Menu

Novinky z onlajnu #64 – O Clubhousu, kreativním řešení krize v Německu a influencer marketingu

Autor Andrea Dlabolová Andrea Dlabolová

Zdravíme vás u únorového dílu Novinek z onlajnu. Dozvíte se, jak funguje nová sociální síť Clubhouse, kdy je ideální zveřejňovat příspěvky na sociálních sítích nebo jaké aktualizace v minulých týdnech spustil vyhledávač Seznam. Těšte se také na rozhovor s Dominikou Rejzlovou, se kterou jsme si popovídali o influencer marketingu.

Zdravíme vás u únorového dílu Novinek z onlajnu. Dozvíte se, jak funguje nová sociální síť Clubhouse, kdy je ideální zveřejňovat příspěvky na sociálních sítích nebo jaké aktualizace v minulých týdnech spustil vyhledávač Seznam. Těšte se také na rozhovor s Dominikou Rejzlovou, se kterou jsme si popovídali o influencer marketingu.

#1 Trendy ve světě online marketingu

Sociální sítě

Nová sociální síť Clubhouse

Pokud se pohybujete ve světě sociálních sítí, pravděpodobně vám neunikla novinka Clubhouse, ve které hraje prim hlas. Ačkoliv se Clubhouse do Česka dostal až začátkem letošního roku, nabral okamžitě na popularitě. A jak Clubhouse vlastně funguje?

V aplikaci nelze sdílet videa, fotografie, psát si s uživateli soukromé zprávy, lajkovat ani komentovat. Představte si Clubhouse jako živý podcast, do kterého můžete vstoupit a říct vlastní názor. Diskuze na různorodá témata probíhají v jednotlivých místnostech, kam se můžete připojit a poslouchat nebo se vyjadřovat k tématu, které vás zajímá.

V tuto chvíli je sociální síť dostupná jen pro systém iOS a momentálně funguje na principu exkluzivity. To znamená, že se tam dostanete pouze na pozvánku zaslanou na vaše telefonní číslo od uživatele, který už součástí Clubhousu je.

Instagram spustil Professional Dashboard

Instagram zavedl nový nástroj s názvem Professional Dashboard neboli Panel pro profesionály. Tento panel nabízí pokročilejší a přehlednější analytické informace o výkonu vašeho instagramového profilu a sdílených příspěvků. Současně umožňuje rychlý přístup k nástrojům, které vám pomáhají na Instagramu růst a monetizovat obsah. Panel pro profesionály je dostupný všem firemním profilům a také tvůrcům.

Kdy ideálně sdílet příspěvky na sociálních sítích?

Společnost Adenion zanalyzovala příspěvky od více než 60 000 uživatelů z celého světa a vydala doporučení ohledně frekvence a času sdílení příspěvků. Celou infografiku najdete tady, ale ta nejzásadnější doporučení jsme pro vás shrnuli do tří bodů.

  • Na Facebooku publikujte dvakrát denně, a to ideálně od 13 do 16 hodin nebo večer mezi 18. a 22. hodinou.
  • Na Instagramu zveřejňujte příspěvky jednou až dvakrát denně, nejlépe večer mezi 19. a 21. hodinou. Denně využívejte Stories.
  • Na LinkedIn přispívejte jednou denně, a to v ranních hodinách mezi 7. a 10. nebo odpoledne mezi 17. a 18. hodinou.

PPC

Google bude kontrolovat optimalizační skóre

Optimalizační skóre je odhad, nakolik váš účet v Google Ads využívá svůj potenciál. Hodnotí to v rozsahu od 0 do 100 % a čím vyšší číslo je, tím lépe si vedete. Google teď ohlásil, že od reklamních agentur bude vyžadovat, aby optimalizační skóre kampaní, které vznikají pod jejich taktovkou, mělo hodnotu minimálně 70 %. A jestliže to nesplní, přijdou o odznak Google Partnera.

Cookies třetích stran

Apple v příští beta aktualizaci iOS 14 zavádí nový nástroj, který bude vyžadovat, aby všechny aplikace v mobilním telefonu získaly souhlas uživatele se sledováním dat v rámci jiných aplikací. Jedná se o takzvané cookies třetích stran a jejich omezením hrozí, že nebudou k dispozici dostatečně přesná data o konverzních cestách uživatelů. Google už na tuto novinku reagoval, a to tak, že se konverze chystá částečně odhadovat. Nakolik ale tyto odhady budou přesné, teď nikdo neví.

