Menu

Instagram stories

Instagram stories je funkce sociální sítě Instagram, která umožňuje sledovat či natáčet vlastní příběhy a následně je zveřejnit pro určitý okruh uživatelů. Po uveřejnění je jejich „životnost“ pouze 24 hodin, poté již příběh nelze zobrazit.

Hlavní výhodou stories je to, že poskytují rychlý způsob komunikace mezi značkou a jejím zákazníkem. Instagramová stories denně sleduje přes půl milionu uživatelů a jsou tak něčím, co by žádná firma neměla přehlížet. Jejich krátká životnost přitahuje o to větší pozornost. Čím kvalitnější obsah budete vytvářet, tím více pozornosti se vám dostane.

Instagram nenazval tuto funkci „příběhy“ jen tak náhodou – stejně jako každá zajímavá knížka by i vaše komunikace skrze stories měla mít začátek, střed a konec. Mezi jednotlivými posty byste měli držet jasnou obsahovou linku. I v případě, že postujete náhodné střípky ze svého pracovního dne, by spolu posty měly souviset. Sdílení vašeho příběhu zvyšuje povědomí o značce a buduje vaši fanouškovskou základnu.

Příběhy se dají různě upravovat pomocí filtrů či emotikonů. Nemusí to být jen obrázek, do Instagram stories můžete vložit i video.

Obecné tipy pro Instagram stories:

1. Buďte live

Sdílejte se svými fanoušky běžné momenty svého dne nebo zákulisí své firmy. Dobrým formátem je Live Q&A, při kterém můžete nechat uživatele, aby vám předem kladli otázky a vy na ně odpovíte v živém vysílání.

2. Zvyšte návštěvnost svého webu / blogového příspěvku

Použijte IG Stories k propagaci vašich aktuálních blogových příspěvků, služeb nebo ke zvýšení traficcu na vašem webu.

Pokud máte více než 10 000 sledujících, budete mít také přístup k funkci „Přejeďte nahoru“ (swipe up), která vám umožní propojit odkaz se samotným příběhem.

3. Nechte lidi hlasovat

Instagram Stories má funkci, která vám umožní pořádat ankety. K Instagram Story můžete přidat otázku se dvěma možnostmi odpovědí – vaši sledovatelé jednoduše klepnou na odpověď, kterou by si chtěli vybrat. Ankety umožňují skvělý způsob, jak zapojit vaše fanoušky.

4. Tematické dny

Snadný způsob, jak zůstat konzistentní a maximálně využít Instagram Stories, je vytvořit tematický den. Můžete mít například „Úterní tipy“, tedy vybraný den v týdnu, kdy budete sdílet své tipy a know-how, den, kdy sdílíte nabídky, nebo například den Q&A.

5. Vlog It Up

Nejjednodušší způsob, jak použít Instagram Stories pro vaše podnikání, je použít tento nástroj k tvorbě krátkých vlogů. Ukažte svým sledujícím váš každodenní život, svůj pracovní prostor, seznamte je se zaměstnanci firmy a bavte se u toho. Je to jednoduchý a efektivní způsob jak ukázat vaši firemní kulturu a přilákat tak nové tváře do týmu či získat nové kontakty.

V poslední době se stories staly důležitým nástrojem marketingu na sociálních sítích. Pokud si nejste svou komunikací na Instagramu jisti, obraťte se na nás a my vám rádi pomůžeme.