Menu

PNO

PNO = podíl nákladů na obrat.

Hodnota PNO nám říká, kolik % z obratu, který jsme získali díky reklamě, bylo potřeba za reklamu zaplatit. Se zkratkou PNO se můžete setkat v rozhraní Sklik. Oproti tomu v Google Ads se pracuje s poměrem Hodnota konverze/cena (což znamená obrácenou hodnotu PNO, kterou také nazýváme ROAS).

Výpočet PNO

PNO = náklady/obraty

Výpočet PNO v Google Ads

PNO = cena/hodnota konverze

Pokud např. vložím do reklamy 100 Kč a obrat mám 500 Kč, tak je mé PNO 0,2. Když ke vzorečku ještě přidám x 100, dostanu výsledek v procentech a tedy PNO bude 20%.

Čím nižší PNO, tím lépe má reklama funguje. Rádi byste věděli, jaká hodnota PNO je v pořádku? To Vám bohužel říct nedokážeme. U některých e-shopů se můžete setkat s tím, že mají vyšší marži, tím pádem se spokojí např. s PNO 20%, pro jiné bude 10% PNO ztrátové. Pro zjištění obratů je potřeba mít aktivní měření konverzí kampaní.

V praxi se setkáte s tím, že PNO budete využívat především k vyhodnocení úspěšnosti kampaní a při zásadním rozhodování, jak alokovat rozpočet mezi více reklamních kampaní.

PNO v Google Analytics

Pokud byste rádi reportovali PNO v Google Analytics, musíte tuto metriku vytvořit. Ve správci půjdete do výběru dat a vyberete položku vypočítané metriky. Poté už stačí zadat vzorec a formátování v procentech.

Vzorec pro Google Analytics

{{Cena}} / {{Tržby}}

Pro metriku PNO jsou důležité náklady. Z Google Ads se po propojení s Google Analytics importují automaticky. Pokud byste rádi viděli PNO pro Sklik, Facebook nebo display reklamu, musíte si tam náklady importovat.

PNO se z Google Analytics dá importovat do reportů Google Data Studio.

U PNO nemůžeme pořčítat s tím, že vše doměříme na 100%. Museli byste znát všechny náklady spojené s prodejem, ale i marže na úrovně jednotlivých produktů. Berte tedy PNO spíše jako číslo orientační.

Dejte si také pozor na to, ať vyhodnocujete se stejnou sazbou. Buď to vše vyhodnocujte s DPH nebo bez něj.