Menu

Sociální sítě v Německu

Social Media v Německu

Sociální sítě fungují na internetu jako hlavní komunikační kanál, a tvoří proto nedílnou součást firemního PR. Využijte ich potenciál ve svůj prospěch a vybudujte si lidské, přátelské a především loajální vztahy se svými zákazníky. Postaráme se za vás o organickou i placenou komunikaci vaší značky na všech populárních sociálních sítích (Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, YouTube nebo LinkedIn).

Každá krajina disponuje istými špecifikami a to isté platí aj pre sféru sociálnych sietí. Zatiaľ čo v krajinách strednej a východnej Európy sa teší vačšej popularite profesná sieť LinkedIn, v regióne DACH je populárnejšia sieť Xing. Významné odlišnosti platia i pre komunikačné aplikácie – zatiaľ čo vačšina českých užívateľov komunikuje cez Facebook Messenger, v Německu s výrazným náskokom dominuje aplikácia Whatsapp. Čím sú ďalej špecifické najznámejšie sociálne siete v nemeckom prostredí?

Facebook:

  • v Německu používaný spíše pro osobní než pro pracovní účely
  • pro B2B není zcela vhodným kanálem
  • jedno z nejslabších postavení v celoevropském měřítku
  • přílišná regulace ze strany spolkové vlády

LinkedIn vs. Xing:

  • v Německu existuje speciální profesní síť Xing
  • doporučujeme zaměřit se i na placenou inzerci na LinkedIn – velký a nevyužitý potenciál
  • Profesionalizované sítě – ideální pro networking

Twitter:

  • v Německu velmi málo používaný
  • malá popularita i mezi německými novináři a lidmi z online prostředí

Whatsapp marketing

Na základě dosavadních zkušeností s německým online prostředím vám pomůžeme vytvořit vhodnou komunikační strategii pro tuzemské nejoblíbenější sociální sítě. Na rozdíl od preferencí českých uživatelů sociálních médií dominuje v Německu aplikace Whatsapp. Instant messenger má v spolkové republice přes 50 milionů uživatelů a těší se velké oblibě. Více než 70% uživatelů používá aplikaci denně a až 81 % Němců upřednostňuje tuto aplikaci ve srovnání s Facebook Messengerom (46 %) .

Whatsapp se v současnosti začíná v Německu etablovat i jako platforma pro obchodní a marketingové účely. Instant messenger lze efektivně využít v těchto oblastech:

  • Whatsapp pro komunikaci se zákazníky: WhatsApp je pro komunikaci se zákazníky efektivnější než přímé telefonické hovory, získáte až o 40 % více odpovědí

 

  • Whatsapp jako zákaznická podpora: Vaši zákazníci budou raději posílat zprávu přes WhatsApp, než aby zavolali na číslo helpdesku nebo vytvořili ticket

 

  • Whatsapp jako marketingový a promo nástroj: Dobrá platforma pro přímou komunikaci s publikem, umožňuje odesílání newsletterů, obrázků, zvukových souborů, zákaznických průzkumů, krátkých videoklipů vašich produktů, textových zpráv uživatelům po celém světě

 

S čím vám pomožeme?

  • Posoudíme vaši stávající aktivitu na sociálních sítích
  • Připravíme pro vás social media strategii na míru
  • Zajistíme pravidelnou péči a správu vašich profilů a stránek
  • Připravíme a zrealizujeme marketingové kampaně na vašich sociálních sítích