eVisions.cz

Jak začít s online marketingem: Recenze semestrálního studia digitálního marketingu Digisemestr

Co si budeme povídat, digitální marketing je o něco sociálnější prostředí než obor IT. Kromě studia a praxe je dobré, když se v „onlinu“ člověk orientuje a rozšiřuje své kontakty. Studium online kurzů doma za stolem je proto fajn, ale neposkytne člověku komplexní přehled o tom, co se v oboru děje. Důležité je začít se především zúčastňovat meetingů, sešlostí, konferencí, workshopů a dalších digitálně marketingových akcí, které nazírají danou problematiku různě a díky tomu vám rozšíří obzory a inspirují ke konkrétní akci.

Dozvědět se něco víc

Dlouhou dobu tady ale nebyl žádný projekt, který by podporoval začátečníky nebo „přeběhlíky“. Projekt, který by propojoval více odvětví online marketingu a formátů sdílení informací. Mnoho konferencí je navíc zčásti tak trochu o tom vytáhnout se, na čem firmy i freelanceři přes rok „zamakali“, ale k přiblížení konkrétních postupů a know-how to má daleko. Online marketing byla zčásti uzavřená skupina lidí–samouků, a tak zde pro začátečníky nebylo nic koncepčního, čeho by se dalo chytit.

Jindřich Fáborský pak před třemi lety přišel s nápadem samostatného studijního programu, který by tuto mezeru zaplnil a digitální marketing otevřel zájemcům nejrůznějšího zaměření.

Teorie i praxe

Loňský Digisemestr, kterého jsem se zúčastnila, čítal celkem 13 sobot plných přednášek, 2 praktické workshopy, přístup do 4 online marketingových nástrojů a praktické úkoly v nich, možnost vyjet na stáž do zahraničí a zapojit se do dobrovolného projektu pro neziskovku. Nabídnul nespočet doporučení, odkazů, videí, rad i pravidelný networking.

Jasně, na internetu je dostupné docela velké množství online, a především free, kurzů a člověk si dnes dvakrát promyslí, jestli vloží peníze do projektu, který má za sebou jen pár (v mém případě doslova) ročníků.

Vychytat mouchy

V případě Digisemestru však chyby v detailech, jako občasné zpožděné dodávání výsledků a ne zcela vyhovující přednášková místnost, vyvažuje všudypřítomná přátelskost a ochota podělit se o jakékoli know-how. Každou sobotu přednášeli lídři z jednotlivých oblastí z digitálního marketingu: a ať už to bylo SEO, PPCčka, obsahový marketing, pokročilá práce s daty, UX nebo práce s influencery, vždycky se jednalo o propracovanou a hodnotnou prezentaci. Je pravda, že kvůli snaze pokrýt všechny oblasti online marketingu není prostor pro detailnější výuku v jednotlivých částech. Na druhou stranu se Digisemestr svým zaměřením snaží vyjít vstříc převážně začátečníkům, případně podnikatelům, kterým jde o zlepšení svého obchodu v oblasti online reklamy, a proto se mi takový formát zdá adekvátní. Každý si v něm našel to své, a především si odnášel přesah do dalších odvětví a kontext, který je (nejen) v online marketingu nezbytností.

Díky nově zařazeným a systematicky strukturovaným workshopům se pak semestr zbavil příliš teoretického rámce a nabídnul možnost vytvořit si vlastní kampaně pod dohledem zkušenějších a v komornějším kolektivu. Poslední ročník provázely poprvé také pravidelné úkoly, na jejichž plnění záviselo i získání závěrečného certifikátu. To bylo bez jakéhokoli zevrubnější popisu o něco složitější, ale možná i o to přínosnější. Neboť jak Marketing Miner, tak Google Tag Manager, ale i Keboola Connection a PPC Bee jsou nástroje, se kterými se většina markeťáků setkává poměrně často. Navíc to byla jedna z dalších příležitostí, jak sdílet zkušenosti a znalosti s ostatními účastníky Digisemestru, a získat tak nejen přátelské, ale i profesní kontakty.

Takže?

Z Digisemestru nebudete odcházet jako profesionální online marketéři, ale hodně vás toho naučí a poskytne relevantní a užitečné zdroje, od kterých už je to jen krok k tomu ponořit se do reálného světa marketingu.

Co získáte?

Ale nečekejte:

Máte nějaké tipy na užitečné kurzy nebo školení, které vás profesně posunuly? Zúčastnili jste se zajímavých vzdělávacích projektů, které nás minuly? Dejte nám o tom vědět!