Menu

Hashtag

Za hashtag můžeme považovat jakékoli slovo, před které je umístěný znak „#“ a v současnosti se využívá hlavně na sociálních sítích. Takto označená fráze představuje vlastně klíčové slovo, které by mělo vyjadřovat tematiku, ke které se po hashtagu následující text vztahuje.

Tímto způsobem je možné velmi rychle vyfiltrovat příspěvky na sociálních sítích, které se vztahují ke konkrétnímu tématu. Pomáhá tak třídit informace (nejen) na sociálních sítích, které by jinak mohly působit roztříštěně. Zároveň díky používání relevantních hashtagů můžete dosáhnout většího počtu liků, protože vás další uživatelé snáze najdou.  Poměrně často se ale můžeme setkat se záplavou hashtagů, které neodpovídají jejich původnímu účelu, ale uživatelé jimi plně nahradili doprovodný text.

Prapůvod hashtagu je v programovacích kódech, odkud byl převzat v roce okolo roku 2006 uživateli Twitteru. Ty pomocí něho označovali důležitá slova. Další platformou, která byla na používání hashtagů založená, je Instagram. Používání této funkce na Facebooku do nedávné doby nemělo žádný přínos. V roce 2020 Facebook oznámil, že bude více zobrazovat ty příspěvky, kde je použitý relevantní hashtag. Na Facebooku jde také pomocí hashtagů vyhledávat, nicméně je třeba je přímo zadat do adresního řádku ve tvaru www.facebook.com/hashtag/vámizvolenýhashtag.