Menu

SEO a linkbuilding v Německu

Německo představuje společně se svými více než 80 miliony obyvatel obrovský ekonomický potenciál pro všechny tuzemské podnikatele, kteří by rádi expandovali se svým byznysem do zahraničí. V současnosti putuje ⅓ českého exportu právě do německy mluvících zemí, tedy do Německa a Rakouska.

Německý internetový obchod je v současné době na strmém vzestupu. Přibližně 66 milionů Němců využívá aktivně intenet. Každý čtvrtý Němec by dokázal žít bez nákupů offline, každý druhý nakupuje radši online než offline.

Specifika německého trhu

Asi největším rozdílem oproti českému trhu je existence jen jednoho dominantního vyhledavače. Google je na německém trhu absolutní dominantou, druhý Bing tvoří asi jen 5 % objemu celkového vyhledávání.

Menší rozdíly jsou i v právním prostředí. Z legislativního hlediska musíte na svém webu reflektovat dvě klíčová specifika:

  1. Impressum
  2. Datenschutz

Impressum je speciální podstránka webu, která obsahuje všechny důležité informace o webu, včetně názvu a adresy společnosti, kontaktních údajů apod. Datenschutz je pak ochrana osobních údajů, na kterou jsou Němci ve srovnání se zbytkem Evropy extrémně citliví.

Při vstupu na německý trh je třeba myslet i na určitou konzervativnost, která tam panuje. Němečtí uživatele mají rádi zaběhnuté postupy a ve srovnání s ostatními zeměmi se poměrně neradi podřizují novým trendům. To stejné platí i pro internetový obchod – německý uživatel vždy raději nakoupí u prodejce, se kterým již má nějakou osobní zkušenost a který na něj působí důvěryhodným dojmem. Jedná se většinou o takové e-shopy, které jsou na německém trhu již stabilně zaběhnuté.

Doporučujeme soustředit se na počátku internetového podnikání v Německu na budování důvěryhodnosti vaší značky a na vytváření dobrých vztahů se současnými zákazníky. Německá konverze je sice dražší než v našem prostředí, nicméně když už na nějakého zákazníka zapůsobíte, pak se k vám bude rád vracet a získáte si jeho loajalitu.

Více o rozdílnostech německého trhu se dočtete i v našem článku.

Všech specifik německého trhu jsme si pochopitelně dobře vědomi, proto se se svou případnou expanzí na tento trh nebojte obrátit přímo na nás.

Linkbuilding na německém trhu

S linkbuildingem na německém trhu máme již dlouholeté zkušenosti, díky nimž vám můžeme nabídnout skutečně profesionální služby.

Linkbuilding v Německu je během na dlouhou trať. Jednak počítejte s poměrně nízkou ochotou třetích stran odkazovat, zejména kvůli menšímu povědomí o SEO obecně. Dále je třeba počítat s násobně vyšším rozpočtem než na českém trhu, zejména kvůli následujícím faktorům:

  1. Je třeba native speaker pro copywriting
  2. Je třeba tvořit náročný obsah
  3. Je třeba více času pro samotný linkbuilding
  4. Je třeba počítat s dražšími odkazy

Průměrná cena za jeden placený odkaz se pohybuje mezi 200 až 300 eur.

Menším problémem je poměrně velký strach z dofollow odkazů. Německé online prostředí bylo výrazně postiženo velkou penalizací odkazových profilů z roku 2014 a od té doby vyžaduje velká část provozovatelů webů výhradně jen nofollow odkazy. Je třeba mít toto neustále na paměti, mnozí webmasteři či provozovatelé webů budou follow odkazy striktně odmítat (více zde)

Služby, které pro německý trh poskytujeme

Poskytujeme komplexní služby v oblasti SEO (optimalizace pro vyhledávače) a linkbuildingu (získávání zpětných odkazů) na německém trhu. Zlepšíme viditelnost vašeho internetového projektu na německy mluvících trzích, přivedeme a získáme vám nové zákazníky, zviditelníme váš brand, produkt či službu.

Rozjíždíte-li nový internetový projekt v Německu, chcete-li zlepšit obchodní výsledky již existujících stránek nebo zviditelnit vaši značku, produkt či službu, jsme vám plně k dispozici.

