eVisions.cz

Yandex Metrica – implementace

Pro měření Yandex Metricou potřebujeme Yandex účet, na který je celá tato služba vázána. S Yandex účtem získáte také emailovou schránku, stejně jako je tomu u Googlu. Díky tomuto účtu dostanete přístup do celé skupiny služeb ruského vyhledávače (email, PPC systém, Metrica atp.).

Tento účet si vytvoříte na https://passport.yandex.com/registration.

 

Po vytvoření účtu se přihlaste do samotné Yandex Metricy (dále jako YM) na https://metrica.yandex.com/.

Po přihlášení vám YM ihned nabídne možnost přidání měřícího kódu.

Je nutné si uvědomit, že nejste v Google Analytics a nenajdete zde stejné uspořádání účtu, tj. rozdělení do 3 sekcí na účet (account), službu (property), výběr dat (view). V YM je pouze jedno zobrazení dat – pro další si musíte vytvořit další měření.

 

 

    1. Vyplníte tedy Name, kde si pojmenujete celý projekt, např. „NázevKlienta CZ
    2. Vyplníte URL webu „http://www.NazevWebu.cz
    3. V Mirrors můžete nastavit další verze webu, které vám do statistik budou propadávat – např. mobilní web „http://m.NazevWebu.cz“ (pro lepší přehlednost doporučujeme mít mobilní web v odděleném měření).
    4. Na zadaný email, či telefonní číslo si můžete nechat posílat notifikace ohledně výpadku webu, či jiných problémech (např. načtení webu).
    5.  Nastavte si vaši časovou zónu.
    6.  Session timeout – aneb po jak dlouhé době neaktivity, bude v analytice ukončena session vašeho návštěvníka. Google Analytics mají defaultně nastavených 30 minut. Pokud však z pohledu vašeho webu dává smysl delší čas (např. na blozích nebo obsahových webech trvá přečtení článku déle než půl hodiny), nastavte si tuto hodnotu podle vlastních kritérií.
    7.  Odsouhlaste Smluvní podmínky a pokračujte na druhou a zároveň poslední část vytváření měřícího účtu YM.
    8.  

    9. V dalším kroku si vyberete funkce, které bude YM na vašich stránkách využívat: