eVisions.cz

Novinky z onlajnu #62 – O blogování, podcastech a vydání knížky s Veronikou Lechnerovou

#1 Novinky ze světa online marketingu

Social

Spotify přišlo s alternativou ke Stories

Poskytovatel streamovaného hudebního obsahu Spotify, který má více než 170 milionů předplatitelů po celém světě, v tuto chvíli testuje vlastní verzi Stories neboli dočasných příběhů, které známe hlavně z Instagramu. Ty najdete pod vybranými playlisty a kromě samotných umělců se na testování podílejí také přední světoví influenceři, kteří ve Stories sdílejí své oblíbené seznamy skladeb.

IG testuje novou funkci

A testuje se také v Instagramu. Ten přišel s novou funkcí určenou hlavně pro správce e-shopů. Nová funkcionalita by měla firmám pomoci od přehlcení jejich Directu, který se plní opakujícími se dotazy od sledujících. Do svého firemního profilu nyní můžete jednoduše přidat odpovědi na 4 nejčastější otázky. Jakmile pak s vámi fanoušek naváže interakci, automaticky se mu zobrazí dané odpovědi.

TikTok testuje tříminutová videa

TikTok je sociální síť, která je charakteristická sdílením velmi krátkého videoobsahu. Nedávno však její vývojáři přišli s možností natáčet videa o délce tří minut. Pokud se tato novinka u tvůrců videí uchytí, mohla by se v budoucnu na TikTok přesunout velká část obsahu, kterou teď většina lidí sleduje na YouTube. Tříminutovou stopáž má totiž většina filmových trailerů a různých tutoriálů.

PPC

Google vyzývá k používání volné shody a rychlých strategií

Při zakládání nových kampaní zpravidla nastavujeme volnou modifikovanou shodu, anebo shodu přesnou. Nyní nás Google vybízí, abychom více používali klasickou, volnou shodu, a slibuje, že společně s chytrými nabídkami přivede více konverzí a zvýší také jejich hodnotu.

Chytré kampaně jsou ještě chytřejší

Jak už jste si jistě všimli, Google Ads teď umí pracovat s prognózami při nastavování cílového CPA či ROAS. Pomocí různých algoritmů a databází dokáže určit až 90 dní dopředu cíle i to, jak se bude výkon kampaní chovat při změně rozpočtu.

Smart kampaně změnily název

Smart kampaně se přejmenovaly na Express. Až tedy příště budete chtít pracovat s nastavením chytrých kampaní, hledejte je v Google Ads pod názvem Express.

Síť YouTube se mnohonásobně rozšířila

Možná jste zaznamenali, že se na YouTube v poslední době zobrazuje daleko více reklam než dříve. Způsobila to změna strategie Google při zobrazování reklam. Nově je Google na YouTube přidává také před videa tvůrců, kteří nejsou součástí jeho partnerského programu.

Audioreklamy na YouTube

YouTube dnes mnoho uživatelů používá jako kulisu pro poslech hudby nebo podcastů při práci. Google tak v reakci na to přichází s novinkou v podobě audioreklam. Ty by se měly spouštět jen při poslechu YouTube na pozadí, prozatím je však tato funkce v betaverzi.

Instreamová videoreklama na hlavní stránce Seznamu

Seznam.cz nabízí nový typ inzerce v podobě videospotu s bomberem přímo na své hlavní stránce. Reklama se ze začátku zobrazuje jako malá interaktivní inzerce, která se po přejetí myší přemění na video nebo velkoformátovou interaktivní reklamu. Novinku od Seznamu už využila například společnost Sony při propagaci Playstationu 5 nebo Vodafone ke své nové vánoční kampani.

Německo

Německo zpřísňuje protiepidemická opatření

Zatímco v Česku se obchody otevírají a lidé se vrací do restaurací, v Německu se situace stále zhoršuje. Druhá vlna postihla naše sousedy o pár týdnů později než nás, Němci tak v tuto chvíli zavádějí přísnější opatření, která potrvají i v době vánočních svátků a silvestrovských oslav.

Německou cenu za nejlepší marketing získalo About You

V Německu se udělovaly ceny za nejlepší marketing. Hlavní cenu si letos odnesl známý e-shop About You. Obchod s oblečením, který patří pod německou značku Otto Group, se za sedm let existence rozšířil do 23 států po celé Evropě. Koncept a marketing About You se točí především kolem udržitelnosti, což jim nakonec přineslo první místo v prestižní soutěži. Ta se v Německu koná už od roku 1973, letos však vůbec poprvé probíhalo udílení cen online.

eVisions nově spolupracuje s německým online tržištěm

A nakonec máme dobrou zprávu pro všechny, kteří plánují expanzi k našim sousedům. Od prosince vám v eVisions otevíráme další cestu na německé trhy. Začali jsme totiž spolupracovat s jedním z největších online tržištěm v Německu – Real.de. Během spolupráce vám pomůžeme jak s výběrem produktů a nastavením kampaně, tak v komunikaci s naším německým partnerem.

SEO

Nové metriky v Google Search Console

Google si pro nás připravil malý vánoční dárek. V nástroji Google Search Console se teď zobrazují užitečná data o statistikách procházení sledovaných stránek. Nově tak máme možnost zjistit podrobnější informace o crawl budgetu, vztahu mezi naší stránkou a robotem Googlu a více se dozvíme také o jednotlivých odpovědích stránek, jako jsou například ty chybové. Tento nový přehled je ale v Google Search Console poněkud schovaný. V sekci Nastavení přejděte do podsekce Statistiky procházení, pak už jen stačí rozkliknout možnost Otevřít přehled.

Mimo jiné zde najdete data týkající se žádostí o procházení, velikosti stažených dat a průměrné době odezvy serveru. Tyto metriky vám v podstatě odhalí, v jakém stavu váš web je a jak často ho vyhledávací robot Googlu navštěvuje. Jsou zde také samostatné přehledy ke stavu serveru, které vám napovědí, zda máte server správně nakonfigurovaný nebo na něm nevznikají chyby.

#2 Rozhovor ze zákulisí eVisions

V našem vánočním dílu jsme si popovídali s blogerkou a naší office manažerkou Verčou Lechnerovou. A povídali jsme si nejen o blogování, ale řeč přišla také na vydání její knižní prvotiny nebo plány do budoucna.