PPC
Zkratka PPC znamená Pay Per Click, tedy platba za kliknutí, což je hlavní charakteristikou PPC reklamy, neboť platíte až v momentě, kdy na vaší reklamu někdo klikne. Jinými slovy platíte až za reálně přivedenou návštěvnost.
Hlavní výhodou PPC kampaní je možnost vše měřit. Přesně víme, jaká klíčová slova fungují, které inzeráty jsou úspěšnější a která kreativa je pro zákazníka zajímavější. Pomocí těchto dat můžeme ve velmi krátkém časovém období zlepšit výkon kampaní. Dalším pozitivem je bezesporu rychlost s jakou se dají kampaně vytvořit a spustit. Tento typ kampaní je vhodný jak pro firmy z oblasti B2C tak B2B. PPC vyžaduje pouze dobře definované cíle.
Jedná se tedy o skvělý způsob, jak se zviditelnit na internetu – budete vidět ve vyhledávačích (Google, Seznam), na spoustě dalších webů pomocí bannerů (tzv. obsahová síť, např. Seznam.cz, Novinky.cz, Sport.cz apod.) a na Youtube.
Na jaké vyhledávací dotazy se reklama zobrazí, jak bude vypadat, kolik za kliknutí nakonec zaplatíte a mnoho dalších parametrů ovlivníte správným nastavením PPC systémů.
A jaké druhy reklam Vám může PPC nabídnout?
- Google Nákupy/produktové kampaně v Skliku – PLA či kampaně v nákupech jsou dlouhodobě jednou z nejefektivnějších cest ke konverzím. Nákupové kampaně jsou vhodné pro e-shopy.
- Vyhledávací síť – standardní inzeráty zobrazující se nad přirozenými výsledky vyhledávání; významný zdroj zákazníků pro mnohé e-shopy, který se však kreativně dá využít i pro budování značky
- Display (bannerová reklama) – display reklama je výborným způsobem jak zvýšit povědomí o značce a zároveň dokáže zasáhnout vaší cílovou skupinu při procházení různých obsahových webů
- Remarketing – kampaně, které jsou zacílené na uživatele, kteří již navštívili Váš e-shop či stránku
- Videoreklama na Youtube – momentálně zřejmě nejpoužívanější brandingový nástroj
- Propagace aplikací
- Zbožové srovnávače – životně důležitý prodejní kanál pro mnoho e-shopů
-
Novinky z onlajnu #55 – #jdemeonline
14.05.2020Již tradičně vám přinášíme čerstvou dávku novinek z oboru. Mimo…
-
Checklist: 9 doporučení pro komunikaci na sociálních sítích v době (korona) krize
20.04.2020Pokud dáte vaši značku do karantény a přestanete hovořit k…
-
Novinky z onlajnu #54 – Jak na efektivní marketing v době (korona) krize
16.04.2020I v době koronavirové jsme si na začátku měsíce tradičně…
-
5 základních bodů před spuštěním PPC kampaní
08.04.2020PPC kampaně pomohou vašemu byznysu růst – ovšem jen, pokud…
-
Novinky z onlajnu #53: Nová Etapa v Karlíně
10.03.2020Vítáme vás u dalšího dílu Novinek z onlajnu. Tradičně pro…
-
Trendy v PPC pro rok 2020
15.01.2020Náš PPC Manager Adam pro vás sestavil PPC trendy na…
-
Nové rozšíření o formulář v Google Ads je tu. Komu pomůže a jak ho nastavit?
18.11.2019Rozšíření očekávané již od květnové konference Google Marketing Live je…
-
Jubilejní Novinky z onlajnu #50 – Budoucnost onlajnu & highlighty z natáčení
21.10.2019Jubilejní 50. díl Novinek z onlajnu si zasloužil být speciální.…
-
Novinky z onlajnu #49 – Zaostřeno na konference a linkbuilding
24.09.2019Podzim je trochu synonymem pro vzdělávání, v dalším díle Novinek…
-
5 základních tipů a triků pro PPC kampaně
29.07.2019Chcete vědět, jak nastavují PPC kampaně profíci a na co…
-
Novinky z onlajnu #47 – Budoucnost influencerů, blog Dáme jídlo a PPC hacky
09.07.2019Začíná léto, ovoce je sladší, dny svěží, stejně tak jako…
-
Novinky z onlajnu #41 – Berlínský speciál
28.11.2018Nedávno jsme se s naším německým týmem vydali do Berlína,…
-
Novinky z onlajnu #40 – Vánoční speciál
15.10.2018Vánoce jsou tady, Vánoce jsou tady… Novinky z onlajnu si…
-
Novinky z onlajnu #39
03.09.2018Prázdniny jsou sice za námi, nicméně ani během nich jsme…
-
Jaké fíčury na nás Sklik připravuje v roce 2018?
28.06.2018Začátkem měsíce proběhlo již druhý Sklik Expert fórum a my…
-
Novinky z onlajnu #37
14.06.2018Náš mediální tým opět nezahálel a bedlivě sledoval, kde se…
-
AdWords novinky: Co na vás kromě nového plánovače klíčových slov čeká?
12.03.2018Nové rozhraní AdWords bylo a zřejmě ještě chvíli bude žhavým…
-
Infografika: Marketingové konference, fóra a další oborové akce roku 2018
05.03.2018Rádi se sebevzděláváte, chcete předstihnout konkurenci nebo mít zkrátka přehled…
-
Jak na účinné PPC kampaně? Vyvarujte se nejčastějších chyb
19.02.2018Ať už jste ve světě PPC nováček, nebo ostřílený matador,…
-
Novinky z onlajnu #33
25.01.2018Zajímá vás, jaké novinky se v marketingu objevily? Potom si…