SEO

Aktualizace algoritmů Seznamu

Vyhledávač Seznam se v posledních měsících činí a poměrně intenzivně spouští nové aktualizace. Jedna z posledních se týkala aktualizace modulu s pracovním názvem „Účinnost“. Ten se zaměřuje na řazení ve výsledcích vyhledávání, na jejichž přední příčky primárně upřednostňuje stránky s užitečným obsahem a přínosem pro uživatele. Za zmínku stojí také novinka v podobě lokalizace ve vyhledávači, díky které už není nutné psát do vyhledávače dotazy typu „restaurace + Brno“, ale jen „restaurace“. Seznam totiž během vyhledávání sám určí polohu tazatele a nabídne mu to nejbližší v jeho okolí.

Pro každý web je význam Seznamu samozřejmě odlišný. Sami jistě víte, v jakém poměru přicházejí uživatelé na váš web právě z tohoto vyhledávače, a podle toho se novinkám přizpůsobujte. Pokud je ten podíl velký, mějte web připojený do nástroje Seznam Webmaster a sledujte novinky od Seznamu například na Twitteru.

Google a manuální indexace stránky

Google tentokrát vyslyšel prosby svých uživatelů a rozhodl se po dvou měsících vrátit zpátky do hry manuální indexaci stránky. Tato funkce v Google Search Consoli je konzultanty hojně využívána a výrazně urychluje indexaci nových stránek. Před dvěma měsíci však Google tuto možnost odstranil a je veřejným tajemstvím, že to v komunitě vyvolalo velkou vlnu nevole.

Mobile first index od Googlu

A na závěr bychom vám ještě rádi připomenuli, že v březnu vstoupí v platnost tzv. mobile first index, kterému se náš SEO specialista Ladislav Kos detailně věnoval v minulém díle. Nezapomeňte, že weby, které nebudou optimalizovány pro mobilní zařízení, Google nekompromisně vyřadí z indexace. Pro někoho to bude velký průšvih, pro připravené obrovská příležitost.

Německo

Německý boj s odpady

Němečtí spotřebitelé požadují méně odpadu z obalů. Žádný jednorázový plast, cílená recyklace a obaly z udržitelných materiálů – všechny tyto principy pozitivně ovlivní povědomí o značce. Důkazem toho je studie od společnosti Ipsos, která prokázala, že 77 % Němců očekává od firem větší zodpovědnost během výroby. Některé značky, jako jsou například Zalando, Otto nebo Tchibo, už znovupoužitelné obaly testovaly a jejich zákazníci byli více než spokojeni.

Kreativní řešení koronakrize v Německu

Maloobchodníci v Německu si stěžují na nedostatečnou podporu ze strany státu. V loňském roce obdrželi v průměru pouhých 11 000 eur, což nestačí ani na zaplacení nájemného. Mnozí z nich proto dali prostor kreativitě a objevili nové prodejní kanály, například prodej prostřednictvím Live streamu na Instagramu, poradenství přes WhatsApp, Click & Collect nebo video shopping šitý zákazníkovi přímo na míru.

#2 Rozhovor s Dominikou Rejzlovou

Pozvání k nám tentokrát přijala Dominika Rejzlová z agentury Fragile, která se zaměřuje na digitální marketing a nedávno vypracovala výzkum o influencer marketingu. V rámci této studie agentura zmapovala přes 7 000 influencerů a 500 značek. S Dominikou jsme si tak popovídali nejen o samotné studii, ale také o vyhodnocování kampaní nebo o tom, čím je český influencer marketing charakteristický.

#3 Tipy a rady

Dominika se s námi na závěr ještě podělila o pár tipů, jak na úspěšnou spolupráci s influencerem.

  • Vybírejte pro svůj brand kvalitní influencery, kteří budou spolupracovat na profesionální úrovni a vaši službu či produkt představí tak, jak si přejete.
  • Dívejte se na influencera i z pohledu cílové skupiny a demografie.
  • Dávejte přednost influencerům, kteří nějakým způsobem vykazují přesah k vašemu produktu i službě.

SHARING IS CARING!

15.02.2021

Komentáře