Menu

5 důvodů, proč přejít na nové AdWords

Autor Adam Dvořák Adam Dvořák

Po dlouhých devíti letech přichází nové rozhraní AdWords, které vedle nového designu přináší i několik velkých vylepšení a změn. Ambice Googlu jsou zřejmé – opravit nedostatky a přijít s něčím, co práci dnešních PPC specialistů posune zase o krok dál.

 

Před nějakým časem začal Google nabízet možnost přepnutí rozhraní AdWords do nové verze. Je sice označeno jako beta, ale i tak můžeme předpokládat už jen malé změny, proto se na něj pojďme podívat. Má vůbec cenu do něho přecházet již nyní, nebo bude lepší si počkat na oficiální verzi?

1. Optimalizováno pro mobily

Ano, zde se vám určitě vybaví nekonečné otázky Googlu v jednotlivých certifikačních testech na téma „Kolik procent uživatelů používá k vyhledávání mobilní telefon?“ a „Jak optimalizovat inzeráty a web pro mobily?“. Nové AdWords budete moci pohodlně ovládat nejen z počítače ale i z mobilu nebo tabletu. Taky už plánujete stěhování z kanceláře někam na pláž?

2. Použitelný souhrn kampaní

Nové AdWords vás přivítá obrazovkou, kterou snad nikdo v tom „starém“ nepoužívá – tedy souhrnem vašich kampaní. Google si však byl „zbytečnosti“ této stránky vědom, a tak ji upravil a velice zjednodušil. Přivítá vás tu 5 velkých a užitečných dlaždic, ve kterých si prohlédnete základní statistiky kampaní za zvolené období v přehledném grafu, největší změny, statistiky rozpadlé na jednotlivé kampaně, statistiky rozdělené dle zařízení a konečně pěknou heatmapu znázorňující aktivitu vašich kampaní na základě jednotlivých dní a hodin. Super změna!

3. Vše potřebné stále při ruce

Mají-li být nějaké stránky dobře přístupné také z mobilu, musí mít co nejjednodušší navigaci na co nejméně kliknutí a přesně takové nové AdWords jsou – vše důležité máte stále při ruce ve všudypřítomném levém menu. Takže už žádné proklikávání do Obsahové sítě, chcete-li změnit cílení v obsahovce.

4. Parádní kalendář

Umíte si představit, že byste si na mobilu nastavovali vlastní kalendář ve starém AdWords? No právě. V novém rozhraní je to však úplně jiná písnička a téměř bych řekl, že se na to i těším. 🙂

5. Je rychlejší

Čeho si asi brzy všimnete v novém rozhraní, je jeho rychlost. Google udává, že by mělo být rychlejší asi o 20% a nám nezbývá než konstatovat, že tomu tak asi opravdu bude.

 

Abychom ale jenom nechválili, tak je tu jedna vada, kterou prostě nemůžeme nezmínit: Nové rozhraní pořád není hotové. Podívejte se třeba do Plánovače klíčových slov – šup a jste ve starém AdWords. Anebo zkuste Přehledy – ano, zase jste ve starém. Nezbývá tedy než doufat, že Google brzy chybějící stránky doplní a že si bude stát za tím, co nám nyní zpřístupnil – je to totiž svěží vítr do světa PPC!

 

17.08.2017

Komentáře