Menu

Infografika: České fotbalové kluby na sociálních sítích

Autor Jaroslav Vidim Jaroslav Vidim

V sobotu 13. února začíná jarní část fotbalové ligy. Na sociálních sítích jsme se proto podívali detailněji na popularitu týmů hrajících nejvyšší českou soutěž. Výsledky naleznete v přehledné infografice uvnitř článku.

Pražská Sparta sociální sítě umí. První místo si drží jak na Facebooku, tak na Twitteru a Instagramu. Teprve daleko za ní se krčí Viktoria Plzeň, Slavia a ostravský Baník. Tyto týmy obsadily první 4 pozice na všech sledovaných sociálních sítích. A jak to vypadá dál?

1. FC Slovácko by na překvapivé páté pozici na Facebooku čekali asi jen skalní fanoušci tohoto klubu. Za další, v tomto případě spíše negativní překvapení je možné považovat i umístění brněnské Zbrojovky. Klub s tak početnou a věrnou fanouškovskou základnou by s přehledem mohl být v TOP 3. Svědčí to o ne úplně ideální komunikaci tohoto klubu na sociálních sítích.

 

ceske-fotbalove-tymy-na-socialnich-sitich

Infografika prozrazuje několik zajímavostí:

  • Některé celky nepochopily důležitost Instagramu (Olomouc), jiné ho využívají pouze krátce (Příbram) a některé bombardují své fanoušky nadbytkem informací (přes 16 tisíc tweetů Bohemky či Sigmy Olomouc na Twitteru).
  • Podíl mezi počtem followerů a počtem tweetů napovídá o kvalitě komunikace týmu na Twitteru.

Celkové pořadí podle oblíbenosti klubů

 

Pokud bychom vzali průměrné pořadí ze všech tří žebříčků, je možné z něj odvodit celkové pořadí podle oblíbenosti klubů na sociálních sítích:

PořadíKlubPrůměrné pořadí
1.AC Sparta Praha1
2.FC Viktoria Plzeň2
3.SK Slavia Praha3,33
4.FC Baník Ostrava5
5.FK Teplice7
6.FC Slovan Liberec8,33
7.FC Zbrojovka Brno8,67
8.Bohemians Praha 19059
9.FK Baumit Jablonec9,33
10.FK Dukla Praha a SK Sigma Olomouc9,67
12.1. FC Slovácko10
13.FK Mladá Boleslav11,67
14.FC Vysočina Jihlava12,33
15.1. FK Příbram14
16.FC Fastav Zlín15

Dominance Sparty v českých zemích je zcela zřejmá a neotřesitelná. Jak ale dopadne ve srovnání s kluby z fotbalově srovnatelných zemí? Tam už to taková sláva není:

KlubFacebookInstagramTwitter
Staua Bukurešť1 851 000Nenalezen3 100
FC Basilej1 720 00081 00077 000
Legia Varšava874 00056 00063 000
Dinamo Zahřeb504 0001 00022 100
FC Redbull Salzburg342 00016 50021 000
Wisla Krakov288 00012 90011 100
Hajduk Split262 00021 00056 300
Sparta239 00020 80017 000
Ferencvárosi Budapest208 00015 8002 400
SK Rapid Vídeň193 00020 20014 000
Austria Vídeň130 00090 00011 500

 

Nekorunovaný český král má na mezinárodní úrovni zjevně ještě co dohánět. V dalším článku se pokusíme rozebrat na příkladu SK Slavie Praha, jak zlepšit marketingovou komunikaci a zvýšit popularitu fotbalového klubu.

11.02.2016

Komentáře