eVisions.cz

První rande s CopyCampem

“Jeden za všechny, všichni za jednoho”

Jdete-li na akci bez očekávání, radost vám zřejmě udělá už jen plátěná taška, kterou dostanete u vstupu. V případě CopyCampu mě však mile překvapilo i to, co následovalo. Snoubit užitečné se zábavným se občas jeví jako fuška, nicméně zdejším tvůrcům i účinkujícím se to povedlo na (Há)jedničku. Některé přednášky se sice na první pohled mohly zdát nerelevantní, avšak v dalším odstavci zjistíte, proč se lecjakému pisálkovi hodí návod na efektivní “klíčovku”, stejně tak jako povědomí o UX.

Konference nesla podtitul “Jeden za všechny, všichni za jednoho”, což trefně poukazuje na fakt, že copywriting není sólojízdou, nýbrž spolujízdou. Jako copywriteři totiž sedíme na několika židlích zároveň – prodáváme produkty a emoce, analyzujeme potřeby cílových skupin a posléze vyhodnocujeme úspěšnost své práce. O přesahu do oborů jako psychologie nebo analytika tedy nemluvě.

 

Přednášky hodné bujarého aplausu – které to byly?

 

Lucie Štěrbová – “Blogujte, ale chytře”

Lucka jakožto obsahová strategistka v agentuře H1 a zároveň organizátorka zahájila akci prostou, a přitom mnohdy opomíjenou, myšlenkou: “Blogový článek není one-man show a rozhodně nekončí zavřením Wordu”. Jinými slovy vybízela copíky, aby nad blogovými články přemýšleli komplexně, aby kooperovali s kolegy a nebáli se dat a analyzování. Promyšlený blog post prý navíc udělá lepší službu než klasický PR článek, u něhož vám vykope už označení “Komerční sdělení” pomyslný hrob.

 

Mgr. Petra Dolejšová – “Strašák jménem GDPR: co se pod tajemnou zkratkou skrývá?”

Obecné nařízení o ochraně osobních údajů není radno podceňovat. Stačí, když se v marketingových procesech něco zanedbá, a dotyčného nezbedu pak může čekat tučný finanční postih. Petra nám ve stravitelné formě naservírovala přicházející změny související se zpracováním osobních údajů, a při vytyčení právních mantinelů nadzvedla ze židle nejednoho z přítomných. Počínaje květnem 2018 navíc vyjde v platnost nové nařízení, které při nedbalosti hrozí sankcí až 20 milionů EUR. Neznalost zákona zkrátka neomlouvá.

 

Petr Ilinčev – “Samo se to nepřečte: Vliv písma a grafiky na konverze”

Co je nejdůležitější na písmu? Musí se dát přečíst. A vlastně nejen to. Přenechejte textovou kaši jiným a dodržujte několik základních pravidel typografie:

Zajímavost: použitím blešího písma na nežádoucí účinky krému nezajistíte, že si jich zákazník nevšimne. Ba naopak – o to pečlivěji bude blešky číst, a ještě zapochybuje o vaší důvěryhodnosti.

 

 

 

 

Tip: nejdůvěryhodnějším fontem je Baskerville a nejméně důvěryhodným pak Comic Sans.

 

Petr Ludwig – “Kritické myšlení jako důležitý skill pro business”

Poutavé, užitečné a vtipné povídání z oboru, z jehož principů bychom měli čerpat i my, copíci. Patří tam například schopnost posuzovat informace, hledat a ověřovat fakta a umět vyvracet mýty. Přednášku autora knížky “Konec prokrastinace” si troufnu pasovat na jednu z nejzajímavějších. A ačkoliv všemu byste podle Petra věřit neměli, tomuhle věřte!

 

O grog napřed

Zkušení a znalí vědí, že workshopy na CopyCampu fungují na bázi “Kdo dřív přijde, ten dřív mele”. Nejste ranní ptáče? Fakt, že na workshopech se rozdával kromě užitečných tipů také grog, vás třeba příště vytáhne z postele včas.

 

To nejlepší nakonec

Jiří Charvát (aka Rimmer) – mistr ČR ve slam poetry, nám svým závěrečným přednesem značně prodloužil životy. Připomněl nám, že kukuřičné lupínky nebo džus z koncentrátu nám zaručí spokojenou rodinu, a mycí prostředek na nádobí zase ochotnou dceru, která nám, fascinována hebkostí našich rukou, s mytím ráda pomůže.

Teď už chápu, co na tom CopyCampu všichni vidí…a slyší – stálo to za to. Jak už ale konstatovala kolegyňka: “Příště víc štrůdlu, míň číšníků.” 🙂 Jinak akci nemám co vytknout a už teď se těším, v jakém duchu se ponese naše příští rande.

 

A jak to vidíte vy? Jiskřilo to mezi vámi i tentokrát? Podělte s námi o postřehy v komentářích na našich sociálních sítích.