Menu

Google Keyword Planner

Google keyword planner neboli česky plánovač klíčových slov (nebo také generátor klíčových slov) je nástroj od Google, který pomáhá inzerentům vybrat, na která klíčová slova mají cílit své kampaně. Současně napovídá, jaké výsledky od nich mohou očekávat.

Poskytuje informace o hledanosti klíčových slov, jejím vývoji (rostoucí či klesající trend, sezónní výkyvy…), míře konkurenčnosti a odhadovaných cenách za proklik. Při své práci jej využívají hlavně PPC specialisté, ale je cennou pomůcou také pro  SEO konzultanty, kteří jej využívají na analýzu klíčových slov.

Jak využít plánovač klíčových slov? 

Ve chvíli, kdy připravujete novou PPC kampaň je třeba se rozmyslet nad klíčovými slovy a jejich shodami. Potřebujete znát hledanost, silné a slabší období ve vyhledávání.

S tím vším vám pomůže právě plánovač klíčových slov. Google nabízí hlavně klíčová slova s větší hledaností, proti tomu nástroj Skliku (nazvaný Návrhy klíčových slov) vám ukáže i hledanost v řádu jednotek vyhledávání měsíčně. Samozřejmě ale Sklik nástroj ukazuje pouze realitu ve vyhledávači Seznam a Google Keyword Planner zase v síti Google.

Plánovač v Google Ads navíc nabízí: 

  • nalezení nových klíčových slov
  • odhad počtu vyhledávání
  • odhad vyhledávání dle lokality
  • stanovení nákladů
  • uspořádání vybraných slov
  • tvorba nových kampaní
  • prognóza optimálního výkonu (a optimálního rozpočtu)
  • možnost sdílení plánu s ostatními

Návrhy klíčových slov v Skliku nabízí: 

  • nalezení nových klíčových slov (příbuzných vámi zadanému slovu)
  • odhad objemu vyhledávání
  • průměrné CPC
  • možnost navolit si shodu klíčového slova
  • přenesení vybraných klíčových slov do kampaně

Jak získám přístup do plánovače klíčových slov? 

Do obou nástrojů pro návrhy klíčových slov se dostane pouze přes založený PPC účet. V systému Sklik jej najdete v záložce Nástroje > Návrh klíčovýh slov.

V Google Ads to bude o něco složitější. Nestačí mít založený reklamní účet, je třeba mít vyplněné fakturační údaje a projít i vytvořením kampaně. Další důležitou podmínkou je předpnutí systému do režimu pro experty. V tzv. chytrém režimu se vám plánovač klíčových slov bohužel nezobrazí.

Pokud máte v Google Ads všechno nastavené, naleznete plánovač v záložce Plánování > Plánovač klíčových slov.

Lze se hledanost různých dotazů podívat i mimo PPC systémy?

Ano, klíčová slova, jejich hledanost i průměrné CPC vám snadno vygeneruje nástroj Marketing Miner. Český nástroj, který slouží primárně pro SEO účely. Jeho základní verze je zdarma, za náročnější operace si pak připlatíte dle ceníku.

Nástroj od Google, který je zcela zdarma a ukazuje hledanost vyhledávacích dotazů dle období a geografické polohy se jmenuje Google Trends. Díky tomuto nástroji získáte základní představu o hledanosti vašich slov.