Menu

PPC

Zkratka PPC znamená Pay Per Click, tedy platba za kliknutí, což je hlavní charakteristikou  PPC reklamy, neboť platíte až v momentě, kdy na vaší reklamu někdo klikne. Jinými slovy platíte až za reálně přivedenou návštěvnost.

Hlavní výhodou PPC kampaní je možnost vše měřit. Přesně víme, jaká klíčová slova fungují, které inzeráty jsou úspěšnější a která kreativa je pro zákazníka zajímavější. Pomocí těchto dat můžeme ve velmi krátkém časovém období zlepšit výkon kampaní. Dalším pozitivem je bezesporu rychlost s jakou se dají kampaně vytvořit a spustit. Tento typ kampaní je vhodný jak pro firmy z oblasti B2C tak B2B. PPC vyžaduje pouze dobře definované cíle.

Jedná se tedy o skvělý způsob, jak se zviditelnit na internetu – budete vidět ve vyhledávačích (Google, Seznam), na spoustě dalších webů pomocí bannerů (tzv. obsahová síť, např. Seznam.cz, Novinky.cz, Sport.cz apod.) a na Youtube.

Na jaké vyhledávací dotazy se reklama zobrazí, jak bude vypadat, kolik za kliknutí nakonec zaplatíte a mnoho dalších parametrů ovlivníte správným nastavením PPC systémů.

A jaké druhy reklam Vám může PPC nabídnout?

  • Google Nákupy/produktové kampaně v Skliku – PLA či kampaně v nákupech jsou dlouhodobě jednou z nejefektivnějších cest ke konverzím. Nákupové kampaně jsou vhodné pro e-shopy.
  • Vyhledávací síť – standardní inzeráty zobrazující se nad přirozenými výsledky vyhledávání; významný zdroj zákazníků pro mnohé e-shopy, který se však kreativně dá využít i pro budování značky
  • Display (bannerová reklama) –  display reklama je výborným způsobem jak zvýšit povědomí o značce a zároveň dokáže zasáhnout vaší cílovou skupinu při procházení různých obsahových webů
  • Remarketing – kampaně, které jsou zacílené na uživatele, kteří již navštívili Váš e-shop či stránku
  • Videoreklama na Youtube – momentálně zřejmě nejpoužívanější brandingový nástroj
  • Propagace aplikací
  • Zbožové srovnávače – životně důležitý prodejní kanál pro mnoho e-shopů