Menu

Link

Link je slovo anglického původu označující hypertextový odkaz nebo webovou adresu jako takovou. V komunikaci na internetu se používá k rychlému přesměrování uživatele na požadovanou webovou stránku. Prolinkování je důležité pro přitáhnutí lidí na web či e-shop a tedy zvýšení trafficu.

Linky hrají důležitou roli v linkbuildingu (nástroj SEO), v rámci kterého mohou zvýšit návštěvnost nebo konverze dané webové stránky. Umožňují také vylepšit pozici stránky ve vyhledávačích.

Základní vlastnosti odkazů

U zpětných odkazů je důležité sledovat zejména:

  1. na jaké stránce se nachází (kontextovou relevanci odkazující a odkazované stránky)
  2. na jakou stránku směřuje
  3. co je v textu odkazu (nebo alternativním popisu obrázku)
  4. kde je na stránce umístěný
  5. jak dlouho je na stránce umístěný
  6. kontext odkazu
  7. návštěvnost odkazující stránky
  8. důvěryhodnost odkazující stránky

Co posuzují vyhledávače při vyhodnocování zpětných odkazů:

  • kontextovou relevanci odkazující a odkazované stránky
  • text v okolí odkazu
  • text odkazu (anchor text)
  • odkazovou popularitu odkazující stránky
  • autoritu odkazujícího webu
  • umístění zpětného odkazu na stránce, resp. ve zdrojovém kódu
  • technickou přístupnost odkazu i odkazující stránky
  • počet dalších odchozích odkazů na odkazující stránce
  • kvalitu ostatních odchozích odkazů na odkazující stránce
  • relevanci ostatních odchozích odkazů na odkazující stránce
  • další obsah a metadata odkazující stránky
  • stáří odkazu, odkazující a odkazované stránky/domény
  • poměr odchozích odkazů k objemu ostatního obsahu na odkazující stránce
  • typ odkazu (text nebo obrázek)
  • počet stejných odkazů (site-wide vs. jednotlivý odkaz)
  • reciprocitu (vzájemnou výměnu) odkazů
  • typ obsahu odkazujícího dokumentu (HTML, PDF, DOC, …)

Proč jsou zpětné odkazy pro SEO důležité?

Zpětné odkazy mají přímý i nepřímý vliv na obchodní výsledky webu. Zejména proto, že:

  • zviditelňují odkazované stránky
  • zvyšují jejich důvěryhodnost
  • přivádějí na ně návštěvníky
  • zlepšují pozice cílových stránek ve vyhledávačích
  • zpřístupňují uživatelům užitečný doplňující obsah
  • zlepšují indexaci webu ve vyhledávačích
  • pomáhají budovat důvěru k webu
  • mohou být důvodem k opakovaným návštěvám
  • vytvářejí kontakty se správci cizích webů

Nezávazná poptávka linkbuildingu

Máte zájem o linkbuilding pro svůj web? Neváhejte nás kontaktovat!