Menu

Výběr nejlepších vánočních reklam roku 2020

Autor Andrea Dlabolová Andrea Dlabolová

Rok 2020 se už nesmazatelně vryje do paměti nás všech jako rok, kdy jsme byli hlavně doma. Často sami nebo jen ve společnosti těch nejbližších. Taky to byl rok, kdy jsme si pro většinu relevantních informací chodili na instagramový účet choco_afro, a ne na oficiální stránky vlády.

A jak na to reagovaly firmy ve svých vánočních kampaních? Silné příběhy, dojetí, láska a hlavně myšlenka být spolu.

Tak se pojďte podívat na výběr těch nejhezčích vánočních reklam letošního roku, ať se společně dostaneme do té správné sváteční nálady. Hezky se uvelebte s cukrovím a jdeme na to. 😊

Disney – From our family to yours

Vánoční spot od Disneyho mě už od prvních vteřin vrátil do dětských let. Okamžitě jsem si vybavila svého plyšáka, kterého jsem s těžkým srdcem odložila někdy ve dvaceti, protože už byl potrhaný a nedalo se s tím nic dělat.

Děj začíná v roce 1940, kdy Lola dostane od svého tatínka plyšového Mickey Mouse, kterého potom už jako babička předá v roce 2005 své vnučce. Příběh je hlavně o rodinné sounáležitosti i o vzpomínkách, které jsme za svůj život nasbírali. Tahle reklama není jen dojemná, ale má i charitativní přesah. Pokud si koupíte plyšovou hračku nebo stáhnete úvodní píseň Love is a compass, přispějete na charitativní fond Make-A-Wish.

Lego – And I think to myself…

Dětská fantazie nezná mezí. To byla první myšlenka, která mě napadla po zhlédnutí vánoční reklamy od Lega. Draci, princezny, kosmonauti, stormtroopeři a další postavičky z Lega se v ní promění v reálné bytosti a společně s dětmi a dospělými dodají reálnému světu šťávu.

Coca-Cola – Vánoce 2020

Vánoční reklamy od Coca-Coly už patří mezi klasiku, kterou každý rok s napětím očekáváme. Ta letošní ale na rozdíl od těch předchozích přináší i jedno důležité poselství – že jde především o to, být na Vánoce spolu. Příběh vypráví o otci, který pracuje na ropné plošině a kterému v den odjezdu do práce jeho dcera předá dopis pro Santu. Otec se potom vypraví na náročnou cestu na severní pól, kam se sice dostane, ale Santův dům najde zavřený. Zklamaně se vrací domů vánočním kamionem (bez něj by to přece nebyl ten pravý spot od Coca-Coly), a když před domem otevře dopis, zjistí, jaké bylo jediné přání jeho dcery. No hádejte, co si přála. 😊 Kdo neví, najde odpověď ve spotu.

Coca-Cola podporuje Červený kříž, takže i tento spot má charitativní přesah.

Lidl – Půlnoční s Václavem Neckářem

Lidl. Správná volba. A podle mě použít Václava Neckáře a jeho song Půlnoční ve vánoční reklamě byla také správná volba. Ve spotu si zahrál i bratr Václava Neckáře Jan. Hlavním sdělením kampaně je, že nejdůležitější je být na Vánoce spolu s těmi nejbližšími, a bratrské duo Neckářů tuto myšlenku jen umocnilo.

Amazon – The show must go on

Vánoční reklama od Amazonu je postavena na silném příběhu mladé dívky, která se chce stát baletkou. Celý příběh provází období lockdownu, kdy došlo k zavření škol, a tak se dívka nemůže naplno věnovat své zálibě. Proto trénuje, kdykoliv a kdekoliv se dá. Ať už doma v obýváku, nebo venku za nepříznivého počasí.

I přes její houževnatost a tvrdou práci jí dorazí zamítavý dopis z akademie, kam se hlásila. Když její mladší sestra vidí, jak je smutná, zorganizuje soukromé vystoupení. Dívce se dostane podpory od celé rodiny i komunity sousedů. Prostě – show musí pokračovat…

Waitrose & John Lewis – Give a little love

Reklamy od Johna Lewise patří tradičně mezi ty nejočekávanější. Ta letošní je ovlivněna lockdownem, takže se zaměřila na lásku. A to především na dělání maličkostí pro ostatní, které vlastně nikoho nic nestojí, ale mohou přinést spoustu hezkého. Tato reklama je přitom postavena na vzájemně na sebe navazujících příbězích, ve kterých pro sebe lidé dělají dobré skutky, a tím vzniká řetězová reakce.

Autoři si s jejím zpracováním opravdu vyhráli, protože se každý příběh odehrává v jiném vizuálním stylu. Celým spotem nás provází píseň od Celeste – A little love.

McDonald’s – Inner Child

Známe to asi všichni, jako puberťáci jsme odmítali některé věci dělat, protože byly pod naši úroveň, nechtěli jsme se shodit před kamarády nebo nám to prostě jen přišlo trapné. Třeba zdobit vánoční stromeček nebo nosit sobí parohy, a to i přes to, že naše vnitřní dítě po tom toužilo a náramně by si tyhle chvilky s rodiči užilo. Koulovačka naštěstí vždycky zabrala a nakonec i puberťáka v klipu obměkčila.

Spot navozuje vánoční atmosféru a přitom odkazuje na sezónní nabídku tohoto fastfoodového řetězce, do které patří mrkev pro Santovy soby.

Martinus – Kúp mi radšej knihu

Nevím jak vy, ale já když pod stromečkem objevím knížku, udělá mi to vždycky obrovskou radost. Tenhle slovenský vánoční spot od Martinuse umí zvednout ze židle díky známé a chytlavé písničce od Mira Žbirky. Přesvědčte se sami. 😊

DocMorris – Take care of yourself

Nizozemská farmaceutická společnost DocMorris přišla s opravdu dojemnou vánoční reklamou. Hlavním hrdinou je starý pán, který žije sám a jednoho rána se rozhodne začít cvičit. Zvedá pravidelně kettlebell a chodí běhat. Jeho vnitřní motivace je velmi silná. Možná si budete myslet, že chce udělat dojem na svoji sousedku (která ho se zdviženým obočím pozoruje) nebo chce jen vrátit staré časy.

Jak ale nakonec zjistíme, pravým důvodem je jeho vnučka. Tu totiž na Štědrý den vyzvedne, aby mohla nasadit hvězdu na špičku vánočního stromečku.

Erste Group – Být tu jeden pro druhého

Pečovatelský domov a stárnoucí skladatel. To nezní úplně jako začátek vánoční reklamy. Ale její poselství je více než jasné – být tu jeden pro druhého. Pečovatelka Marie je odhodlaná pomoci skladateli Edgardovi, který postupně ztrácí sluch a odmítá nosit naslouchátko. Je víc a víc mrzutý, a tak Marie hledá způsoby, jak mu udělat radost. Když Edgar dostane piano a začne na něj hrát, vrátí se mu chuť do života!

V roce 2018 a 2019 měla Erste Group velmi silné vánoční spoty, a tak je laťka nastavena opravdu vysoko. Uvidíme, jak úspěšný bude ten letošní.


 

SHARING IS CARING!

16.12.2020

Komentáře