Švýcarsko se jeví se svými 8,6 miliony obyvatel, vysokou kupní silou a silným růstem maloobchodního prodeje přes internet v posledních letech pro expanzi do on-line prostředí jako zajímavý trh. Dojem slibné šance na úspěch navozuje i skutečnost, že trhu nedominuje pouze Amazon (Amazon se zde nachází na třetím místě za společnostmi Digitec a Zalando). Je ale vhodné zachovat obezřetnost, protože on-line maloobchod ve Švýcarsku má mnoho výzev.
První výzvou je mnohojazyčnost země. Webové stránky by měly být nabízeny alespoň ve dvou úředních jazycích, němčině a francouzštině. Kromě toho jsou úředními jazyky také italština a rétorománština. K tomu všemu se švýcarská němčina zpravidla výrazně liší od spisovné němčiny. Zejména z pohledu SEO je vhodné myslet na mnohé regionální výrazy, kterými může obchod získat náskok před konkurencí díky správné optimalizaci pro vyhledávací dotazy cílové skupiny.
Druhou výzvou je logistika. Jelikož Švýcarsko není součástí Evropské unie, podléhá každá zásilka clu a DPH. Clo se vypočítává podle hmotnosti zboží. Vysoké náklady mohou vzniknout také při vracení zboží. Například u dvoukilogramového zpátečního balíku zaslaného ze Švýcarska do Německa činí poštovné přibližně 39€.