Sociální sítě v Německu
Social Media v Německu
Sociální sítě fungují na internetu jako hlavní komunikační kanál, a tvoří proto nedílnou součást firemního PR. Využijte ich potenciál ve svůj prospěch a vybudujte si lidské, přátelské a především loajální vztahy se svými zákazníky. Postaráme se za vás o organickou i placenou komunikaci vaší značky na všech populárních sociálních sítích (Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, YouTube nebo LinkedIn).
Každá krajina disponuje istými špecifikami a to isté platí aj pre sféru sociálnych sietí. Zatiaľ čo v krajinách strednej a východnej Európy sa teší vačšej popularite profesná sieť LinkedIn, v regióne DACH je populárnejšia sieť Xing. Významné odlišnosti platia i pre komunikačné aplikácie – zatiaľ čo vačšina českých užívateľov komunikuje cez Facebook Messenger, v Německu s výrazným náskokom dominuje aplikácia Whatsapp. Čím sú ďalej špecifické najznámejšie sociálne siete v nemeckom prostredí?
Facebook:
- v Německu používaný spíše pro osobní než pro pracovní účely
- pro B2B není zcela vhodným kanálem
- jedno z nejslabších postavení v celoevropském měřítku
- přílišná regulace ze strany spolkové vlády
LinkedIn vs. Xing:
- v Německu existuje speciální profesní síť Xing
- doporučujeme zaměřit se i na placenou inzerci na LinkedIn – velký a nevyužitý potenciál
- Profesionalizované sítě – ideální pro networking
Twitter:
- v Německu velmi málo používaný
- malá popularita i mezi německými novináři a lidmi z online prostředí
Whatsapp marketing
Na základě dosavadních zkušeností s německým online prostředím vám pomůžeme vytvořit vhodnou komunikační strategii pro tuzemské nejoblíbenější sociální sítě. Na rozdíl od preferencí českých uživatelů sociálních médií dominuje v Německu aplikace Whatsapp. Instant messenger má v spolkové republice přes 50 milionů uživatelů a těší se velké oblibě. Více než 70% uživatelů používá aplikaci denně a až 81 % Němců upřednostňuje tuto aplikaci ve srovnání s Facebook Messengerom (46 %) .
Whatsapp se v současnosti začíná v Německu etablovat i jako platforma pro obchodní a marketingové účely. Instant messenger lze efektivně využít v těchto oblastech:
- Whatsapp pro komunikaci se zákazníky: WhatsApp je pro komunikaci se zákazníky efektivnější než přímé telefonické hovory, získáte až o 40 % více odpovědí
- Whatsapp jako zákaznická podpora: Vaši zákazníci budou raději posílat zprávu přes WhatsApp, než aby zavolali na číslo helpdesku nebo vytvořili ticket
- Whatsapp jako marketingový a promo nástroj: Dobrá platforma pro přímou komunikaci s publikem, umožňuje odesílání newsletterů, obrázků, zvukových souborů, zákaznických průzkumů, krátkých videoklipů vašich produktů, textových zpráv uživatelům po celém světě
S čím vám pomožeme?
- Posoudíme vaši stávající aktivitu na sociálních sítích
- Připravíme pro vás social media strategii na míru
- Zajistíme pravidelnou péči a správu vašich profilů a stránek
- Připravíme a zrealizujeme marketingové kampaně na vašich sociálních sítích
-
Novinky z onlajnu #68 – Vliv covidu na německou ekonomiku
02.08.2021Vítáme vás u dalšího dílu Novinek z onlajnu, tentokrát s…