Menu

SEO a linkbuilding v Rusku

V rámci našich služeb nabízíme klientům optimalizaci pro vyhledavače (zkráceně SEO) a linkbuilding na ruském trhu, resp. na rusky mluvících trzích. Rozjíždíte-li nový internetový projekt na těchto trzích nebo chcete-li zlepšit obchodní výsledky doposud existujících stránek či zviditelnit vaši značku a produkt, je tato nabídka určena právě vám.

Expanze na ruský trh je logickým krokem pro společnosti, které chtějí v online prostředí působit na mezinárodní úrovni. Při vstupu na ruský digitální trh si však musíte dávat pozor a zamyslet se, zda nepřizvat spolehlivého partnera, který všechny nástrahy ruského SEO a linkbuildingu zná. Proč? V Rusku nejenže platí jiná pravidla hry, ale hrají zde také zcela jiní hráči. Největší sociální sítí totiž není Facebook a nejpoužívanějším vyhledávačem není Google.

I přes určité obtíže související se vstupem na ruský trh se určitě vyplatí tento krok absolvovat. Potenciál je totiž téměř nekonečný. S více než 100 miliony aktivních internetových uživatelů a neustále rostoucími výdaji na reklamu, stejně jako tržbami, je Rusko dynamicky se rozvíjejícím trhem poskytujícím vhodnou příležitost k expanzi.

Specifika ruského trhu

Ruský trh má řadu zvláštností, které je potřeba brát v úvahu. S českým online prostředím ale sdílí jeden fenomén – existenci dvou relevantních vyhledávačů. Kromě Googlu v Rusku působí ještě Yandex.

Yandex je vyhledávač, který působil na ruském internetu dávno před vstupem Googlu. A právě mezi těmito dvěma vyhledávači probíhá největší souboj o prvenství na ruském trhu. Ten ještě zdaleka není na konci, jedno je však jisté. Každý, kdo zvažuje investovat do online marketingu v Rusku, by měl myslet na obě platformy.

Dalším specifikem rusky mluvících trhů je existence sociálních sítí, majících více uživatelů než Facebok nebo Instagram, které jsou nejrozšířenějšími platformami ve zbytku světa. Jde zejména o VKontakte a Odnoklassniki.

Důležitým fenoménem na ruském trhu jsou výrazné geografické, demografické a sociologické rozdíly. Takto obrovská země, jakou Rusko je, logicky nemůže být všude stejná. Rozdíly najdeme v internetové penetraci, používání různých aplikaci a sociálních sítí a samozřejmě i v kupní síle obyvatelstva a technologické gramotnosti. Na jedné straně stojí venkov a asijská část Ruska, na druhé evropská část a velká města. Západní giganti jako Google, Facebook či Instagram mají nejvyšší podíl uživatelů právě ve velkých městech jako Moskva nebo Petrohrad.

Při expanzi na ruský trh a všech SEO a linkbuilding aktivitách je třeba brát tyto rozdíly v úvahu a vhodným způsobem je využít.


Linkbuilding v Rusku

V ruském linkbuildingovém prostředí ještě donedávna převažoval snadný způsob získávání zpětných odkazů, tj. jejich nakupování. Google však nepřirozeným odkazům vyhlásil válku a důraz na přirozené zpětné odkazy začíná klást i Yandex. Doporučuje se proto neriskovat penalizaci a vyhýbat se oblíbeným placeným sítím určeným k nakupování odkazů (například populární web sape.ru).
Kvalitní linkbuilding v Rusku zahrnuje využívání .cn domén, webů v ruštině a webů hostovaných v Rusku. Spolupráce s weby s vysokým hodnocením domén je samozřejmostí.

Ruské SEO nástroje

Ruské nástroje jsou na ruských webech mnohokrát přesnější než ty běžně používané u nás a navíc poskytují dodatečné služby vázané na Yandex nebo ruské sociální sítě. Pro úspěšné SEO v Rusku je proto jejich použití více než žádoucí.

  • HiConversion – Automatický systém správy cílení a správy reklamních kampaní na ruských sociálních sítích. Je propojen s ruským Facebookem, VK.com, OK.ru a myTarget.
  • LinkPad – Služba, pomocí které zjistíte všechny informace o zpětných odkazech zvoleného webu (domény, anchor texty, externí linky, poměry dofollow a nofollow odkazů a mnoho dalšího).
  • MegaIndex – Nástroj poskytující užitečné služby pro SEO a PPC analytiku.
  • Social – Užitečný nástroj na umisťování reklamních postů do fanpages a skupin na sociálních sítích VKontakte, Odnoklassniki, Instagram nebo Telegram.
  • Telderi – Výborná služba na kupování a prodej ruských domén a webů. Obsahuje všechny důležité informace o webech v aukci, například návštěvnost na webu, zdroje této návštěvnosti nebo měsíční výnosy webu.
  • TopVisor – Široce zaměřená SEO platforma, výborně se hodí na práci s Yandex, obsahuje ranking checker a plánovač klíčových slov pro Yandex.
  • Yandex.Checkout – Jedna z nejpopulárnějších platebních bran v Rusku.
  • Yandex.Metrica – Jako má Google svůj Analytics, tak má také Yandex svou metriku.

Služby, které na ruském trhu poskytujeme

Pro jaké vyhledávače v Rusku optimalizujeme?

  • Yandex
  • Google.ru
  • Mail.ru

Ruské zbožové srovnávače, se kterými vám pomůžeme

  • Market.Yandex.ru
  • Price.ru
  • Nadavi.ru
  • Aport.ru
  • Magazilla.ru

Chystáte se prorazit se svým projektem v Rusku? Potřebujete optimalizovat web pro ruské vyhledávače nebo nastavit PPC? Kontaktujte nás a my vám rádi pomůžeme.