Menu

Infografika: Jak si vedou české fotbalové kluby na sociálních sítích v roce 2018

Autor Tomáš Osinek Tomáš Osinek

Fakt, že travnatému kolbišti aktuálně dominuje Plzeň, asi není pro mnohé žádná novinka. Víte, který z týmů je však nejúspěšnější na sociálních sítích? V rámci infografiky vám servírujeme již tradiční srovnání nejlepších českých klubů na Facebooku, Instagramu a Twitteru v roce 2018.

Kdyby se hrál fotbal na lajky, je Sparta suverénním lídrem

Bylo tomu tak v roce 2016, v roce 2017 a jinak tomu není ani letos. Pražská Sparta vládne českému internetu. První místo si drží znovu na všech zmiňovaných sociálních sítích. Bohužel pro fanoušky týmu s rudým „S“ na prsou, o fotbalových výsledcích Sparty se momentálně v superlativech hovořit nedá. Na koho tak může být majitel klubu Daniel Křetínský patřičně pyšný, jsou alespoň sparťanští online markeťáci.

Skokanem roku se stali slávisté, kterým se podařilo navýšit počet fanoušků v řádech několika tisíců jak na Facebooku, Instagramu, tak Twitteru. Kdo ví, jestli se sešívaní nepoučili z našeho článku, kde jsme právě na příkladě fotbalové Slavie rozebírali, jak zlepšit prezentaci na sociálních sítích. Za zmínku a poklonu však stojí také zlepšená marketingová komunikace Zlína, plzeňské Viktorky či nárůst Karviné.

Daleko za očekáváním stále zůstává brněnská Zbrojovka, u které bychom předpokládali vzhledem k početné fanouškovské základně atakování přednějších pozic. Tímto článkem na Zbrojovku tak trochu apelujeme a doufáme, že v příští infografice už od nás uslyšíte jen samou chválu.

A marketingovým králem mezi fotbalovými kluby se stává…

Ano, podle předchozích údajů není překvapením, že absolutním vítězem je pražská Sparta. Na druhou pozici se vyšplhala Slavie, která se ale o stříbro dělí spolu s plzeňskou Viktorkou. Do pořadí tento rok výrazně promluvil i navrátilec do nejvyšší soutěže Baník, jemuž se podařilo obsadit celkové čtvrté místo.

KlubFacebook – PořadíIG – PořadíTwitter – PořadíCelkové pořadí
AC Sparta Praha1111
FC Viktoria Plzeň2332,7
SK Slavia Praha4222,7
FC Baník Ostrava3443,7
Bohemians Praha 19059656,7
FC Zbrojovka Brno8777,3
FC Slovan Liberec75128
SK Sigma Olomouc613109,7
1. FC Slovácko5101510
FK Teplice1011910
FK Dukla Praha1114610,3
FK Jablonec1281110,3
FK Mladá Boleslav1312811
FC Fastav Zlín1591412,7
FC Vysočina Jihlava14151314
MFK Karviná16161616

Excelentní Basilej, fantastická Varšava aneb v Evropské lize to na titul není

I když by se zdálo, že počty fanoušků na sociálních sítích Sparty jsou víc než nadstandardní, v Evropě nám stále ujíždí vlak. Někteří by mohli namítat, že záleží hlavně na počtu obyvatel. Toto tvrzení však vyvrací švýcarská Basilej, která zaujímá první místo jak na Facebooku, tak Instagramu. Pokud tak porovnáme výsledky s Basilejí, jedná se spíše o sparťanský debakl.

ZahraničíFacebookInstagramTwitter
FC Basilej2 011 362146 114117 297
Staua Bukurešť1 904 67862 53818 903
FK Šachtar Doněck1 456 501144 55344 196
Legia Varšava966 942138 545287 697
Dinamo Zahřeb535 68075 01655 587
FC Redbull Salzburg360 15741 49333 625
Hajduk Split297 67868 20481 255
Wisla Krakov285 51129 52524 596
AC Sparta Praha267 50559 65831 701
Ferencvárosi Budapest238 64835 6064 181
FC Kodaň216 85376 84764 650
SK Rapid Vídeň216 54848 41429 192
Austria Vídeň140 77921 40726 638
FC Dynamo Kyjev108 62389 33232 640
Ludogorets Razgrad98 3657 71814 695
Levski Sofia72 9285 5814 541
FK Bate Borisov39 40010 72015 096

 

Poznámka: Do srovnání jsme zahrnuli pouze týmy fotbalově srovnatelné s Pražany. Porovnávat Spartu například se španělskou Barcelonou, která má na Facebooku 103 milionů fanoušků, by nebylo z hlediska objektivity úplně relevantní.

 

Úpadek Facebooku, expres jménem Twitter

Těžko říct, jestli za to může aktuální kauza okolo Cambridge Analytica a úniku osobních dat nebo obsah na zdi prostě přestal některé fanoušky bavit, ale mnoho evropských klubů vykazuje při meziročním srovnání na Facebooku záporná čísla. V případě Bukurešti činí ztráta za poslední rok 10 tisíc fanoušků, Záhřeb přišel o 6 tisíc a ukrajinský Šachtar dokonce o 41 tisíc fanoušků.

Naopak boom mezi fotbalovými kluby zažívá Twitter. Kluby jako Kodaň, Austria Vídeň nebo Rapid Vídeň zapracovali na této síti takovým způsobem, že jejich počet sledujících se prakticky zdvojnásobil. Husarský kousek se povedl Varšavské Legii, kde každý tweet v současné době hltá přes 287 tisíc sledujících, což je o 100 tisíc víc než v loňském roce.

 

23.04.2018

Komentáře