Link
Link je slovo anglického původu označující hypertextový odkaz nebo webovou adresu jako takovou. V komunikaci na internetu se používá k rychlému přesměrování uživatele na požadovanou webovou stránku. Prolinkování je důležité pro přitáhnutí lidí na web či e-shop a tedy zvýšení trafficu.
Linky hrají důležitou roli v linkbuildingu (nástroj SEO), v rámci kterého mohou zvýšit návštěvnost nebo konverze dané webové stránky. Umožňují také vylepšit pozici stránky ve vyhledávačích.
Základní vlastnosti odkazů
U zpětných odkazů je důležité sledovat zejména:
- na jaké stránce se nachází (kontextovou relevanci odkazující a odkazované stránky)
- na jakou stránku směřuje
- co je v textu odkazu (nebo alternativním popisu obrázku)
- kde je na stránce umístěný
- jak dlouho je na stránce umístěný
- kontext odkazu
- návštěvnost odkazující stránky
- důvěryhodnost odkazující stránky
Co posuzují vyhledávače při vyhodnocování zpětných odkazů:
- kontextovou relevanci odkazující a odkazované stránky
- text v okolí odkazu
- text odkazu (anchor text)
- odkazovou popularitu odkazující stránky
- autoritu odkazujícího webu
- umístění zpětného odkazu na stránce, resp. ve zdrojovém kódu
- technickou přístupnost odkazu i odkazující stránky
- počet dalších odchozích odkazů na odkazující stránce
- kvalitu ostatních odchozích odkazů na odkazující stránce
- relevanci ostatních odchozích odkazů na odkazující stránce
- další obsah a metadata odkazující stránky
- stáří odkazu, odkazující a odkazované stránky/domény
- poměr odchozích odkazů k objemu ostatního obsahu na odkazující stránce
- typ odkazu (text nebo obrázek)
- počet stejných odkazů (site-wide vs. jednotlivý odkaz)
- reciprocitu (vzájemnou výměnu) odkazů
- typ obsahu odkazujícího dokumentu (HTML, PDF, DOC, …)
Proč jsou zpětné odkazy pro SEO důležité?
Zpětné odkazy mají přímý i nepřímý vliv na obchodní výsledky webu. Zejména proto, že:
- zviditelňují odkazované stránky
- zvyšují jejich důvěryhodnost
- přivádějí na ně návštěvníky
- zlepšují pozice cílových stránek ve vyhledávačích
- zpřístupňují uživatelům užitečný doplňující obsah
- zlepšují indexaci webu ve vyhledávačích
- pomáhají budovat důvěru k webu
- mohou být důvodem k opakovaným návštěvám
- vytvářejí kontakty se správci cizích webů
Nezávazná poptávka linkbuildingu
Máte zájem o linkbuilding pro svůj web? Neváhejte nás kontaktovat!
-
MONETA Money Bank: Jak jsme pomohli vybudovat SEO jedničku bankovního sektoru (Case Study)
12.12.2022MONETA Money Bank je nezpochybnitelný leader na poli SEO v…
-
Automatizace SEO – ušetřili jsme více než 100 hodin práce během 20 dní
02.09.2020Jak zavést automatizaci, která bude přirozenou součástí procesů a bude…
-
Průvodce SEO pro začátečníky
05.08.2020Překvapila vás síla internetu a e-shopů v době koronakrize a…
-
Jak na audit interního prolinkování?
22.07.2020Správně nastavená strategie interního prolinkování může snadno ovlivnit chování návštěvníků…
-
Rizika mezinárodního SEO: Lokalizace obsahu & technické SEO
06.05.2020V druhém díle článku zaměřeném na rizika mezinárodního SEO se…
-
Jak oddělit zrno od plev u SEO konzultantů
04.03.2020Jak poznáte dobrého SEO konzultanta, jak si správně nastavit cíle…
-
Infografika: Podíl vyhledávačů Google a Seznam na českém internetu #2020
10.02.2020Google vs. Seznam. Tradičního zmapování poměru vyhledávání na Googlu a…
-
SEO milníky za rok 2019
29.01.2020Michal ve svém článku shrnul ty nejzásadnější SEO milníky za…
-
Jak na zahraniční linkbuilding
29.10.2019Stále častěji u nás klienti poptávají zahraniční linkbuilding. Ať už…