Menu

Facebook Ads

Facebook Ads je reklamní formát na sociální síti Facebook.

Můžete se také setkat s pracovní pozicí Facebook Ads nebo Social Ads specialista, u které jde především o to vytvářet, spravovat a optimalizovat kampaně na Facebooku nebo na jiných sociálních sítích.

Používají se dvě platební metody:

  • PPC (pay per click – platba za proklik)
  • PPV (pay per view – platba za zobrazení)

Cena za reklamu

Platba za kliknutí

  • Rozpočet na den – minimálně 1.00 USD
  • Minimální cena za klik – minimálně 0.01 USD

Platba za zobrazení

  • Rozpočet na den – minimálně 1.00 USD
  • Minimální cena za 1000 zobrazení – minimálně 0.01 USD

Silnou stránkou reklamy na Facebooku je možnost velice dobře cílit na vybranou audienci. I proto se Facebook reklamy velice často používají spolu s PPC reklamami. Facebook reklama je dnes jednou z nejpoužívanějších reklam. Ve srovnání s ostatními druhy reklamy je téměř nemožné tyto reklamy blokovat pomocí pluginů pro blokování reklamy.

Možnosti cílení reklamy Facebook Ads

  • Lokalita – ze seznamu vybíráte jednu zemi
  • Pohlaví – cílit můžete na ženy či na muže
  • Věk – můžete si vybrat jednu z věkových skupin
  • Klíčová slova – vybíráte z toho, co mají uživatelé Facebooku uvedeno ve svém profilu
  • Vzdělání
  • Pracoviště – je možné zacílit i na zaměstnance konkrétní společnosti
  • Vztah – můžete si vybrat zacílení na nezadaný / ve vztahu / zasnoubený / ženatý
  • Zajímá se o – muže / ženy – opět podle toho co má uveden uživatel v profilu
  • Nákupní chování – využívá se především u e-shopů

Facebook Ads se obvykle zobrazují na sociální síti Facebook v pravém sloupci stránky. Jsou zde většinou dvě až tři reklamní pozice. Existují však i další reklamní formáty, tzv. in-stream reklamy. Ty se zobrazují přímo mezi příspěvky ostatních uživatelů Facebooku a jsou u inzerentů velmi oblíbené. Nutno podotknout, že jsou zpravidla dražší a účinnější než reklamní pozice vpravo.

Formáty Facebook reklam se v posledních letech proměnily, každý formát má přitom různé technické požadavky, pravidla pro reklamu, podporované účely a výzvy k akci. Kvalitní nastavení facebookové kampaně proto doporučujeme přenechat profesionálům. Nejen, že uspoříte čas potřebný k nastudování všech pravidel, ale rovněž ušetříte nemalé finanční prostředky a vyvarujete se zbytečných chyb.

Formáty reklamy Facebook Ads

  • Obrázek
  • Video
  • Sbírka
  • Rotující formát
  • Prezentace
  • Základní stránka
  • Reklamy pro generování potenciálních zákazníků
  • Nabídky
  • Zájem o příspěvek
  • Reakce na událost
  • To se mi líbí stránky

Facebook Ads se spravují v Business Manageru.