Menu

Xing

Xing je německá síť patřící pod společnost Burda Digital GmbH je přední byznys sítí v D-A-CH oblasti. Vlastní profil vypadá jako napodobenina malé webové stránky s multimediálními možnostmi. Můžete nahrávat fotografie, videa, PDF nebo texty. Newsfeed vám na první pohled ukáže nabídku pracovních pozic, kdo navštívil váš profil a aktualizuje vaše kontakty. Mimo jiné existuje na této síti i velký počet skupin (aktuálně 90.199 odborných skupin) a obchodních eventů (aktuálně 31.130 eventů).

Firemní profil

XING nabízí dvě možnosti, jak se prezentovat, a to buď na své byznys stránce, nebo tzv. „Employer Branding“ profilu. Byznys stránka má pomoci oslovit zákazníky. Zde můžete prezentovat své produkty a služby. Employer Branding profil slouží k šíření informací o daném podniku, prezentují se zde novinky, zaměstnanci a volné pozice. Tyto informace můžete doplnit multimediálními elementy jako jsou obrázky, videa, prezentace a podobně. Můžete zde také uvést i svou pečeť kvality zaměstnavatele a propojit to se svým profilem na Kununu a zveřejňovat hodnocení zaměstnanců. Firemní stránku lze založit v bezplatné verzi nebo tzv. premium variantě, která je zpoplatněná a nabízí mnohem více funkcí. Tím se dostáváme k dalšímu bodu – placené varianty.

Je v Německu lepší Xing nebo LinkedIn?

Jak pro privátní osoby, tak pro firmy platí: Kdo chce být prezentován, mít kontakty a zveřejňovat novinky, měl by být v D-A-CH (Německo-Rakousko-Švýcarsko) regionu online na obou sítích. Protože někteří uživatelé mohou být registrování jen na jedné ze zmiňovaných sítí a XING je svým zaměřením na Německo, Rakousko a Švýcarsko prostorově ohraničený. To samé platí pro ty, kteří aktivně hledají nové zaměstnance, nebo nové kontakty. Hlavní otázkou totiž zůstává, na které síti se pohybuje cílová skupina. Ale založit si na obou sítích profil a postarat se o něj zas není tolik práce.