Na německém trhu poskytujeme následující služby:

  1. Optimalizace pro vyhledávače
  2. Linkbuilding
  3. Správa PPC kampaní (Google AdWords)
  4. Webová analytika – implementace Google Analytics, měření, testování, vyhodnocování, hledání obchodních příležitostí
  5. Optimalizace zbožových srovnávačů (billiger.de, idealo.de, preisvergleich.de)
  6. Jednorázové analýzy (analýza klíčových slov, SEO analýza, strategie linkbuildingu)
  7. správa sociálních sítí
  8. Komplexní zajištění expanze na německý trh

Cílová skupina na německém trhu

Jak již jsme zmiňovali, často se pravděpodobně budete potýkat s bojem proti velkému konzervatismu německé cílové skupiny. Alfou a omegou je ukázat německému zákazníkovi, že vám může věřit, že jste důvěryhodným prodejcem a že se mu vyplatí změnit své dosavadní návyky a odzkoušené prodejce. Pokud se vám tato počáteční fáze podaří, máte částečně vyhráno.

Dalším krokem je poté zajistit, aby byl zákazník s vašimi produkty či službami spokojen. Stranou necháme kvalitu produktů a služeb, což považujeme za samozřejmost (věřte, že německý zákazník vám nízkou kvalitu odpustí mnohem méně než ten český).

Platební metody – nabízejte německým zákazníkům známé druhy plateb (pro německý trh jsou to platby na faktury, platby přes PayPal či platby bankovním převodem).

Doprava – dbejte na bezproblémovou a rychlou dopravu zboží k zákazníkům. Němci jsou velmi citliví na extrémně dlouhé čekání na své objednané zboží.

Německé SEO nástroje

Pro německý trh využíváme podobné nástroje jako pro české klienty, jmenovitě Collabim, Ahrefs, Screaming Frog, Search Console, Majestic, Open Refine či Marketing Miner. Na německém trhu se nám velmi osvědčil také SEMrush, pomocí kterého dokážeme posuzovat kvalitu odkazového profilu a získávat návrhy relevantních klíčových slov včetně jejich hledaností, stejně jako nástroj Sistrix, který je německou specialitou a který využíváme zejména pro jeho funkci SEO visibility (SEO viditelnost ve vyhledávačích).

Cena SEO a linkbuildingu na německém trhu

Před samotnou expanzí byste si měli položit základní otázku, a sice zda budete chtít poptat pro služby online marketingu českou či německou agenturu. Pro německé agentury platí, že bývají řádově dražší než ty české. V otázce kvality odváděných služeb se ovšem rozdíly mezi oběma subjekty slévají. České agentury, které jsou naopak řádově levnější než ty německé, bývají často stejně kvalitní (až kvalitnější) než ty německé.

Průměrná hodinová sazba se u německých agentur pohybuje mezi 75 až 150 eur za hodinu. Agentury (a dokonce ani freelanceři) s hodinovou sazbou pod 60 eur často nebývají považováni za důvěryhodné subjekty!

Proč zvolit právě eVisions?

  1. Máme bohaté zkušenosti s realizací linkbuildingových a SEO kampaní v Německu.
  2. Znalost prostředí, mentality, nákupních zvyklostí, cenových i platebních podmínek, jazykových, kulturních i místních odlišností mezi spolkovými zeměmi či jinak definovanými regiony.
  3. Komplexně známe také ostatní německy mluvící trhy (Rakousko, Švýcarsko).
  4. Při práci na německých projektech využíváme služeb rodilých mluvčí, všichni členové týmu mají výbornou znalost německého jazyka slovem i písmem.
  5. Jsme jediná agentura na českém trhu, která se specializuje na německy mluvící trhy.
  6. Našim klientům schopni nabídnout řešení napříč všemi vertikálami online marketingu, které bude pro daný projekt na německém trhu vhodný.
  7. Vlastníme obsáhlou databázi partnerů a kontaktů.
  8. Máme interní tým zkušených linkbuilderů.
  9. Získáváme pouze kvalitní zpětné odkazy.
  10. Linkbuilding pro nás není jenom o odkazech, ale řešíme ho komplexně v rámci marketingové strategie.
  11. Chápeme SEO jako součást marketingového mixu – propojujeme SEO s ostatními marketingovými kanály.
  12. Veškeré činnosti provádíme sami bez nutnosti zásahu třetí strany.