Menu

Konverze

Konverze značí splnění požadovaného cíle, tedy chvíli kdy návštěvník provede takovou akci, která je pro vlastníka webu cenná a zároveň v souladu s účelem webu (kupříkladu objednání produktu/nákup). Konverzi dělíme na offline a online. Za off-line konverzi se považuje například nákup v kamenné prodejně či telefonát. On-line konverzí se vztahují k úkonům na webové stránce.  

Někteří označují konverzí už třeba využití kontaktního formuláře, zatímco jiní považují za konverzi čistě obchodní akci. Konverzí tedy může být:

  • návštěva kontaktní stránky
  • zhlédnutí konkrétní stránky
  • zakoupení produktu/objednávka
  • vyplnění registračního formuláře

V souvislosti s tím rozlišujeme makrokonveze, tedy splnění požadovaného cíle (například odeslání objednávky), a mikrokonverze – splnění jiného úkonu, který ale vede k požadovanému cíli (např. návštěva kontaktní stránky).

Konverze je běžně užívanou metrikou nejen v PPC a SEO, ale hojně se využívá v rámci celého marketingu. Zároveň se jedná o jednu z nejdůležitějších metrik a je tedy nutné si nejdříve správně definovat konverzi (případně její mikro a makro rozdělení). Dále je potřeba si správně nastavit měření konverzí

Jak na měření konverzí?

Konverze lze nastavit přímo v systému Google Analytics, kde si můžete nastavit libovolné konverzní cíle nebo využít přednastavených chytrých cílů (ty ale nejsou jasně definované).

Dále je možné měřit přímo v systémech Google Ads, Sklik i Facebook business manageru. Všude je potřeba správně nastavený měřící kód, který se vkládá buď přímo do kódu Vaší webové stránky nebo například skrze Google Tag Manager (správce měřících kódů).

Jak konverzní kód funguje?

Konverzní kód se ve většině případů nasazuje na děkovací stránku či shrnutí nákupu. Sbírá informace o počtu konverzí, kategorii, hodnotě i ID konverzí.

Pokud provozujete e-shop bude pro Vás měření hodnoty konverzí jednoduché a měření přinese samé cenné informace. Pokud ale vaše webová stránka sbírá vyplněné formuláře či je pro vás konverzí jiný cíl jehož hodnota se hůře měří, můžete si ji jednoduše nastavit sami. Stačí si stanovit přibližnou cenu, kterou pro vás jedna získaná konverze má.

Se správně nastaveným měřením konverzí bude mnohem jednodušší dělat informovaná rozhodnutí, stanovovat si další cíle a tvořit strategii online marketingových aktivit.