pěkně si můžete v barvách vybírat.

Emoce, emoce, emoce

Bellroy.com vizuálně ukazuje, jak vypadá klasická peněženka vs. ta jejich. Zoot.cz ručí za originalitu, kvalitu a radost z každého nákupu. Alza.cz propaguje spolehlivost. Jak působíte na emoce vy?

Pravidelné objednávky

Nabízíte spotřební zboží, které si zákazníci objednávají opakovaně? Nabídněte jim pravidelné dodávky v určitém období. Dobře to dělají například ponozkovice.cz. (pozn. red. nebo také men.bellinda.cz).

Zábavná registrace

Nudná a zdlouhavá registrace na e-shopu může být jedním z důvodů, proč váš zákazník nedokončil nákup. Inspiraci k naopak zábavné registraci můžete čerpat na ipsy.com.

Lukáš Krejča – 10 tipů, jak uspět s dynamickým remarketingem na Facebooku

Lukáš musel hodně rychle svištět, aby v tak krátkém čase představil svá doporučení k dynamickému remarketingu včetně návodů, jak na to.

Naštěstí obratem uveřejnil svou prezentaci na SlideShare, takže ti kdo nestihli, mohou studovat online.

Další zajímavé přednášky

Cíl stihnout všechny prezentace a zároveň výborné kafe v hale společně s cateringem (brownies bylo vynikající) jsme zavrhli hned zrána. Pár dalších zajímavých speakerů ale rádi zmíníme:

Romana Velfková (@chromanna) a Tomáš Kumsta (@TKumsta) z Medio přednášeli o vybraných a velmi praktických vychytávkách z Google Analytics.

Jakub Čižmař (@jakubcizmar) představil 6 jednoduchých akčních kroků k efektivnímu mailingu (Jakube, hoď svou prezentaci online, e-shopaři jistě ocení).

Jan Kalianko (@eshopkonzultant) mluvil o UX a CRO chybách, které dělají jiné eshopy a z kterých je možné se poučit.

Michal Janík (@michaljanik) za Mergado představil, jak se Mergado mění v platformu a otevírá se externím vývojářům (mimochodem, Mergado si taky nemůžeme vynachválit, a tak jsme se stali jejich certifikovanou agenturou).

Díky…

… celému Shopcampu za povedenou akci. Těšíme se na další ročník! Věříme, že nyní počet e-shopů v ČR opět poroste :-).

Děkujeme i za follow a RT na našem twitteru @eVisionscz a případně like a sdílení na našem Facebooku eVisions Advertising.